Maak kennis met The Food Office

4 min

 

Maak kennis met The Food Office

The Food Office en Smart WorkPlace werken samen aan een jaarlijks onderzoek over catering in de werkomgeving. Maar wie is The Food Office eigenlijk? En waarom zijn zij de juiste partij om dit onderzoek te doen?

The Food Office is een onafhankelijk adviesbureau voor alles wat met catering te maken heeft. Als onafhankelijk bureau zijn zij dan ook de perfecte partij om de markt eens onder de loep te nemen. Dit doen ze in een nieuw jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit van eten en drinken als onderdeel van het facilitaire proces in de werkomgeving.

Kansen en ontwikkelingen

Voor de werkomgeving van de toekomst speelt de invulling van eten en drinken een belangrijke rol. The Food Office ziet verschillende kansen en ontwikkelingen, voornamelijk gericht op het samenkomen van mensen door middel van eten & drinken. Deze kansen worden aangedreven door diverse factoren, zoals de opkomst van hybride werkmodellen en de impact van COVID-19 op vitaliteit en gezondheid. Hoe zien we deze nieuwe werkomgeving? Als onafhankelijk adviesbureau in de wereld van eten & drinken constateren we een verschuiving in de rol van catering binnen werkomgevingen. Voorheen beschouwd als een secundaire en ondersteunende functie, zien we nu dat eten & drinken een prominentere en meer strategische rol gaat spelen.

Het traditionele “functionele” eetmoment evolueert naar een gelegenheid om sociale verbinding te stimuleren en de identiteit van een bedrijf uit te dragen via catering. Deze verandering biedt een kans om de tevredenheid van medewerkers te verhogen, bestaande medewerkers te behouden en nieuwe talenten aan te trekken. Het bewust vormgeven en uitvoeren van het beleid en de visie op eten & drinken is een steeds belangrijker aspect van bedrijfscultuur en employee branding. Want door middel van een sterke identiteit, bewuste keuzes en positionering van de invulling van eten en drinken binnen de werkomgeving erken je de diversiteit aan behoeften en culturen binnen jouw bedrijf. Doordat er zoveel mogelijkheden zijn kan je tegenwoordig een breed scala aan cateringopties aanbieden, variërend van een traditioneel bedrijfsrestaurant, delivery, grab & go tot onbemande voorzieningen. Het beter afstemmen van vraag en aanbod wordt steeds belangrijker voor werkgevers om de tevredenheid van medewerkers te waarborgen en de werkomgeving van de toekomst te optimaliseren.

De rol van The Food Office

The Food Office speelt cruciale rol in het vormgeven van de invulling van de juiste cateringdiensten in de werkomgeving door opdrachtgevers te ondersteunen en te adviseren. Onze werkwijze kenmerkt zich als volgt:

  1. Onze 4 pijlers: bij elke opdracht die wordt uitgevoerd focussen we op het bijdragen aan een van 4 verbeter pijlers: het verbeteren van de werkomgeving, verhogen van gezondheid & werkgeluk, het verduurzamen van het bedrijf en het versterken van de bedrijfsidentiteit. We gebruiken eten en drinken als een middel om verbinding te creëren en de pijlers te realiseren.
  2. Diversiteit aan opties afhankelijk van de bedrijfscultuur: we begrijpen dat elk bedrijf uniek is, daarom vinden we de juiste oplossing die aansluit bij de specifieke behoeften en cultuur van onze klanten. Hierbij moedigen we aan om kansen te grijpen en innovatieve cateringoplossingen te verkennen.
  3. Kennis van de markt en ondersteuning bij visie: met onze diepgaande kennis van de markt kunnen we onze klanten ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een visie voor hun cateringdiensten. We fungeren als een betrouwbare partner die helpt bij het afstemmen van vraag en aanbod en het verkennen van nieuwe mogelijkheden.
  4. Objectieve tussenpersoon tussen opdrachtgever en leverancier: we handelen als een objectieve tussenpersoon tussen opdrachtgevers en leveranciers, waarbij we streven naar transparantie en eerlijkheid in al onze relaties. Deze rol zorgt ervoor dat de behoeften van onze opdrachtgevers nauwkeurig worden begrepen en vervuld. Tegelijkertijd bewaken wij het realisme- en daarmee de werkbaarheid- van de wensen van de opdrachtgever in relatie tot de uitvoering door de leverancier. De belangen van beide contractpartners moeten in balans zijn.
  5. Onze kernwaarden: we zijn gedurfd betrokken, toegankelijk transparant, praktisch positief en met een doelgerichte drive. We zijn niet bang om uitdagingen aan te gaan en kansen te benutten in een dynamische markt. Met onze kernwaarden als leidraad, staan we stevig in onze schoenen en zijn we vastberaden om onze klanten te ondersteunen bij het navigeren door het complexe speelveld van cateringmogelijkheden.

Met deze punten kan The Food Office een voortrekkersrol spelen in het transformeren van de rol van catering in de werkomgeving van de toekomst.

Samenwerking met Smart WorkPlace

Onze deelname stelt ons in staat om toegang te krijgen tot een overvloed aan kennis en expertise van like-minded experts in het veld, waardoor we als adviseurs voortdurend kunnen blijven ontwikkelen en meegroeien met de laatste ontwikkelingen in ons vakgebied. Daarnaast streven we ernaar waardevolle connecties te vormen binnen het platform. Door onze expertise te delen, kunnen we anderen inspireren en ondersteunen bij hun eigen keuzes, afwegingen en ontwikkelingen bij de juiste invulling van hun vraagstukken op het gebied van eten & drinken. Onze deelname aan Smart WorkPlace stelt ons in staat om ons perspectief te delen en bij te dragen aan de vormgeving van de toekomstige werkomgeving.

Daarnaast starten SmartWorkPlace en The Food Office dus een nieuw jaarlijks onderzoek. Het gezamenlijke onderzoek heeft als doel objectieve en actuele inzichten te bieden in de huidige staat van eten en drinken binnen de facilitaire sector. Met een focus op innovatie en relevantie streeft dit initiatief ernaar jaarlijks verrassende resultaten te presenteren die directe waarde bieden aan zowel opdrachtgevers als cateraars. Tevens biedt dit onderzoek een platform aan cateraars om hun unieke eigenschappen uit te lichten.

Delen:

Meer nieuws

<span>Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht</span>

Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht

maandag 3 november

Wat maakt een werkplek gastvrij? HEYDAY Hospitality en Markteffect hebben om een antwoord op deze vraag te krijgen een representatief ...

Lees meer

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

vrijdag 31 oktober

Met overweldigend enthousiasme vanuit de sector is de Klimaattop GO officieel uitverkocht! Er is een wachtlijst voor als ...

Lees meer

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

vrijdag 31 oktober

De werkomgeving verandert snel door het hybride werken, digitalisering, gezondheid, duurzaamheid en flexibiliteit. Balans ...

Lees meer

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

woensdag 29 oktober

Met de slogan 'Rethink your office' begeleidt DESQUE organisaties bij het realiseren van werkomgevingen die kloppen: plekken ...

Lees meer

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

woensdag 29 oktober

In de 70ste podcast van SWP Talks vertellen Yvon Olof-van Diemen van de provincie Noord-Holland en Tom de Been van Facilicom ...

Lees meer

Provincie Gelderland nieuwe partner SWP

Provincie Gelderland nieuwe partner SWP

maandag 27 oktober

Farlon Hubner, beleidsadviseur Facilitaire Dienstverlening bij de provincie Gelderland, licht de aansluiting bij Smart WorkPlace ...

Lees meer

Genomineerden CBRE Sustainability Award bekend

Genomineerden CBRE Sustainability Award bekend

vrijdag 24 oktober

Koplopers die vandaag het verschil maken in vastgoedverduurzaming moeten vaker in de schijnwerpers komen te staan. Dat is ...

Lees meer

Werk mee aan een toekomstbestendige zorgsector

Werk mee aan een toekomstbestendige zorgsector

vrijdag 24 oktober

Door de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 te ondertekenen, draag je bij aan de zorg van de toekomst: duurzaam, gezond en veerkrachtig. ...

Lees meer

PLEQ nieuwe partner van Smart WorkPlace

PLEQ nieuwe partner van Smart WorkPlace

donderdag 23 oktober

Adil Ayi speelt met PLEQ in op de mogelijkheden van sensortechnologie en data voor de toekomstige werkomgeving. Blij is ...

Lees meer

Marts Projecten nu ISO 9001 gecertificeerd

Marts Projecten nu ISO 9001 gecertificeerd

donderdag 23 oktober

Mick Schmale is trots dat Marts Projecten het ISO 9001 certificaat heeft verkregen. "Het kostte tijd en focus om processen ...

Lees meer

Het slimme kantoor: van tools tot beleid

Het slimme kantoor: van tools tot beleid

dinsdag 21 oktober

In een moderne hybride werkomgeving zijn reserveringstools onmisbaar geworden. 

Lees meer

Whitepaper: Zo creëer je een toekomstbestendige vergaderruimte

Whitepaper: Zo creëer je een toekomstbestendige vergaderruimte

maandag 20 oktober

Herken je dat? Een vergadering die moeizaam op gang komt omdat het scherm niet werkt, de microfoon hapert of de verbinding ...

Lees meer

<span>Herhuisvestingstraject Mérieux NutriSciences | Blonk</span>

Herhuisvestingstraject Mérieux NutriSciences | Blonk

vrijdag 17 oktober

Voor Mérieux NutriSciences | Blonk begeleidde Marts Projectmanagement het volledige herhuisvestingstraject, ...

Lees meer

Keune Haircosmetics en ISS Facility Services versterken samenwerking met IFM

Keune Haircosmetics en ISS Facility Services versterken samenwerking ...

donderdag 16 oktober

Een volledig geïntegreerd IFM-model waar alle facilitaire diensten zijn ondergebracht bij één partner. ...

Lees meer

<span>Recensie van het boek Work + Life  </span>

Recensie van het boek Work + Life  

woensdag 15 oktober

"Laat je uitdagen via het integrale of holistische perspectief." Met deze oproep uit ‘Work+Life’ sluit Michaël ...

Lees meer

Werkgeluk begint bij de juiste plek

Werkgeluk begint bij de juiste plek

dinsdag 14 oktober

Het versterken van verbondenheid, motivatie en kwaliteit van werken is een urgent onderwerp in de hybride werkomgeving. ...

Lees meer

Blog: Het kantoor als gedragsarchitect

Blog: Het kantoor als gedragsarchitect

maandag 13 oktober

Roel Geenen van Veldhoen+Company schreef een blog over het kantoor als gedragsarchitect. Hoe ruimte, ritme en rituelen het ...

Lees meer

Neurodiversiteit en de kracht van kleur

Neurodiversiteit en de kracht van kleur

vrijdag 10 oktober

Op 1 oktober organiseerden Tarkett en Smart WorkPlace het event 'Op locatie' bij het Koning Willem I College in Den Bosch. ...

Lees meer

Campus Day 2025 groot succes!

Campus Day 2025 groot succes!

donderdag 9 oktober

Dinsdag 30 september 2025 werd de 6e editie van Campus Day gehouden in Amsterdam UMC. Het thema was 'De campus in transitie'. ...

Lees meer

<span>CONTRAST en GRIP Facility ondersteunen facilitaire dienstverlening met technologie en data</span>

CONTRAST en GRIP Facility ondersteunen facilitaire dienstverlening ...

donderdag 9 oktober

Dit najaar leggen CONTRAST Facility + Hospitality en GRIP Facility de focus op het stimuleren van facilitaire processen ...

Lees meer

Terug naar boven