27 maart 2018: Best Workplaces 2018: inspireren, spreken en luisteren

27 maart 2018: Best Workplaces 2018: inspireren, spreken en luisteren

Wie heeft de Best Workplaces van 2018? De verkiezing komt steeds dichterbij, want dit jaar vindt het event plaats op dinsdag 27 maart in het Transformatorhuis in Amsterdam.

De verkiezing wordt georganiseerd door Great Place to Work, dat volgens eigen zeggen het enige wereldwijde onderzoeksbureau is dat een werkgeverslijst publiceert, gebaseerd op zowel de medewerkersperceptie als een evaluatie van het werkgeversbeleid.

Drie pijlers

Het onderzoek is gebouwd op drie pijlers: vertrouwen in de werkgever, trots op het werk & plezier met collega's. De lijst bestaat, sinds 2018, uit vier categorieën: Multinational, Large (250+), Medium (50-250) en Small (20-49). Daarnaast worden elk jaar Special Awards uitgereikt voor organisaties die uitmunten op specifieke HR thema's. Dit jaar zal dit voor de beleidsterreinen Inspireren, Spreken en Luisteren zijn.

Erkenning

De lijst van Best Workplaces is de erkenning voor organisaties die zich hebben ontwikkeld tot goede werkgevers. Organisaties die een traject aangaan met Great Place to Work voeren twee onderzoeken uit: een medewerkersonderzoek gebaseerd op 58 stellingen (de Trust Index) die de mate van vertrouwen, trots en plezier meet. Daarnaast wordt beleid, programma’s en initiatieven geëvalueerd in de Culture Audit. Uit beide onderzoeken volgt een score en de combinatie hiervan bepaalt of een organisatie zich een Best Workplace mag noemen en welke positie op de lijst behaald wordt.

Vertrouwen en onderscheidend

Mag een organisatie zich een Best Workplace noemen, dan betekent dat dus dat de medewerkers van deze organisatie vertrouwen hebben in het management, trots zijn op wat ze doen en plezier hebben in de mensen met wie ze samenwerken. Daarnaast laat de organisatie onderscheidend beleid zien waarin veel aandacht en zorg te zien is voor de individuele medewerkers.

Publiceren

Great Place to Work publiceert de lijst van Best Workplaces om drie redenen. Ten eerste om organisaties die investeren in goed werkgeverschap te erkennen als goede werkgever. Ten tweede om organisaties middels de lijst een podium te geven om andere organisaties te inspireren zich te ontwikkelen als goede werkgever. Ten slot om invulling te geven aan de sociale missie van Great Place to Work: bijdragen aan een betere wereld door vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties te vergroten.

Bron: Great Place to Work

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

dinsdag 27 maart 2018permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven