Themadossier: Social Responsability
Social Responsability wordt voor bedrijven steeds meer een essentieel onderdeel van hun strategie. Bedrijven willen er daarom ook steeds meer over communiceren. Bij een goed beleid rond Social Responsability zijn er echter wel een aantal belangrijke uitgangspunten:
- Social Responsability-programma’s moeten oprecht zijn en niet alleen om uiterlijk vertoon draaien. Woorden over waar je als bedrijf voor staat moeten onderbouwd worden met daden die een vorm van impact hebben.
- Social Responsability-activiteiten moeten aantoonbare impact hebben op het doel dat ze ondersteunen.
- Social Responsability-initiatieven moeten gedragen worden door het hele bedrijf: van stagiair tot CEO.
Als het goed wordt gedaan, kan Social Responsibility een grote bijdrage leveren aan het opbouwen van een positieve relatie met zowel medewerkers als klanten. Mensen willen het gevoel hebben dat de organisaties waar ze voor werken en aankopen doen, ook hun waarden weerspiegelen. Het motiveert medewerkers doordat zij het gevoel hebben dat hun werk goede doelen ondersteunt waar ze om geven, en klanten zijn om dezelfde reden meer bereid om hun geld aan een bepaald merk te besteden.
In het themadossier Social Responsability treft u themagerelateerd nieuws, onderzoeken, whitepapers, projecten en blogs. Heeft u aanvullingen voor het themadossier Social Responsability? Informeer de redactie via peter@smartwp.nl.
De Experts en Partners zijn u graag van dienst met relevante kennis en ontmoeten u graag!
Wilt u uw organisatie profileren op dit thema? Word dan partner van Smart WorkPlace!


Diversity day: Werk tegen de onverschilligheid in
Bij veel organisaties zijn de beweging, het gedachtegoed en de intenties op orde als het gaat om diversiteit en inclusie. Daarover ging de derde Round Table Duurzame Impactmakers in het Van Gogh Museum.

PPS met volwaardige banen voor mensen met beperking
ISS is een van de ondertekenaars van de Charter Diversiteit. In een artikel op de SER-website deelt het bedrijf hoe een publiek-private samenwerking (PPS) leidt tot volwaardige banen voor mensen met een beperking.

SCP: Werkgevers moeten meer doen om medewerkers te behouden
In een krappe arbeidsmarkt is het belangrijk om medewerkers te binden, te boeien en te behouden. Daarom is dat het thema van het SWP Congres op 1 november. Het SCP laat zien dat werkgevers nog veel kansen laten liggen.

Maatschappelijke verantwoordelijkheid als coworkruimte: wat betekent het eigenlijk?
Maatschappelijke verantwoordelijkheid maakt deel uit van een coworkruimte. Daarom roept expert Jeannine van der Linden coworkruimtes op ermee aan de slag te gaan en iets te vinden wat hun hart sneller doet kloppen.

Social Responsability in juni centrale thema bij Smart WorkPlace
Social Responsability wordt voor bedrijven een essentieel onderdeel van hun strategie. Bedrijven willen er steeds meer over communiceren. Daarom is Social Responsability in juni het centrale thema bij Smart WorkPlace.