Laura Calot en Dirk van Gemert versterken team Smart WorkPlace

Laura Calot en Dirk van Gemert versterken team Smart WorkPlace

Het team van Smart WorkPlace is uitgebreid met Laura Calot en Dirk van Gemert. Beiden hebben ervaring met platforms en evenementen en willen die expertise graag inzetten bij het vormgeven van de toekomst van de werkomgeving.

Dirk van Gemert deed die ervaring de afgelopen acht jaar bij Duurzaam Gebouwd en Building Holland. Zelf omschrijft hij zich als ‘gedreven, amicaal en ondernemend’ met als missie ‘het verduurzamen van de gebouwde omgeving’. “Daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen en daarbij zijn het verbinden van mensen en kennisoverdracht essentieel.”

Daar waar Dirk zich voorheen vooral bezighield met de ‘harde’ kant van verduurzamen, wil hij zich bij Smart WorkPlace meer gaan focussen op de wellbeing van de mens. “Daarbij gaat het om de vraag wat een gebouw kan bijdragen aan het creëren van een gezonde werkomgeving voor de werknemer, waardoor die beter presteert en minder ziek is en waardoor de organisatie zich als goede werkgever kan profileren.”

Dat is nog belangrijker geworden, benadrukt Dirk, omdat mensen door de coronapandemie in een andere wereld terecht zijn gekomen. Met aspecten als meer thuiswerken, een ander werkritme en een andere manier van communiceren. “Een werkgever moet daarom nu gaan meedenken met zijn werknemers. Wanneer hij dat doet, worden de werknemers ook visitekaartjes voor zijn organisatie.”

Bij dat vormgeven van het ‘Werken 2.0’ kan Smart WorkPlace een belangrijke rol spelen, aldus Dirk. Als kennisplatform, maar ook door via de WorkPlace Academy workplace managers op te leiden die over de juiste tools beschikken om deze uitdaging aan te gaan. “Die workplace manager wordt cruciaal omdat in Werken 2.0 alle disciplines zoals HR, FM, ICT, Mobiliteit en Duurzaamheid met elkaar zullen moeten gaan samenwerken. Ook voor werknemers biedt dat voordelen: die heeft straks voor al zijn zaken één aanspreekpunt. Als Smart WorkPlace en als WorkPlace Academy willen we een vliegwiel zijn voor die effecten.” Die boodschap komt ook aan de orde tijdens de WORKPLACE XPERIENCE, een groot jaarlijks high end B2b event in NEXL LEVEL in Gorinchem waar Smart WorkPlace workplace managers en decisionmakers van management en directie van een organisatie laat leren en ervaren hoe de werkomgeving van de toekomst eruit komt te zien. “Dat is heel breed: aanbieders presenteren technologische innovaties, maar is er bijvoorbeeld ook aandacht voor nieuwe ontwerpfilosofieën en dienstverleningsprocessen en voor duurzame producten. Bij dat alles is steeds het uitgangspunt: informeren, communiceren, activeren en verbinden.”

Dirk gaat bij dit alles nauw samenwerken met Laura Calot. Zij deed de afgelopen vijf jaar de nodige ervaring op met events en marketing bij Duurzaam Gebouwd en Building Holland. “Dat ging van kleinschalige bijeenkomst zoals round tables en seminars tot een complete beurs.” Laura was – zeker bij de kleinschalige events – van A tot Z erbij betrokken. “Ik was aanwezig vanaf de voorbereiding tot op het event. En bij de evaluatie, zowel van de partner als van de bezoeker.”

Bij een grootschalig event zoals een beurs of congres coördineerde Laura alle benodigde diensten, van standbouw tot catering en de aankleding op de beursvloer. Het betekende overigens niet dat ze alleen operationeel bezig was: “Ik dacht in een team ook mee over het concept.”

Bij Smart WorkPlace wordt Laura marketing- en eventcoördinator, een functie met zoals ze aangeeft ‘veel dynamiek en diversiteit’. Zoals bij de WORKPLACE XPERIENCE, die op 29 en 30 maart de eerste editie krijgt. “Ik kijk daar naar uit, ook omdat het weer een fysiek event zal zijn.” Laura heeft zichzelf daarbij een duidelijk doel gesteld: de verwachtingen van de klant managen en vervolgens overtreffen.”

Laura kan goed aangeven wat haar zo aanspreekt in het vakgebied waar ze zich nu mee bezig gaat houden: “Je maakt het zelf ook allemaal mee. Je wordt zelf geconfronteerd met ontwikkelingen zoals thuiswerken en digitaal vergaderen en begrijpt daardoor wat er speelt. Het staat heel dicht bij je. In die zin ben ik marketeer en tegelijkertijd eindgebruiker.”

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven