Digitalisatie en personalisatie vertaalt naar vloerbeleving

Digitalisatie en personalisatie vertaalt naar vloerbeleving

De beleving van een werkomgeving is zeer persoonlijk. Sfeer, kleur, materiaal en design hebben invloed op het verbinden van mensen tot een community. 

Dat geldt natuurlijk ook voor de vloer. Dankzij digitalisatie zijn de mogelijkheden voor personalisatie van de beleving de laatste jaren sterk gegroeid, zoals SWP-Partner Tarkett in een blog uiteenzet. Al in 2005 liet Pergo een onderzoek uitvoeren naar de mogelijkheden om customized vloeren aan te bieden op grote schaal. De onderzoekers zagen een grote toekomst in personaliseerbare vloeren, maar ook plaatsten zij vraagtekens bij de uitdagingen waar fabrikanten toen tegenaan liepen.

Voorheen kostbaar

In die tijd werd de gravure-techniek toegepast, waarbij de fabrikant nieuwe cilinders moest maken voor elke afwijkende print. Om dit kostentechnisch interessant te maken, was deze techniek alleen rendabel als een klant grote hoeveelheden afnam. Kleine ruimtes personaliseren was dus niet mogelijk of extreem kostbaar, waardoor de klant in veel gevallen afhaakte.

Digitaal printen

Digitale printers hebben ervoor gezorgd dat Tarkett en andere partijen op de markt efficiënter, flexibeler en prijsvriendelijker producten op de markt kunnen brengen, die beter aansluiten op de wensen van de klant. Deze revolutionaire technologie heeft ervoor gezorgd dat vandaag de dag de meeste aanbieders gepersonaliseerde vloeren aanbieden.  

Configurator

Daarnaast geeft een groot aantal aanbieders klanten de mogelijkheid om bijvoorbeeld foto’s te uploaden en om te laten zetten tot een vloerdesign. Of je kunt kiezen uit een pre-set collectie, die je aan kunt passen naar je eigen smaak in een online configurator, zoals bij de iD Mixonomi collectie. 

Het resultaat: mooie, eigen designs die de werkomgeving tot een prettige plek maakt om te werken.

Bron: Tarkett

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven