Breedweer opnieuw in top 250 groeibedrijven

Breedweer opnieuw in top 250 groeibedrijven

Smart WorkPlace partner Breedweer behoort voor het tweede achtereenvolgende jaar tot de Top 250 Groeibedrijven van nlgroeit en het Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

De Top 250 Groeibedrijven is een overzicht van snelgroeiende bedrijven (scaleups), gebaseerd op verschillende databronnen en gepubliceerd door het Erasmus Centre for Entrepreneurship in samenwerking met nlgroeit. Het onderzoek wordt geleid door Prof. dr. Justin Jansen, academisch directeur van Erasmus Centre for Entrepreneurship en hoogleraar Corporate Entrepreneurship aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University Rotterdam.

De Top 250 Groeibedrijven is een overzicht van snelgroeiende bedrijven (scaleups), zij hebben:

  • minimaal 10 FTE (FullTime Equivalent) en/of minimaal 5 miljoen euro omzet aan het begin van de meetperiode;
  • een gemiddelde groei van ten minste 20% in FTE en/of omzet behaald in de drie opeenvolgende jaren in de periode 2017-2020.

De Top 250 werd in 2021 voor de vijfde maal samengesteld. Het is een bijzondere editie omdat de economie momenteel herstellende is van een maandenlange lockdown ten gevolge van de COVID-19 pandemie. Het ScaleUp Dashboard 2020 van ECE liet zien dat snelgroeiende bedrijven kwetsbaar voor crisissen zijn, maar dat het ook de bedrijven zijn die zich het snelst kunnen herstellen na een crisis en daarbij de motor voor economisch herstel kunnen zijn. “De 250 groeibedrijven vertegenwoordigd in dit rapport zijn de perfecte voorbeelden hiervan. Ze hebben niet opgegeven tijdens de coronacrisis, maar ze hebben een kans gezien om nog verder te innoveren en te groeien. In totaal hebben deze scaleups ongeveer evenveel nieuwe banen gecreëerd als de Top 250 Groeibedrijven vóór de coronacrisis.” volgens Martin Luxemburg, directeur van het Erasmus Centre for Entrepreneurship.  

Deze lustrumeditie laat volgens het ECE zien dat het merendeel van de 250 groeibedrijven juist lijkt te profiteren van versnelde veranderingen in klantwensen en op het gebied van digitalisering, omdat ze voor de coronapandemie al vernieuwende verdienmodellen hanteerden. 

Breedweer-directeur Jack Stuifbergen toonde zich in een LinkedIn-post enthousiast over de uitverkiezing: “Yes..!! We staan er weer in. Bijzonder trots op al onze medewerkers die zich in hebben gezet om dit voor elkaar te krijgen.”

In de achtste editie van Smart WorkPlace magazine, die op 14 mei 2021 is verschenen en die als thema ‘Rethinking the Workplace’ heeft, kunt u een interview lezen met Jack Stuifbergen, Hans de Wit en Jeroen Zonneveld over waarom maatschappelijk impact loont. Bestel uw nummer nu hier. Leest u SWP #8 liever digitaal? Click dan hier.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven