Geluk = D.O.M. eerste boodschap op WorkPlace Day 2020

Geluk = D.O.M. eerste boodschap op WorkPlace Day 2020

Bij Geluk draait het om drie zaken: Doen, Oplaadpunten en Mensen. Dat was de boodschap van de eerste spreker, geluksprofessor Patrick van Hees, tijdens WorkPlace Day 2020.

Voordat hij begon had dagvoorzitter Vincent le Noble van hoofdsponsor Measuremen de aanwezigen al welkom geheten bij Wicked Grounds in Amsterdam, de inspirerende en sfeervolle locatie waar ruim 150 mensen zich hadden verzameld voor een boeiend programma met overkoepelend thema ‘Return on WorkPlace’.

Patrick van Hees (foto) was naar eigen zeggen zich ervan bewust dat hij te maken had met een intelligent publiek en dat hij daarom moest komen met een goed onderbouwd verhaal. Na een interactie met de zaal gaf hij de aanwezigen drie bouwstenen mee voor Duurzaam Geluk: Doelen, Oplaadpunten en Mensen. Ook leerde hij het publiek hoe ze individueel geluk kunnen voorspellen aan de hand van 28 ‘geluksvoorspellers’.

De tweede spreker in het ochtendprogramma was Jeroen Pronk (foto onder), manager van SamenGezond bij zorgverzekeraar Menzis. Hij vertelde over het programma SamenGezond dat mensen uitdaagt om gezonde keuzes te maken. Dat is hard nodig aldus Pronk omdat het aantal leefstijlgerelateerde ziektes fors toeneemt en de betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg bedreigt. Hij gaf het publiek drie lessen mee om met leefstijlinterventies aan de slag te gaan:

  • Regelmatige prikkels zijn onmisbaar
  • Kick-off met betrokkenheid van (interne) boegbeelden
  • Goed gereedschap is het halve werk, maar de andere helft bestaat uit koers houden en meters maken

Geluk = D.O.M. eerste boodschap op WorkPlace Day 2020

Aan het eind lanceerde Menzis samen met The Next Web de Challenge ‘Future of Healthy Work’. Bij deze challenge gaan zeven partijen – Smart WorkPlace, TNW, Menzis, Royal HaskoningDHV, Strukton, TOPdesk en SAS – op zoek naar het antwoord op de vraag wie de grootste positieve impact maakt op de mentale en fysieke gezondheid op werk.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Lees verder

Terug naar boven