Robot ondersteunt receptioniste  

Op de locatie van Yask Facility Management en Securitas op de High Tech Campus in Eindhoven worden bezoekers veilig en gastvrij ontvangen door hospitality-robot Temi.

Bianca Haanstra is manager Facility Services bij Yask Facility Management, een bedrijf dat organisaties helpt met het managen én verbeteren van de totale facilitaire organisatie. Ze licht toe waarom voor Temi is gekozen. “We merkten dat er door de coronapandemie en de daarbij horende regels zoals de anderhalve meter steeds meer behoefte kwam aan innovatieve hospitality-oplossingen. Daarom bieden we deze innovatieve vorm van hospitality dienstverlening ook aan bij onze opdrachtgevers.”

Uitgangspunt daarbij is dat de hospitality-robot ondersteunend is aan de ‘echte’ receptioniste. Inmiddels is er ook een Temi in Eindhoven aan het werk. Haanstra legt uit hoe het op de High Tech Campus in zijn werk gaat: “Op de begane grond worden bezoekers ontvangen door een ‘echte’ receptioniste. Die verwijst hen naar de tweede verdieping, waar Yask Facility Management en Securitas een kantoor op dezelfde etage hebben. Wanneer bezoekers op de tweede verdieping komen, ontvangt Temi hen vriendelijk en vraagt voor welk bedrijf ze komen. Vervolgens begeleidt Temi de bezoeker naar de betreffende ontvangstruimte.”

Haanstra verwacht dat Temi in de toekomst nog meer mogelijkheden zal krijgen: “Ze kan bijvoorbeeld gekoppeld worden aan smart toegangssystemen zodat ze ook deuren kan openen of aan smart liftinstallaties zodat ze een lift kan oproepen.” Een voordeel van hospitality-robots zoals Temi is volgens Haanstra dat ze op afstand bediend kunnen worden: “Je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat er op het hoofdkantoor van een organisatie een receptioniste zit, die een team van Temi’s op bijkantoren virtueel aanstuurt.”

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven