Nieuw crisisplatform voor operationele continuïteit van kritische gebouwen en organisaties

Nieuw crisisplatform voor operationele continuïteit van kritische gebouwen en organisaties

Smart WorkPlace partner softwareleverancier Spacewell, studiebureau Arcadis, innovatiepartner Made en communicatiepartner Social Seeder hebben een nieuw crisisplatform gelanceerd: www.B2Building.help.

Het internationale platform www.B2Building.help is opgezet omdat sommige onderhoudsfirma’s en toeleveranciers ten gevolge van overheidsmaatregelen in verband met het Covid19-virus genoodzaakt zijn hun deuren tijdelijk te sluiten waardoor de operationele continuïteit van gebouwen of organisaties in het gedrang kan komen.

Het platform, dat permanent bemand wordt, is een digitaal meldpunt voor dringende interventies van bedrijven met een kritieke missie zoals ziekenhuizen, rusthuizen, winkelketens en distributiecentra. Het meldpunt wil de schakel zijn tussen deze organisaties enerzijds en anderzijds onderhoudsfirma's en leveranciers. Zij kunnen zich eenvoudig op het platform registreren. 

Arcadis, Spacewell en Made werkten voordien al samen voor facility management en adviesverlening voor het onderhoud van gebouwen en infrastructuur. Ze voelden de noodzaak om hun expertise en connecties samen te brengen in deze tijden van crisis.

Drie stappen

Op de site doorlopen zowel bedrijf als leverancier drie stappen.

Bedrijf

Stap 1: Meld u aan als organisatie: stel uw vraag

Stap 2: U wordt doorverwezen naar de voor u gepaste leverancier in de omgeving.

Stap 3: De uitvoering vindt plaats na afspraak met u en volgens alle geldende veiligheidsvoorschriften.

Leverancier

Stap 1: Meld u aan als leverancier: selecteer uw diensten.

Stap 2: Na controle wordt u toegevoegd in onze database en komt u in aanmerking voor potentiële interventies.

Stap 3: Na toekenning dient u zelf contact op te nemen met de klant voor verdere afhandeling in overeenstemming met alle geldende veiligheidsvoorschriften.

Voorwaarden

De interventie hangt af van enkele voorwaarden:

  • De bedrijfsvoering van het bedrijf in kwestie komt in het gedrang door een probleem aan het gebouw en/of de bijbehorende installaties. Het mag niet gaan om gepland preventief onderhoud.
  • De veiligheid van mensen en/of het bedrijf in kwestie komt in het gedrang door een probleem aan het gebouw en/of de bijbehorende installaties.
  • De reguliere onderhoudsfirma kan geen interventie uitvoeren.
  • Het B2B Building Support Center wil evenwel geen interferentie met bestaande onderhoudscontracten in het leven roepen.
  • Het eigen (onderhouds)personeel is niet beschikbaar.
  • De deelnemende bedrijven maken afspraken om de interventies te factureren volgens bestaande de procedure van interventieopdrachten.
Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Lees verder

Terug naar boven