Zevende editie Smart WorkPlace heeft als thema ‘Blended Working’

Zevende editie Smart WorkPlace heeft als thema ‘Blended Working’

Op 12 november is de zevende editie van het magazine van Smart WorkPlace verschenen. De editie heeft als thema ‘Blended Working’.

In de editorial bij deze uitgave geeft Jan Gerard Hoendervanger een duidelijke definitie van blended working: afwisselend thuis, op kantoor en op andere locaties, gebruik makend van face-to-face, online en hybride vormen van sociale interactie. Voor workplace managers is volgens Hoendervanger nu het uur van de waarheid aangebroken. Zij moeten succesvol inspelen op een fundamenteel veranderende vraag. Meer dan ooit wordt het de kunst voor workplace managers om je doelgroep te begrijpen, een goed beeld te hebben van – uiteenlopende en veranderlijke – behoeften en gedragspatronen in relatie tot kenmerken van het werk, de organisatie en de mensen.

De coronatijd heef een enorme impact gehad op bovenstaande ontwikkeling. Dat wordt in SWP #7 fraai geïllustreerd aan de hand van een interview met Marc Claassen, Senior Facility Manager WTC Amsterdam en Michel Pan van facilitair dienstverlener en partner van Smart WorkPlace D&B The Facility Group.

Herman Kok, directeur van Shign, zet in een ander artikel het bovenstaande in een fraai historisch perspectief: De wijze waarop COVID-19 nu werkplekken transformeert, is in lijn met een historisch patroon waarbij dit soort disrupties vaak worden veroorzaakt door nieuwe managementperspectieven, technologische ontwikkelingen en macro-economische verschuivingen.” Waarom het artikel ‘Het gelijk van Toffler’ heet, wordt duidelijk wanneer hij Alvin Toffler aanhaalt die in 1980 (!) het volgende voorspelde: “Driehonderd jaar geleden stroomden de velden leeg en gingen de mensen in de fabrieken en de stad op elkaar klitten om hun dagelijks brood te verdienen. […] Nú (1980) is er moed voor nodig om te beweren dat onze grootste fabrieken en kantorenflats nog tijdens ons leven half leeg zouden raken, in spookachtige pakhuizen of woonruimte zouden veranderen. En toch is dat precies wat door die nieuwe productiemethoden mogelijk wordt gemaakt: een terugkeer tot de huisindustrie op een nieuwe, hogere elektronische basis en daarmee een hernieuwde nadruk op thuis als middelpunt van de samenleving.”

Natuurlijk bevat SWP #7 nog veel meer lezenswaardige artikelen. De komende weken zullen we steeds opnieuw een tipje van de sluier oplichten. Wilt u ervan verzekerd zijn dat u uw exemplaar op 12 november ontvangt. Bestel dan hier uw exemplaar. Liever online lezen: click dan hier. 

Wilt u eerdere edities digitaal teruglezen? Klik dan op onderstaande links:

Nummer 1

https://view.publitas.com/real-concepts/swp-magazine-1/page/1

Nummer 2

https://view.publitas.com/real-concepts/swp-magazine-2/page/1

Nummer 3

https://view.publitas.com/real-concepts/swp-magazine-03/page/1

Nummer 4

https://view.publitas.com/real-concepts/swp-magazine-4/page/1

Nummer 5

https://view.publitas.com/real-concepts/swp-magazine-5/page/1

Nummer 6

https://view.publitas.com/real-concepts/swp-magazine-6/page/1

 

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven