Breedweer in top 250 groeibedrijven

Breedweer in top 250 groeibedrijven

Smart WorkPlace partner Breedweer behoort tot de top 250 groeibedrijven 2020 van nlgroeit. Schoonmaakjournaal laat deze week een trotse Jack Stuifbergen aan het woord.

#supertrots om bij de 250 snelst groeiende bedrijven te behoren..! Zo zie je maar wat je kunt bereiken door maximale impact te maken voor de maatschappij”, schrijft Jack Stuifbergen op LinkedIn. Dat Breedweer tot de Top 250 Groeibedrijven in 2020 behoort, bevestigt nlgroeit. En nee, die erkenning krijgt Breedweer niet door achterover te gaan leunen. “Na de aankondiging van de lockdown hadden we opeens voor 90 medewerkers geen werk meer. We zijn direct aan de slag gegaan om zoveel mogelijk mensen werk te bieden en om toch impact te maken in deze moeilijke tijd. We hebben de Co-busters opgericht, waarmee we zorginstellingen helpen bij het desinfecteren van Corona-afdelingen. En we zijn direct begonnen met de productie van goede en effectieve desinfectiemiddelen samen met een ijsfabrikant, inmiddels meer dan 140.000 liter. Maar je kent ons, we zijn impactmakers en gaan altijd de dialoog aan met onze opdrachtgevers, dus dachten we er bijvoorbeeld samen met Gemeente Amsterdam over na om weer een spraakmakende groep mensen in te zetten en op te leiden tot gediplomeerd schoonmakers: sekswerkers. En dat is gelukt!”

nlgroeit

Bij nlgroeit werken ondernemers samen aan één doel: ondernemers laten doorgroeien om zo de Nederlandse economie te versterken, mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Economische Zaken, NLevator, NL2025 en de Kamer van Koophandel. Jaarlijks zet nlgroeit haar groeitest in om te bepalen of en welke ondernemers tot de top 250 van groeibedrijven in dat jaar behoort. “Wat een goede test! Eye opener in 20 minuten! Doet een beetje pijn maar hier kan ik echt wat mee”, reageert een van de ondernemers. Over de verkiezing meldt nlgroeit op haar website: “De Top 250 Groeibedrijven is een overzicht van bedrijven (scale-ups) met minimaal 10 fte (fulltime equivalent) en/of minstens € 5 miljoen omzet. Deze bedrijven realiseerden drie opeenvolgende jaren jaarlijks een groei van minimaal 20% in fte en/of omzet.”

Boost met impact

Breedweer groeide in 2019 naar 350 medewerkers en € 6 miljoen omzet. Het schoonmaakbedrijf uit Uitgeest maakt voor de uitvoering van haar dienstverlening daar waar mogelijk gebruik van medewerkers met een achterstand en afstand tot de arbeidsmarkt, zoals oud-gedetineerden en sekswerkers. “Breedweer kent geen schoonmakers maar Impactmakers. Gemeente Amsterdam is een van onze opdrachtgevers, met wie we daarop inzetten. Voor Gemeente Amsterdam maken we onder meer de gebouwen van Ouder- en Kindteam (OKT), maar ook scholen, kantoren en multifunctionele ruimtes schoon. We zijn een social enterprise en vinden het heel erg belangrijk dat iedereen in zijn of haar eigen inkomen kan voorzien. Dat noemen wij sociaal impact maken.”

Lees via deze link op nlgroeit hoe Breedweer een groep sekswerkers, die het bijzonder zwaar hebben door de coronamaatregelen, inzette voor het schoonmaken van panden van Gemeente Amsterdam, inclusief opleiding en toekomst. Jack: “We willen ook sekswerkers een nieuw toekomstperspectief bieden. Daarom hebben we de sekswerkers op onze opdracht voor Gemeente Amsterdam ingezet, in combinatie met een opleidingstraject voor het behalen van een mbo-diploma. Mooi toch?!”

Het artikel op nlgroeit bevat ook een duidelijke tip van Jack Stuifbergen aan ondernemers in tijden van crisis: “Je bent ondernemer geworden om te ondernemen. Ten tijde van crisis moet je ondernemen. Blijf bij jezelf en ga aan de slag.  Ga niet in een hoekje zitten huilen maar pak het op. Maak afspraken met klanten en bespreek wat voor een meerwaarde je kunt bieden. Denk out of the box en vraag. Onderneem!”

In SWP #6 staat een uitgebreid interview met Jack Stuifbergen van Breedweer. Nieuwsgierig? SWP #6 is hier te downloaden. Wilt u ook toekomstige digitale uitgaven van Smart WorkPlace ontvangen? Click dan hier.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven