9 december 2020: Breedweer en Van Gogh Museum over impactvolle samenwerking

 9 december 2020: Breedweer en Van Gogh Museum over impactvolle samenwerking

Hoe geef je impactvolle samenwerking vorm? Daarover vertellen Jack Stuifbergen en Anja In ’t Velt van Smart WorkPlace partners Breedweer en Van Gogh Museum tijdens het MVI congres op 9 december.

Sinds de gunning van de aanbesteding is Breedweer aan de slag gegaan met het maken van impact voor het Van Gogh Museum. Jack Stuifbergen: “We hebben het voortouw genomen om samen met het museum en haar leveranciers impact te gaan maken. Door middel van de leveranciersdialogen zorgen we ervoor dat we nieuwe businessmodellen gaan implementeren met de focus op de SDG’s. Daarnaast hebben wij zelf ook onze verantwoordelijkheid genomen door in onze dienstverlening zoveel mogelijk impact te maken. We hebben bijvoorbeeld (vanuit verschillende doelgroepen) mensen vanuit een kwetsbare positie richting arbeid gebracht, wij maken gebruik van schoonmaakmiddelen in poedervorm waarmee onze CO2-footprint 25 procent lager is dan bij reguliere bedrijven en werken wij vooral samen met andere leveranciers om impact te maken. Onze rol is om het Van Gogh Museum verder te helpen in het circulair denken en doen, wij zijn die partij die buiten de lijntjes durft te kleuren en aan kan jagen. Op deze wijze zijn we juist nu maximale impact aan het realiseren. De tijd is nu rijp om door te pakken en gelukkig heeft het Van Gogh Museum diezelfde visie.”

Op initiatief van Breedweer, is het Van Gogh Museum in het najaar 2019 gestart met leveranciersdialoogsessies. Onder leiding van Babs Mammen-van der Zon van Sustainable Boost zijn met verschillende leveranciers – naast Breedweer (duurzame & circulaire schoonmaak) onder meer Vermaat (catering), CWS (sanitaire supplies), Renewi (hergebruik afval) en Unwaste (circulaire zeep) – vier leveranciersdialogen aangegaan.

Hoe de impactvolle samenwerking past binnen de duurzaamheidsambities van het Van Gogh Museum leest u in een interview met Anja In 't Velt in de zevende editie van Smart WorkPlace, die op 12 november is verschenen en die als thema ‘Blended Working’ heeft. Bestel uw nummer nu hier. Leest u het liever online? Click dan hier

Aanmelden voor het MVI congres kan hier.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

woensdag 9 december 2020permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven