Themadossier: Social Responsability

Social Responsability wordt voor bedrijven steeds meer een essentieel onderdeel van hun strategie. Bedrijven willen er daarom ook steeds meer over communiceren. Bij een goed beleid rond Social Responsability zijn er echter wel een aantal belangrijke uitgangspunten:

  • Social Responsability-programma’s moeten oprecht zijn en niet alleen om uiterlijk vertoon draaien. Woorden over waar je als bedrijf voor staat moeten onderbouwd worden met daden die een vorm van impact hebben.
  • Social Responsability-activiteiten moeten aantoonbare impact hebben op het doel dat ze ondersteunen. 
  • Social Responsability-initiatieven moeten gedragen worden door het hele bedrijf: van stagiair tot CEO. 

Als het goed wordt gedaan, kan Social Responsibility een grote bijdrage leveren aan het opbouwen van een positieve relatie met zowel medewerkers als klanten. Mensen willen het gevoel hebben dat de organisaties waar ze voor werken en aankopen doen, ook hun waarden weerspiegelen. Het motiveert medewerkers doordat zij het gevoel hebben dat hun werk goede doelen ondersteunt waar ze om geven, en klanten zijn om dezelfde reden meer bereid om hun geld aan een bepaald merk te besteden.  

In het themadossier Social Responsability treft u themagerelateerd nieuws, onderzoeken, whitepapers, projecten en blogs. Heeft u aanvullingen voor het themadossier Social Responsability? Informeer de redactie via peter@smartwp.nl.

De Experts en Partners zijn u graag van dienst met relevante kennis en ontmoeten u graag!

Wilt u uw organisatie profileren op dit thema? Word dan partner van Smart WorkPlace!

Meer informatie

Themadossier: Social Responsability
Social Responsability in juni centrale thema bij Smart WorkPlace

Social Responsability in juni centrale thema bij Smart WorkPlace

Social Responsability wordt voor bedrijven een essentieel onderdeel van hun strategie. Bedrijven willen er steeds meer over communiceren. Daarom is Social Responsability in juni het centrale thema bij Smart WorkPlace.

Lees verder

Terug naar boven