In acht stappen naar het perfecte thuiskantoor

 

In acht stappen naar het perfecte thuiskantoor

Hoe zorg je ervoor dat je je thuis net zo voelt als op kantoor? Daarvoor maakte Smart WorkPlace partner Profile Project een stappenplan met acht onderdelen.

Correct ingericht

Om voldoende licht te hebben en geconcentreerd te kunnen werken, is het raadzaam om het bureau in de buurt van een raam te plaatsen. Vermijd schittering op het scherm, want dit vermoeit de ogen snel en leidt op den duur tot visuele verstoringen. Profile Project raadt u daarom aan het bureau in een hoek van 90 graden ten opzichte van het raam te plaatsen. Het werkt ook comfortabeler als openingen of deuren niet achter u gepositioneerd zijn, maar het vrije zicht naar de open ruimte is gericht.

De optimale tafel

Niet iedereen heeft thuis een werkkamer. Door ruimtegebrek wordt dan snel naar de keuken- of eettafel uitgeweken. Wie meer dan de helft van zijn werktijd in het thuiskantoor doorbrengt, moet niet alleen een comfortabele (kantoor)stoel hebben, maar ook een hoogwaardige tafel met de juiste tafelhoogte om zittend te kunnen werken. Voor meer efficiëntie in het dagelijkse werk en meer persoonlijk welzijn – zelfs in het thuiskantoor!

In de regel hebben bureaus standaard een vaste hoogte van 72 centimeter. Afhankelijk van de lichaamslengte en de zithouding adviseren wij in hoogte verstelbare bureaus, die naar behoefte handmatig in hoogte kunnen worden versteld, zodat een optimale zithouding voor zowel kleinere als grotere mensen ontstaat.

Gezond en fit blijven

Langdurig aan de PC zitten belast niet alleen het schouder-/nekgebied, maar ook onze spieren en bloedsomloop raken vermoeid en we voelen ons snel uitgeput en ongefocust op het werk. Zit-/ statafels zorgen voor meer dynamiek. Met een druk op de knop kan snel worden gewisseld tussen zittende en staande activiteiten en kan optimaal worden aangepast aan de gewenste tafelhoogte. Werk beter met werkplekoplossingen die goed zijn voor uw gezondheid!

Snel en eenvoudig wisselen van bureauhoogte is het basisidee achter in hoogte verstelbare bureaus. Dit gebeurt meestal:

  • met een druk op de knop, elektromotorisch, verstelbereik: 650-1250 millimeter
  • handmatig met een slinger, verstelbereik: 650-850 millimeter
  • met gasveerondersteuning, verstelbereik: 680-1180 millimeter

Het wordt aanbevolen om 2-4 keer per uur van houding te veranderen om stijve houdingen en rugspanning te voorkomen. Dynamisch zitten, staand werken en gericht bewegen in het thuiskantoor zijn daarom de sleutel tot uw gezondheid!

Opslagruimte met functie

Flexibele opbergruimte met praktische functies is meer dan ooit gevraagd, vooral in krappe ruimtes of in gecombineerde woon- en werkruimten. Dressoirs en rekken als ruimteverdelers kunnen een goede manier zijn om het werk en het leven visueel en functioneel te scheiden. Tegelijkertijd creëren ze opslagruimte voor uw documenten. Nuttige gebruiksvoorwerpen zijn snel bij de hand en dossiers of documenten kunnen aan het eind van de dag op rekken of achter deuren worden opgeborgen. De open rekken, gesloten draaideurkasten en ruimtebesparende zweefdeurkasten van Profile Project creëren voldoende opbergruimte voor uw documenten en dossiers in uw thuiskantoor. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende maten en uitvoeringen en pas - sen zich perfect aan aan de grootte van de ruimte en de inrichting.

Orde scheppen

In de loop van de dag stapelen zich veel biljetten op, stapels papier dreigen om te vallen en de pen is niet meer te vinden in de rommel, wanneer die zo dringend nodig is. Geen chaos meer op het buereau! Kantoorcontainers, archiefdozen en stijlvolle dienbladen kunnen u helpen om het dagelijkse kantoorgebruik eenvoudig te organiseren, zodat ze altijd op het juiste moment bij de hand zijn.

Te veel dingen op het bureau leiden af van de eigenlijke taken. Houd daarom uw werkplek de hele dag opgeruimd. Ladenblokken en BRIC boxen kunnen helpen om kleinmateriaal op te bergen. En onze A4-bureauboxen lossen uw overbodige papierwerk op het bureau op.

Veilig werken

Wie thuis werkt, heeft de juiste techniek nodig om productief te blijven. Naast een desktop PC, laptop of tablet moet de printer of extra monitor ook een plek hebben en bekabeld zijn. Een wirwar aan kabels kan snel een struikelgevaar worden of de techniek kan kinderen in gevaar brengen. Zorg voor meer veiligheid in uw huis! Met een printeraanbouw of CPU-houder en kabeldoorvoerdoppen en kabelkettingen is de techniek snel aangesloten en veilig opgeborgen.

Kabelverbindingen voor monitor en printer, LAN-kabels of laadstations voor de mobiele apparaten. Om het thuiskantoor in te richten zijn veel externe apparaten nodig, die op een ruimtebesparende en veilige manier verborgen moeten worden. Onze kabelaansluitingen, kabelgoten en houders voor printers en CPU-houders zijn nuttige hulpmiddelen voor de elektrificatie van uw thuiskantoor.

Voel je goed

Wilt u naar een witte muur staren terwijl u met uw collega communiceert via videochat? Liever niet? Maak dan uw thuiskantoor aantrekkelijker. Hoe doe je dat? Met met stof beklede en motief bedrukbare wandabsorbers, die eenvoudig als een plaatje aan de wand kunnen worden bevestigd. De kleurrijke wandabsorbers brengen niet alleen een frisse wind door de je thuiskantoor, maar kunnen ook de akoestiek in de ruimte verbeteren.

In alle smaken

Klassiek of modern, minimalistisch of speels, Scandinavisch of industrieel – er zijn vele ontwerpstijlen. En Profile Project heeft de juiste meubels, kleuren en decors voor elk type kantoor! Kies de gewenste kleurencombinatie uit 22 standaarddecors en 4 framekleuren. Samen met uw interieur thuis zorgt dit voor een harmonieus totaalbeeld waar u nog lang plezier aan zult beleven. Een kantoor om je goed te voelen.

Bewust gebruikt, gecombineerd met hoogwaardige materialen, is kleur – zowel in het thuiskantoor als op kantoor – een emotioneel designelement dat niet alleen representatief oogt, maar ook het ‘grijze’ alledaagse werk in een sfeer van creativiteit en welzijn transformeert. Profile Project biedt u een breed scala aan kleur- en stofvarianten als sfeerbepalende elementen.

Download hier de flyer met het stappenplan.

Delen:

Meer nieuws

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

donderdag 17 juli

Waarom zou iemand nog naar kantoor komen in 2025? In Sodexo's whitepaper 'De kracht van de werkplek' helpen onderzoeken ...

Lees meer

Grip op slimme gebouwtechnologie

Grip op slimme gebouwtechnologie

donderdag 17 juli

De digitalisering van kantoren is in volle gang. Veel organisaties zijn inmiddels deels of geheel voorzien van slimme toepassingen. ...

Lees meer

Collectief van partners leidt Brink de toekomst in

Collectief van partners leidt Brink de toekomst in

woensdag 16 juli

Na de onlangs aangekondigde verkoop van Brink Software treedt de holdingdirectie, bestaande uit Adriaan Visser, Erik Deiman ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Bert Bagijn

WorkPlace Inside: Bert Bagijn

woensdag 16 juli

Simpliciteit en rust, dat staat voor Bert Bagijn centraal als het gaat om een gezonde relatie met werk, relaties en zijn ...

Lees meer

Hoe PwC vergaderbeheer optimaliseert met Gfacility

Hoe PwC vergaderbeheer optimaliseert met Gfacility

dinsdag 15 juli

In deze klantcase blikken we samen met Maurice Verwer, Director Facility Management & Business Support bij PwC, terug ...

Lees meer

De nieuwe standaard voor circulaire facilitaire diensten 

De nieuwe standaard voor circulaire facilitaire diensten 

maandag 14 juli

Tijdens de Workplace Xperience 2025 presenteerde PHI Factory de Facility Circularity Index (FCI): de eerste methode die ...

Lees meer

Webinar: Circulaire oplossingen binnen de kantooromgeving

Webinar: Circulaire oplossingen binnen de kantooromgeving

donderdag 10 juli

Op woensdag 17 september organiseren we een inspirerend webinar over circulariteit in de gebouwde omgeving.

Lees meer

De ´vraag naar aanwezigheid´ 

De ´vraag naar aanwezigheid´ 

donderdag 10 juli

In deze blog van Gerda Stelpstra, Head of strategy Consulting bij Envalue, kijken we dieper naar de 'vraag om aanwezigheid'. ...

Lees meer

SWP Talks #67: Hospitality

SWP Talks #67: Hospitality

woensdag 9 juli

Anna Casemier zit als host met Lisette van der Valk, Projectmanager Huisvesting van Young Facility, en Hotelier Willem Reimers, ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Stephan Simons

WorkPlace Inside: Stephan Simons

woensdag 9 juli

"Ontspanning, inspiratie en grip houden, ook buiten het ondernemen." Daarmee beschrijft Stephan Simons zijn mentaliteit ...

Lees meer

De kracht van een goed werkplekconcept

De kracht van een goed werkplekconcept

dinsdag 8 juli

Solved moest tijdelijk met het hele kantoor verhuizen, een nieuwe plek geeft ook ruimte voor nieuwe inzichten. Silvia de ...

Lees meer

Niet blindstaren op energie

Niet blindstaren op energie

vrijdag 4 juli

Deelnemers aan het rondetafelgesprek 'de kracht van een integrale aanpak' willen zich niet blindstaren op alleen het onderwerp ...

Lees meer

Haskoning opent nieuw duurzaam kantoor

Haskoning opent nieuw duurzaam kantoor

donderdag 3 juli

Op de TU Delft Campus transformeerde Haskoning de monumentale Mijnbouwfaculteit naar een modern Paris Proof kantoor. Voor ...

Lees meer

Gaat AI ons redden?

Gaat AI ons redden?

donderdag 3 juli

In de BNW Index 2024 werd geconstateerd dat ontwikkelingen rondom de werkomgeving elkaar zó snel opvolgen, dat we ...

Lees meer

Van complexe huisvestingsopgave naar multifunctioneel stadion

Van complexe huisvestingsopgave naar multifunctioneel stadion

woensdag 2 juli

Op 5 juli 2025 opent SC Cambuur officieel de deuren van haar nieuwe thuisbasis: het Kooi Stadion. Deze datum staat bij veel ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Esther Roelofs

WorkPlace Inside: Esther Roelofs

woensdag 2 juli

Wat kan de Himalaya ons leren over een goede werkomgeving? Esther Roelofs vertelt over haar connectie met hiken en de werkplek ...

Lees meer

Natalie Hofman nieuwe business unit directeur HEYDAY Interim

Natalie Hofman nieuwe business unit directeur HEYDAY Interim

dinsdag 1 juli

Per 1 juli is Natalie Hofman aangesteld als de nieuwe business unit directeur bij HEYDAY Interim, een zelfstandige business ...

Lees meer

Het belang van certificering en rapportage bij compliance

Het belang van certificering en rapportage bij compliance

dinsdag 1 juli

Op een zonovergoten ochtend in mei vindt de Compliance Round Table plaats in een heel bijzondere locatie: ‘De Kapel’ ...

Lees meer

Vero: nieuwe gratis AI-agent

Vero: nieuwe gratis AI-agent

maandag 30 juni

Alvero ondersteunt workplace professionals met Agentic AI Introductie Vero: een gratis AI-agent die helpt met vragen, ideeën ...

Lees meer

“Modernisering onderwijsvastgoed moet radicaal anders”

“Modernisering onderwijsvastgoed moet radicaal anders”

maandag 30 juni

“De nood tot vernieuwing van onderwijshuisvesting is hoog”, valt te lezen in een opiniestuk van Jan Joost Flim, ...

Lees meer

Terug naar boven