10 maart 2022: Webinar over hybride organisatie

10 maart 2022: Webinar over hybride organisatie

Hoe krijgt een hybride organisatie de invulling van mens, medewerkers en locaties op het optimale niveau? Daarover organiseren Smart WorkPlace partner NTT en Smart WorkPlace op 10 maart een webinar.

In het webinar ‘Is uw bedrijf klaar voor de toekomst? Het belang van hybride ICT-voorzieningen’ is een belangrijke rol weggelegd voor het  internationaal onderzoek dat NTT deed naar de ontwikkelingen van de hybride werkomgeving in de publicatie ‘2021 Global Workplace Report – Connecting your hybrid workforce’. De uitkomsten, die NTT op 7 november 2021 presenteerde, brachten een aantal belangrijke ontwikkelingen aan het licht:

  • Het belang van collaboration spaces en activiteit gerelateerd werken voor organisaties is de afgelopen jaren toegenomen. Veelal is het een topprioriteit voor een succesvolle organisatie. Daarbij is een duurzame interactie van medewerkers met een hybride werkomgeving soms zelf een strategische onderscheidende factor.
  • Bijna 60% van de organisaties binnen het onderzoek is actief fysieke kantoorruimte aan het terugschalen is; 57% van de organisaties voert activiteit gerelateerd werken in, en bijna 70% activeert interactieve video en audio.
  • In het hart van het businessproces lijkt de hybride organisatie een nieuwe invulling te geven aan wat wij tot voor kort het kantoor noemden. Het kantoor ontwikkelt zich van een fysieke werklocatie naar een laagdrempelige fijne locatie waarin de mens centraal staat en sociale interactie de boventoon voert.
  • Om de verbinding van mens, medewerkers en locaties op het optimale niveau te krijgen, is het belangrijk dat organisaties niet alleen beschikken over de juiste middelen, maar ook de medewerkers de vaardigheden aanleren om deze optimaal te kunnen gebruiken.

De webinar ‘Is uw bedrijf klaar voor de toekomst? Het belang van hybride ICT-voorzieningen’ begint met een toelichting van Harald den Houter (NTT) op de uitkomsten van het NTT-onderzoek.

Daarna is het de beurt aan Sebastiaan Hoogstadt (Poly). Hij gaat in zijn bijdrage ‘De toekomst van het kantoor’ in op de discrepantie die er lijkt te zitten op hoe organisaties naar de wensen van hun medewerkers kijken en de wensen van de medewerkers zelf. Zo zegt 79,1% van de organisaties dat hun medewerkers liever vanuit een kantoorpand werken dan vanuit huis. Stel deze vraag aan de medewerkers en er ontstaat een ander beeld: bijna 40% geeft aan het liefst vanuit kantoor willen werken, 30% wil de mogelijkheid om tussen beide af te wisselen en 30% van de werknemers zegt liever het grootste gedeelte te werken van huis. Hoogstadt behandelt daarom de vraag hoe organisaties hierop moeten inspelen en waar men rekening mee moet houden.

In de derde bijdrage ‘De uitdagingen van een hybride organisatie’ gaat Marcia Groeneveld (NTT) in op praktische uitwerking. Daarbij komen vragen aan de orde als: welke werkcontacten gaan we face-to-face doen en welke online? hoe te komen tot effectieve en efficiënte werkdagen? hoe stemmen we onze nieuwe werkpatronen onderling af?

Het webinar wordt afgesloten met een forumgesprek met sprekers en deelnemers aan de webinar onder leiding van moderator Wim Kooyman.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

donderdag 10 maart 2022permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven