Digitaal contractmanagement in de cateringbranche

3 min

 

Digitaal contractmanagement in de cateringbranche

The Food Office en Grip Facility slaan de handen ineen om cateringcontractmanagement te digitaliseren. Hierdoor worden de audits en tevredenheidsonderzoeken efficiënter, transparanter, beter analyseerbaar, en bieden ze op de lange termijn waardevolle inzichten in trends.

De resultaten zijn direct zichtbaar in het contractdashboard van Grip en rapportages kunnen eenvoudig gedeeld worden. Voor The Food Office en haar opdrachtgevers betekent dit een vereenvoudigd beheer van cateringcontracten. 

Door de combinatie van de expertise van The Food Office rondom eten en drinken in de werk- en de innovatieve audit- en contractmanagementsoftware van Grip Facility, kunnen organisaties nu eenvoudiger kwaliteitsnormen, contractprestaties en klanttevredenheid beter beheren en optimaliseren. Pieter van de Graaf van The Food Office: "Het managen van een cateringcontract is complex. Goed contractmanagement begint bij inzicht: worden afspraken daadwerkelijk nagekomen? Veel opdrachtgevers worstelen met het creëren van dit transparante overzicht. Door samen te werken met GRIP Facility bieden wij een krachtige, efficiënte oplossing die écht impact maakt."

Slimmer auditen, direct resultaat 

Met deze samenwerking introduceert The Food Office een digitale oplossing voor haar opdrachtgevers om audits en tevredenheidsonderzoeken efficiënter uit te voeren en te monitoren. Waar voorheen audits vaak handmatig werden uitgevoerd en verwerkt, biedt deze nieuwe aanpak: Een gebruiksvriendelijke tool die eenvoudig op locatie te gebruiken is

  • Tijdsbesparing door geautomatiseerde registratie en rapportage
  • Real-time inzichten in prestaties via één online platform
  • Geen gedoe meer met uitgebreide Excel-sheets, altijd direct inzicht voor de opdrachtgever
  • Eenvoudigere data-analyse en inzicht in trends tussen verschillende locaties
  • Mogelijkheid om te benchmarken met vergelijkbare organisaties
  • Gedetailleerde auditrapportages, inclusief foto’s en advies

Met deze digitale oplossing wordt het auditproces sneller, transparanter en eenvoudiger dan ooit.

Stephan Simons van Grip Facility GRIP Facility: “Onze software is ontworpen om zowel organisaties als adviesbureaus te ondersteunen bij het optimaliseren en vereenvoudigen van hun processen en werkzaamheden. Dankzij de samenwerking met The Food Office bieden we niet alleen een digitaal platform, maar zorgen we er ook voor dat de analytische data wordt omgezet in waardevolle kennis en begeleiding voor de foodservice-branche. Doordat de gestandaardiseerde data op dezelfde juiste wordt verzameld in onze software is het voor organisaties, adviesbureaus en dienstverleners gemakkelijker dan ooit om hun te beheren organisaties met elkaar te benchmarken. Je kunt hiermee organisaties vergelijken op prestaties in de verschillende categorisering”.

Delen:

Meer nieuws

Ontdek een toekomstbestendige leeromgeving

Ontdek een toekomstbestendige leeromgeving

donderdag 20 november

Benieuwd hoe een toekomstbestendige leeromgeving tot stand komt en welke uitdagingen er dan op je afkomen? Jij kunt de grootste ...

Lees meer

Het kantoor als kloppend hart van je organisatie 

Het kantoor als kloppend hart van je organisatie 

donderdag 20 november

Hybride werken mag dan de nieuwe norm zijn, het kantoor blijft het kloppend hart van iedere organisatie. Dat is de belangrijkste ...

Lees meer

<span>Praktische gids ‘Inkopen van natuurinclusieve catering’</span><span> </span>

Praktische gids ‘Inkopen van natuurinclusieve catering’ 

woensdag 19 november

De Tuin van Holland heeft op 17 november een praktische gids gepubliceerd die publieke inkopers op weg helpt naar natuurinclusieve ...

Lees meer

<span>Draaijer Group en HEYDAY samen verder als Draaijer Heyday</span>

Draaijer Group en HEYDAY samen verder als Draaijer Heyday

woensdag 19 november

Draaijer Group en HEYDAY bundelen kracht in één ecosysteem voor de volledige levenscyclus van de werkomgeving.

Lees meer

Blog: Balance@Work

Blog: Balance@Work

dinsdag 18 november

Wanneer op 20 en 21 mei 2026 in de Jaarbeurs in Utrecht de 5e editie van de WorkPlace Xperience wordt gehouden is het ruim ...

Lees meer

Whitepaper: Impact maken met welzijn op de werkplek

Whitepaper: Impact maken met welzijn op de werkplek

dinsdag 18 november

Het belang van welzijn op de werkplek neemt alsmaar toe. Er is meer aandacht voor mentale veerkracht en gezondheid, die ...

Lees meer

Het belang van balans in datacompliancy

Het belang van balans in datacompliancy

vrijdag 14 november

Uit onderzoek onder 1.700 IT-besluitvormers blijkt dat de informatiebeveiliging leiders ’s nachts wakker houdt. Dat ...

Lees meer

Rabobank en Spacewell werken aan datagedreven vastgoedbeslissingen

Rabobank en Spacewell werken aan datagedreven vastgoedbeslissingen

vrijdag 14 november

Farid Azarkan (Director Facilities & Real Estate) en Paula Raijmaker (Manager Vastgoed) van de Rabobank, en John van ...

Lees meer

<span>Op safari in veranderland</span>

Op safari in veranderland

donderdag 13 november

Succesvol veranderen met de kracht van de Big Five. Hierover schreven Kim Los, Hester van Sprang en Arrien Termaat het boek ...

Lees meer

Werkgevers ontevreden over thuiswerkbeleid

Werkgevers ontevreden over thuiswerkbeleid

donderdag 13 november

Uit een onderzoek van de ANWV blijkt dat het aantal werkgevers dat ontevreden is over het thuiswerkbeleid toeneemt. Hierover ...

Lees meer

<span>De 2026-editie van de BNW Index komt eraan</span>

De 2026-editie van de BNW Index komt eraan

woensdag 12 november

Na het succes van de voorgaande edities kondigen Smart WorkPlace en YNNO met trots aan dat de derde editie van de BNW Index ...

Lees meer

FCLTR nieuwe partner Smart WorkPlace

FCLTR nieuwe partner Smart WorkPlace

woensdag 12 november

Daniël Holleman (rechts) en Gijs Wals menen dat de werkomgeving van de toekomst om maximale flexibilteit vraagt. Met ...

Lees meer

Whitepaper: Vier generaties in je organisatie

Whitepaper: Vier generaties in je organisatie

dinsdag 11 november

De whitepaper ‘Vier generaties in je organisatie: verbind medewerkers en verwonder gasten’ onderzoekt hoe je ...

Lees meer

Zo maak je een MFA toekomstbestendig

Zo maak je een MFA toekomstbestendig

dinsdag 11 november

De realisatie van een multifunctionele accommodatie (MFA) is een prachtige ambitie, maar ook een complexe uitdaging.

Lees meer

De Dries winnaar van eerste CBRE Sustainability Award

De Dries winnaar van eerste CBRE Sustainability Award

vrijdag 7 november

Tijdens de Klimaattop voor de Gebouwde Omgeving werd op 6 november de eerste CBRE Sustainability Award uitgereikt.

Lees meer

<span>Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht</span>

Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht

maandag 3 november

Wat maakt een werkplek gastvrij? HEYDAY Hospitality en Markteffect hebben om een antwoord op deze vraag te krijgen een representatief ...

Lees meer

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

vrijdag 31 oktober

Met overweldigend enthousiasme vanuit de sector is de Klimaattop GO officieel uitverkocht! Er is een wachtlijst voor als ...

Lees meer

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

vrijdag 31 oktober

De werkomgeving verandert snel door het hybride werken, digitalisering, gezondheid, duurzaamheid en flexibiliteit. Balans ...

Lees meer

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

woensdag 29 oktober

Met de slogan 'Rethink your office' begeleidt DESQUE organisaties bij het realiseren van werkomgevingen die kloppen: plekken ...

Lees meer

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

woensdag 29 oktober

In de 70ste podcast van SWP Talks vertellen Yvon Olof-van Diemen van de provincie Noord-Holland en Tom de Been van Facilicom ...

Lees meer

Terug naar boven