Pilot met modulair 24/7 selfserviceconcept Modern Market

 

Pilot met modulair 24/7 selfserviceconcept Modern Market

Sinds 1 oktober 2021 draait bij Louwman het modulair 24/7 selfserviceconcept Modern Market van Smart WorkPlace partner Sodexo. Emile Bourquin van Louwman Group en Kirsten Drenth vertellen erover.

Emile Bourquin is manager van de afdeling Group Facility Management bij de Louwman Group. De afdeling bestaat sinds april 2020 en is een samensmelting van diverse mensen en diverse werkgebieden met een facilitaire rol. Emile: “Dit past binnen de centralisatie die een aantal jaren geleden is ingezet. We zijn destijds van 27 werkmaatschappijen overgegaan naar een divisiestructuur met zes divisies. Vervolgens zijn diverse ondersteunende diensten gevolgd, waaronder Facility Management. Een van de kernwaarden van Louwman is ‘Samen zijn we Louwman’. Die kernwaarde is de kapstok voor de centralisatie van de ondersteunende diensten.”

Kirsten Drenth, Cluster Lead IFM/Food bij Sodexo: “De centralisatie leidde ertoe dat we opnieuw hebben gekeken naar onze dienstverlening aan Louwman. We werken al meer dan 25 jaar samen met Louwman en leveren catering-, banqueting- en eventservices op twee locaties.”

Hybride werken

De coronapandemie heeft bij zowel Louwman als Sodexo voor een versnelling gezorgd. Emile vertelt dat Louwman voorheen een vrij traditionele organisatie was. “Door de pandemie is hybride werken nu veel meer geaccepteerd.” Kirsten vult aan: “Voor Sodexo heeft de opkomst van hybride werken ervoor gezorgd dat concepten die passen bij deze manier van werken versneld werden doorontwikkeld.” Beiden zijn ervan overtuigd dat het nieuwe werken niet meer zal verdwijnen. Samen gingen ze dan ook om tafel om te bespreken wat de invloed daarvan zou zijn op onder andere de cateringservices.

Pilot met modulair 24/7 selfserviceconcept Modern Market

Het ontstaan van Modern Market

Kirsten: “Vóór de pandemie draaiden de restaurants bij Louwman prima. Maar in coronatijd gingen de kantoormedewerkers thuis aan de slag en werkten alleen de productiemedewerkers nog op locatie. Voor deze mensen was er aanbod nodig. Tegelijkertijd zagen wij dat de behoefte aan grab & go groeide vanwege de snelheid en hygiënisch verpakte producten. Samen bespraken we dat het mooi zou zijn als we bij Louwman een nieuw concept als pilot zouden kunnen starten, passend bij de nieuwe situatie. Sodexo’s Food Platform was daar nauw bij betrokken” Emile vult aan: “We waren blij verrast dat Sodexo met het concept Modern Market kwam. Dit past bij de huidige tijd waarin flexibiliteit een must is en we kunnen onze medewerkers toch bedienen.” 

Wat is Modern Market?

Sinds 1 oktober draait Modern Market bij Louwman als pilot. Modern Market is een modulair 24/7 selfserviceconcept. Alles draait om flexibiliteit – zowel in aanbod aan eten en drinken als in de manier waarop dit wordt aangeboden. Modern Market biedt organisaties keuze uit verschillende modules die zij naar wens kunnen samenstellen. De kleinste module biedt gekoeld eten en drinken, de uitgebreidste module is een hybride markt met een selfservice gedeelte en een (op bepaalde tijden) bemenste counter. Louwman heeft gekozen voor een variant van Modern Market waarbij mensen zelf verpakte producten kunnen kiezen en kunnen afrekenen. Er is daarnaast een aantal uren per dag een medewerker beschikbaar die hulp biedt als dat nodig is. Emile: “Het Grab & Go-principe vind ik ideaal. Mensen zijn niet meer gebonden aan de vaste tijden voor de lunch, maar kunnen ook aan het eind van de middag nog iets te eten en te drinken halen.” 

Partnership

Louwman en Sodexo investeerden samen in dit concept. Emile vertelt dat Modern Market een mooie, grote stap is. “Hiermee hebben we onze samenwerking nieuw leven ingeblazen. Het voelt goed dat we gerealiseerd hebben wat we bedacht hebben. Partnership staat in onze samenwerking centraal en dat is gebaseerd op vertrouwen. Ik kan erop vertrouwen dat Sodexo alles goed regelt, dat ze met nieuwe ideeën komen, zelf nieuwe menu’s voorstellen en inspelen op omstandigheden en trends. Dat vraagt van ons dat we Sodexo de ruimte geven om de expertise te leveren die ze kúnnen leveren.” Kirsten voegt hieraan toe: “We vinden het belangrijk dat Louwman zich kan concentreren op hun core business. Louwman geeft ons de ruimte om dat te laten zien, zodat we nog meer waarde kunnen toevoegen en onze Quality of Life services kunnen leveren. We willen positieve impact maken op de levens van mensen. Dat kan alleen door op te trekken als partners.”

Groene smileys

Kirsten: “De pilot biedt ons de gelegenheid om veel te testen. Hoeveel tijd is er nodig voor het aanvullen? Hoe lang duurt de schoonmaak? Welke gerechten lopen hard en waaraan is behoefte?” De medewerkers van Louwman zijn in elk geval enthousiast. “Hoewel ze ook wel even moesten wennen”, lacht Emile. “Zeker toen het kassasysteem in het begin nog wat kinderziektes had. Sodexo heeft ons geholpen met het communicatieplan over de lancering van het concept. En we zijn het aanbod nog aan het uitpuzzelen. Zo zijn voor Louwman net als voor Sodexo duurzaamheid en gezondheid speerpunten. Gasten reageren direct als we wijzigingen aanbrengen in het assortiment.” Sodexo test de klanttevredenheid met een zuil in het restaurant waarop mensen kunnen aangeven hoe happy ze zijn met de dienstverlening. 

Kirsten: “Eten doet iets met je lichaam en geest. Wij willen mensen verleiden om gezondere keuzes te maken. Dat doen we door te verleiden en te experimenteren, met een aantrekkelijk én gezonder aanbod.” Emile: “Sinds kort draait het concept zonder coronabeperkingen. Ik kijk uit om Modern Marketsamen met Sodexo verder ontwikkelen – in aanbod, thema’s en diversiteit. Partnership is onbewust patronen doorbreken en daar hebben we Sodexo bij nodig.”

Delen:

Meer nieuws

Het belang van balans in datacompliancy

Het belang van balans in datacompliancy

vrijdag 14 november

Uit onderzoek onder 1.700 IT-besluitvormers blijkt dat de informatiebeveiliging leiders ’s nachts wakker houdt. Dat ...

Lees meer

Rabobank en Spacewell werken aan datagedreven vastgoedbeslissingen

Rabobank en Spacewell werken aan datagedreven vastgoedbeslissingen

vrijdag 14 november

Farid Azarkan (Director Facilities & Real Estate) en Paula Raijmaker (Manager Vastgoed) van de Rabobank, en John van ...

Lees meer

<span>Op safari in veranderland</span>

Op safari in veranderland

donderdag 13 november

Succesvol veranderen met de kracht van de Big Five. Hierover schreven Kim Los, Hester van Sprang en Arrien Termaat het boek ...

Lees meer

Werkgevers ontevreden over thuiswerkbeleid

Werkgevers ontevreden over thuiswerkbeleid

donderdag 13 november

Uit een onderzoek van de ANWV blijkt dat het aantal werkgevers dat ontevreden is over het thuiswerkbeleid toeneemt. Hierover ...

Lees meer

<span>De 2026-editie van de BNW Index komt eraan</span>

De 2026-editie van de BNW Index komt eraan

woensdag 12 november

Na het succes van de voorgaande edities kondigen Smart WorkPlace en YNNO met trots aan dat de derde editie van de BNW Index ...

Lees meer

FCLTR nieuwe partner Smart WorkPlace

FCLTR nieuwe partner Smart WorkPlace

woensdag 12 november

Daniël Holleman (rechts) en Gijs Wals menen dat de werkomgeving van de toekomst om maximale flexibilteit vraagt. Met ...

Lees meer

Whitepaper: Vier generaties in je organisatie

Whitepaper: Vier generaties in je organisatie

dinsdag 11 november

De whitepaper ‘Vier generaties in je organisatie: verbind medewerkers en verwonder gasten’ onderzoekt hoe je ...

Lees meer

Zo maak je een MFA toekomstbestendig

Zo maak je een MFA toekomstbestendig

dinsdag 11 november

De realisatie van een multifunctionele accommodatie (MFA) is een prachtige ambitie, maar ook een complexe uitdaging.

Lees meer

De Dries winnaar van eerste CBRE Sustainability Award

De Dries winnaar van eerste CBRE Sustainability Award

vrijdag 7 november

Tijdens de Klimaattop voor de Gebouwde Omgeving werd op 6 november de eerste CBRE Sustainability Award uitgereikt.

Lees meer

<span>Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht</span>

Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht

maandag 3 november

Wat maakt een werkplek gastvrij? HEYDAY Hospitality en Markteffect hebben om een antwoord op deze vraag te krijgen een representatief ...

Lees meer

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

vrijdag 31 oktober

Met overweldigend enthousiasme vanuit de sector is de Klimaattop GO officieel uitverkocht! Er is een wachtlijst voor als ...

Lees meer

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

vrijdag 31 oktober

De werkomgeving verandert snel door het hybride werken, digitalisering, gezondheid, duurzaamheid en flexibiliteit. Balans ...

Lees meer

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

woensdag 29 oktober

Met de slogan 'Rethink your office' begeleidt DESQUE organisaties bij het realiseren van werkomgevingen die kloppen: plekken ...

Lees meer

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

woensdag 29 oktober

In de 70ste podcast van SWP Talks vertellen Yvon Olof-van Diemen van de provincie Noord-Holland en Tom de Been van Facilicom ...

Lees meer

Provincie Gelderland nieuwe partner SWP

Provincie Gelderland nieuwe partner SWP

maandag 27 oktober

Farlon Hubner, beleidsadviseur Facilitaire Dienstverlening bij de provincie Gelderland, licht de aansluiting bij Smart WorkPlace ...

Lees meer

Genomineerden CBRE Sustainability Award bekend

Genomineerden CBRE Sustainability Award bekend

vrijdag 24 oktober

Koplopers die vandaag het verschil maken in vastgoedverduurzaming moeten vaker in de schijnwerpers komen te staan. Dat is ...

Lees meer

Werk mee aan een toekomstbestendige zorgsector

Werk mee aan een toekomstbestendige zorgsector

vrijdag 24 oktober

Door de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 te ondertekenen, draag je bij aan de zorg van de toekomst: duurzaam, gezond en veerkrachtig. ...

Lees meer

PLEQ nieuwe partner van Smart WorkPlace

PLEQ nieuwe partner van Smart WorkPlace

donderdag 23 oktober

Adil Ayi speelt met PLEQ in op de mogelijkheden van sensortechnologie en data voor de toekomstige werkomgeving. Blij is ...

Lees meer

Marts Projecten nu ISO 9001 gecertificeerd

Marts Projecten nu ISO 9001 gecertificeerd

donderdag 23 oktober

Mick Schmale is trots dat Marts Projecten het ISO 9001 certificaat heeft verkregen. "Het kostte tijd en focus om processen ...

Lees meer

Het slimme kantoor: van tools tot beleid

Het slimme kantoor: van tools tot beleid

dinsdag 21 oktober

In een moderne hybride werkomgeving zijn reserveringstools onmisbaar geworden. 

Lees meer

Terug naar boven