ThunderMinds nieuwe partner van Smart WorkPlace

ThunderMinds nieuwe partner van Smart WorkPlace

Innovatie combineren met HR en het op een onderscheidende manier identificeren van talent wat echt het verschil kan maken voor een onderneming. Dat is de passie van ThunderMinds, de nieuwe partner van Smart WorkPlace. Jasper Steffens licht toe.

Welke kansen/ontwikkelingen ziet ThunderMinds voor de werkomgeving van de toekomst?

"Ruim 80 procent van de werknemers voelt zich niet of in mindere mate verbonden met zijn werk. Dit betekent dat een groot deel van de medewerkers niet heel happy is in zijn werk, wat de duurzame investering in talent zeker niet ten goede komt. Dat zien wij dagelijks terug in onze praktijk. Maar dit gaat veranderen nu steeds meer werkenden op zoek gaan naar passie in wat ze dagelijks doen, waardoor de grenzen tussen werk en privé langzaam vervagen. Het traditionele model werkgever-werknemer bestaat niet meer, nu organisaties steeds meer een soort ‘vraag- en aanbod platform’ worden van talent. Dit betekent dat werkgevers meer dan ooit alle registers open moeten trekken om nog een aantrekkelijke werkgever te zijn, een goede werkplek is daarbij voorwaardelijk. Nieuwe generaties medewerkers stellen hoge eisen aan hun werkplek merken wij; ze willen altijd en overal kunnen werken, via een device waar ze zelf voor kunnen kiezen. Deze generaties prefereren toegang boven eigendom en de meeste mensen uit deze generatie zijn niet gewend aan het traditionele kantoorleven. Remote werken zien ze als bijna vanzelfsprekend. De rol van vacaturehouder met relevante toegevoegde waarde zal steeds belangrijker worden. Recruiters zullen over 3 jaar meer coach, adviseur en mentor zijn voor zowel kandidaat als vacaturehouder en veel meer kennis moeten hebben om de werknemer optimaal te faciliteren."

Welke rol ziet ThunderMinds daarin voor zichzelf?

"De medewerker is steeds meer een merk. Een merk wat zich kortstondig of langdurig aan een ander merk, de werkgever, in cirkels wil verbinden om die merkwaarde en de waarde van zichzelf te vergroten. Een dubbele marketing-uitdaging. Vanuit mijn relevante ervaring als ondernemer denk ik dat ik op dat vlak als sparringpartner waarde kan toevoegen voor het Smart WorkPlace platform. Onze passie is innovatie combineren met HR en het op een onderscheidende manier identificeren van talent wat echt het verschil kan maken voor een onderneming. Wij zijn bij menig partij leverancier van dwarsdenkers. Wij kunnen in de markt nu al duiden wie de rol van SmartWorkplace Manager ultiem zou kunnen invullen. De relatief traditionele wereld van executive search en recruitment is daar niet of nauwelijks toe in staat. Meer van hetzelfde met een achterhaald verdienmodel en ‘de wet van de toegepaste luiheid’ voorop. Wij combineren strategische-, management en executie-kracht. Het helpen van ondernemingen op het kruispunt van managerial en P&O uitdagingen op weg naar duurzame groei en rendement. Het scherp krijgen van marktontwikkelingen en de impact op businessmodellen. Wij helpen start-ups op weg naar rigide groei en corporates om zichzelf opnieuw uit te vinden. Altijd outside-in en klantgedreven op basis van agile klantinnovatie. Daarnaast hoop ik mijn steentje te kunnen bijdragen om meer diversiteit in directie- en managementteams te realiseren; dat is hard nodig."

Waarom is een platform als Smart WorkPlace voor ThunderMinds een belangrijke factor om in te participeren?

"Vanuit een eerdere bestuurlijke rol heb ik de toegevoegde waarde van het Smart WorkPlace platform op basis van reciprociteit mogen ervaren. Ik was al enthousiast over Smart WorkPlace. Bundeling van kennis, energie en innovatiedrang komen prachtig samen binnen Smart WorkPlace. Ik zet mijn bedrijf graag in om het platform te versterken en daarmee ook de concurrentiepositie van ons land. Vanuit de learn, earn & return gedachte."

 

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven