Upgrade MCS FMIS maakt gebouwbeheer slimmer en mensgerichter

Upgrade MCS FMIS maakt gebouwbeheer slimmer en mensgerichter

Smart Workplace partner Spacewell gaat in Q4 van 2020 zijn MCS FMIS een upgrade geven waardoor gebouwbeheer slimmer en mensgerichter wordt.

De update met een uniform design van de gebruikersinterface en een gelijke gebruikerservaring voor alle apparaten stelt organisaties in staat om de mogelijkheden van flexibele werkomgevingen te benutten en helpt hen bij het slimmer maken van de facilitaire dienstverlening en het beheer van gebouwen.

De update van MCS bestaat uit twee ‘luiken’: MCS 20 en MCS ONE.

MCS 20 is de volgende grote update van de huidige 18-versie van MCS. MCS 20 helpt mensen productiever te zijn en biedt een persoonlijke en intuïtieve ervaring die op elk van hun apparaten werkt. MCS 20 is een volgende generatie FMIS dat ontworpen is om de gebruikers in staat te stellen zo goed mogelijk te presteren en nauw verbonden te zijn met het gebouw, de gebruikers ervan en de mogelijke diensten. MCS 20 is beschikbaar als on-premise of cloudgehoste software.

MCS ONE is Spacewells cloudgebaseerde versie van MCS 20, die in een SaaS-model wordt geleverd. Alle klanten die MCS ONE gebruiken, zullen dezelfde omgeving en functionaliteit genieten, waarbij alle klanten op hetzelfde ogenblik op regelmatige basis automatisch incrementele updates ontvangen. Op het ogenblik van de lancering zal MCS ONE dezelfde functionaliteit bieden als MCS 20. Dankzij het tweevoudige aanbod van enerzijds MCS ONE en anderzijds de workflowgebaseerde property- en facilitymanagementsoftware Axxerion biedt Spacewell een antwoordt op de groeiende marktvoorkeur voor SaaS-oplossingen.

Hieronder volgen enkele van de meest belangrijke en vernieuwende features van de nieuwe release:

  • Integratie van life-cycle BIM en slim facility management: de nieuwe release maakt het mogelijk om OpenBIM-gegevens en geometrieën binnen de FMIS-oplossing te gebruiken om activiteiten in gebouwen en facility management te optimaliseren
  • Nieuwe BI-motor standaard voorzien van dynamische, best-practice dashboards
  • Work Manager, de mobiele app die wereldwijd 25.000 ingenieurs in het veld ondersteunt, krijgt op alle apparaten een nieuwe en uniforme uitstraling
  • Slimme manier van werken voor facilitair medewerkers met de Work Assistant-app, met duidelijke en zeer visuele instructies op kleurgecodeerde plattegronden voor schoonmaak, IT, kleine herstellingen of catering. De app stelt mobiele medewerkers in staat om werkbonnen ter plaatse te creëren en connecteert met het IoT om de juiste diensten op het juiste ogenblik te triggeren op basis van realtimegegevens van dagdagelijkse gebeurtenissen
  • Eén enkele desktopapp, die het beste van alle modules combineert
  • Intuïtieve ribbonnavigatie met snelle, gepersonaliseerde toegang tot veelgebruikte functionaliteiten
  • Outlook-invoegtoepassing gesynchroniseerd op alle apparaten bij het reserveren van lokalen op diverse apps en bij het plannen van vergaderingen in Outlook
  • Verbeterde activiteiten op basis van de analyse van (bijna) realtime-sensorgegevens, inclusief scenario’s zoals comfortmonitoring, ruimtegebruik en beschikbaarheid van parkeerplaatsen
  • Ruimtebeheer voor flexibele werkplekken
  • Verfijnde functionaliteit en verbeterde inzichten om ruimte en comfort te optimaliseren
  • Een mobiele app ‘Personal Assistant’ voor tickets, diensten en reserveringen
  • Slimme displays die de ervaring van mensen op de werkvloer verrijken: dezelfde app wordt in verschillende omstandigheden gebruikt, bijv. touchscreens aan vergaderzalen en kiosks met een groot scherm voor drukbezochte ruimten. Deze touchpoints vergemakkelijken de oriëntatie en zorgen ervoor dat gebruikers van gebouwen beschikbare ruimten gemakkelijk kunnen zoeken en reserveren, collega’s kunnen vinden en supporttickets kunnen aanmaken

Klik hier voor uitgebreide informatie over de release van 2020.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Lees verder

Terug naar boven