Sodexo publiceert magazine Better Tomorrow Update

Al vanaf de oprichting in 1966 zijn duurzaamheid en verantwoord ondernemen belangrijke onderdelen van de missie van Sodexo. Dit gaat hand in hand met het verbeteren van de Quality of Life van klanten, gasten en medewerkers. 

Sodexo heeft een wereldwijde routekaart ‘Better Tomorrow’ gemaakt waarin de doelstellingen en de voortgang zijn vastgelegd. Deze routekaart ‘Better Tomorrow’ geeft richting aan de verschillende initiatieven waaraan Sodexo werkt voor een wereld met meer sociale impact en een wereld die duurzamer is.

In het digitaal magazine ‘Better Tomorrow Update 2022’ zijn deze initiatieven op een rij gezet. Met korte verhalen uit de dagelijkse praktijk worden klanten, partners en medewerkers geïnformeerd en geïnspireerd. Alexander Klaver, Directeur Service Operations Sodexo in Nederland, over de missie van Sodexo: 

"Duurzaamheid is verweven in alles wat we doen. Van het slim instellen van gebouwinstallaties tot aan het voorkomen van voedselverspilling door de inzet van data en technologie. Ik zie bij onze medewerkers en samenwerkingspartners een enorme drive om de komende jaren nog meer impact te maken te maken op duurzame thema’s zoals CO2-reductie, sociale impact en circulariteit.”

Eén van de speerpunten in de routekaart is minder voedselverspilling – 60% van de dienstverlening is food-gerelateerd. Het dagelijks voorkomen van voedselverspilling is dus essentieel. Sodexo heeft als doelstelling een reductie van 50% voedselverspilling op klantlocaties in 2025.


Lees hier meer over de duurzaamheidsdoelstellingen in ‘Better Tomorrow Update 2022: http://ow.ly/CBpe103TAeI

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven