Mercedes-Benz Dealer Bedrijven eerste Spacewell Ambassador

Mercedes-Benz Dealer Bedrijven eerste Spacewell Ambassador

Via het Ambassador programma laat Smart WorkPlace partner Spacewell klanten hun ervaring delen met collega-bedrijven over de hele wereld. De eerste Spacewell Ambassador is Mercedes-Benz Dealer Bedrijven.

Het Ambassador programma is opgezet omdat Spacewell veel succesvolle klanten heeft in tal van sectoren die hun oplossingen gebruiken om een positieve impact te hebben. Via het Ambassador programma werkt Spacewell nauw samen om ervoor te zorgen dat facility management meer in de aandacht komt en FM bij klanten de erkenning krijgt die het verdient.

Het Ambassador programma biedt verschillende mogelijkheden: bedrijfslogo en testimonial, telefonische referentie, onsite referentiebezoek, rewards op maat, klantverhaal, gastspreker.

Onlangs werd Mercedes-Benz Dealer Bedrijven officieel de eerste Spacewell Ambassador. Ter gelegenheid daarvan ging Jan van Rabenswaaij, accountmanager bij Spacewell op bezoek bij Mercedes-Benz Dealer Bedrijven B.V. (MBDB) uit Den Haag. Hij sprak er met Facility Manager Rob Metzelaar en met Dominique van der Sar, Purchase Coördinator & Facility employee.

Functionaliteiten

Al sinds 2014 maakt Mercedes-Benz Dealer Bedrijven gebruik van de Axxerion-software. Het wordt ingezet als Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS). Van der Sar geeft aan met welke functionaliteiten Axxerion is ingericht. “We gebruiken Axxerion onder andere voor inkoop, contractbeheer, gebouw- en inventarisbeheer, werkorders en contacten. Hierbij hebben wij onze panden, werkplaatsen, inventaris, medewerkers, leveranciers en partners volledig in beeld. Verder heeft Spacewell voor ons een storingsportaal ontwikkeld waardoor meldingen snel en gemakkelijk worden afgehandeld. Niet alleen onze medewerkers werken ermee, ook onze leveranciers zijn erop aangehaakt. Die kunnen vanaf hun eigen locatie inloggen op Axxerion. De machines en gereedschappen in onze werkplaatsen zijn van groot belang. Loopt er een hefbrug vast? Dan kunnen onze monteurs niet verder. De chef-werkplaats logt dan in op het storingsportaal, voert de unieke barcode van de betreffende hefbrug in en beschrijft kort het probleem. Het FMIS weet direct op welke locatie en in welke werkplaats deze hefbrug staat, de betreffende leverancier krijgt een melding en het probleem wordt binnen de afgesproken responstijd verholpen.”

Partnership

Op de vraag hoe de samenwerking tussen Spacewell en Mercedes-Benz Dealer Bedrijven de afgelopen jaren is geweest, zijn Metzelaar en Van der Sar het eens. “We hebben geen traditionele klant-leverancierrelatie opgebouwd maar een echt partnership gebaseerd op wederzijds vertrouwen. We weten elkaar te vinden en hebben door een goede samenwerking een betrouwbaar FMIS gecreëerd waar we dagelijks veel in werken.” Ze kijken uit naar de post-COVID periode die hopelijk snel gaat komen. Van der Sar, met een glimlach: “De klantdagen van Spacewell missen we wel. Deze bijeenkomsten geven altijd een mooi kijkje in de keuken bij andere facilitaire afdelingen van uiteenlopende bedrijven en hebben ons de afgelopen jaren ook leuke dingen gebracht. Zo spraken we op een van de klantdagen met een muziekschool die de uitleen van instrumenten in hun FMIS had ondergebracht. Dit concept was voor ons ook van toepassing doordat we speciaal gereedschap uitlenen aan collega-dealers. We hebben door dit gesprek hetzelfde in Axxerion kunnen implementeren en het werkt nu dus ook bij Mercedes-Benz!”

Ambassador

Dat Mercedes-Benz Dealer Bedrijven de eerste officiële Spacewell Ambassador wordt, is voor Spacewell geen verrassing. De afgelopen jaren hebben ze regelmatig prospects en bestaande klanten ontvangen of telefonisch te woord gestaan. Als je een nieuw softwareprogramma gaat selecteren of wilt uitbreiden zijn inhoudelijke en objectieve gebruikerservaringen heel informatief en nuttig. Rob Metzelaar vertelt enthousiast over zijn ervaringen. “We hebben de afgelopen jaren veel verschillende mensen ontmoet door zogenoemde referentiegesprekken. Door ervaringen uit te wisselen blijven we zelf ook scherp en leren we veel. Met sommige bedrijven is er nog steeds contact en dan gaat het allang niet meer over software maar andere vraagstukken waarbij we elkaar kunnen helpen. Het is leuk om een stukje kennis over te dragen en te laten zien welke voordelen er zijn te behalen door efficiënt te werken.” De accountmanager van Mercedes-Benz Dealer Bedrijven, Jan van Rabenswaaij is blij met dit eerste ambassadeurschap. “Door de mooie naam heeft Mercedes-Benz een grote aantrekkingskracht bij prospects. Nu gaan we onze samenwerking nog verder intensiveren.”

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven