Workspitality combineert hospitality en coworking

Workspitality combineert hospitality en coworking

Hospitality wordt steeds belangrijker bij coworking. Daarom besloot coworking network aanbieder Nextdoor samen te gaan werken met de internationale hotelaanbieder Accor Group.

Stéphane Bensimon, CEO of coworking network Wojo (sinds 2019 de nieuwe naam van Nextdoor), legt uit waarom Nextdoor/Wojo in 2017 deze stap nam. “De Accor hotels beschikten al over shared spaces, geschikt voor meetings en interactie. Het idee om ook een workplace aan te bieden voor klanten en lokale ondernemers ontstond daarom vanzelf. Ook omdat Bouygues Immobilier (de 100 procent eigenaar van Nextdoor/Wojo-red.) als doelstelling heeft om klanten shared workspaces aan te bieden, inclusief bar, coworking ruimte, lounge gebieden, meeting rooms en parkeerplaatsen. Met deze samenwerking wilden Accor en Wojo ook inspelen op nieuwe behoeften van medewerkers. Zo willen ze internationaal kunnen werken en het liefst op tien minuten van hun tijdelijke of permanente verblijfplaats. Dat kan omdat Accor al over een hotelnetwerk beschikt in heel Europa.”

De hotelprofessionals van Accor zijn volgens Bensimon uitermate geschikt om te voorzien in de behoeften van de coworking industrie: “Accor is ongeëvenaard op het gebied van ontvangst en hospitality, twee elementen die ook wij bij Wojo essentieel vinden. Bij ons begint het ook met een vriendelijke ontvangst. Wij noemen dat workspitality.” 

De ambitie van Wojo is om in 2022 1200 coworking spaces aan te bieden in Accor hotels. Daarnaast wil Wojo spaces gaan openen op luchthavens, in treinstations, cafes en winkelcentra. Wel moet zo’n locatie dan aan een aantal basisvoorwaarden voldoen zoals goed en veilige Wi-Fi, goed meubilair, goede akoestiek en goede werkomstandigheden.

Lees hier het hele interview met Bensimon (in het Engels).

Bekijk hier een filmpje over de Wojo-filosofie.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Lees verder

Terug naar boven