Gemeente Alkmaar verwelkomt medewerkers op het Stadskantoor

1 min

 

Gemeente Alkmaar verwelkomt medewerkers op het Stadskantoor

Vanaf 31 januari is het Stadskantoor in Alkmaar weer open voor haar medewerkers. Rekeninghoudend met de RIVM-regels, zijn per dagdeel 100 werknemers welkom. Zij reserveren hun werkplek eenvoudig via de app.

“Tijdens de coronaperiode werkte iedereen verplicht thuis, met uitzondering van publieke dienstverlening, ICT en Facilitaire ondersteuning”, aldus Hospitality Coördinator Selly Amatdoelrasit. “De werknemers van deze afdelingen waren gewoon aanwezig op kantoor en werkten daar volgens de wettelijke richtlijnen van het RIVM. Het Stadskantoor bleef geopend voor het publiek, zodat de dienstverlening onverminderd door kon gaan.”

Thuiswerken sinds 2018

Sinds de verbouwing van het Stadskantoor in 2018, waar de overstap werd gemaakt naar flexwerken, stimuleert gemeente Alkmaar werknemers om meer thuis te werken. “Iedereen is voorzien van een laptop en een mobiele telefoon en Teams is al lange tijd aardig ingeburgerd. Om thuis de ideale werkomstandigheden te creëren, kunnen werknemers de kosten voor de inrichting van een werkplek (tot een maximum bedrag) declareren”, aldus Selly. “Toen in maart 2020 in verband met de pandemie het advies kwam om zoveel mogelijk thuis te werken, waren alle faciliteiten bij gemeente Alkmaar al aanwezig.”

Duidelijke afspraken

De directie houdt alle medewerkers per mail op de hoogte van de geldende maatregelen en de afspraken omtrent werken op het Stadskantoor. Per dagdeel is een gelimiteerd aantal werkplekken vrijgegeven. Die werkplek reserveer je eenvoudig via de app Officebooking. “Op het Stadskantoor handhaven we de 1,5 meter regel en we dragen een mondkapje in de publieke ruimtes. Op de werkvloer is bewegwijzering aangebracht en zijn alle benodigde hygiënische voorzieningen aanwezig. Heb je klachten? Dan blijf je thuis en doe je een zelftest.”

Warm welkom

“Dienstverlening zit in mijn bloed’, vertelt Selly enthousiast. “De eerste werkdag waarop werknemers weer fysiek aanwezig waren op het Stadskantoor hebben we dan ook gezorgd voor een warm welkom. Natuurlijk was er wat lekkers bij de koffie en lag er een welkomstbericht klaar. De collega’s die ik spreek, zijn allemaal blij dat ze weer naar kantoor mogen. Thuis missen ze voornamelijk het fysieke contact met collega’s. Zeker voor nieuwe collega’s is het fijn dat ze eindelijk op het Stadskantoor kunnen samenwerken.”

Advies

“Zolang we nog niet allemaal tegelijk op kantoor kunnen werken is het belangrijk om goed contact te blijven houden met je collega’s en duidelijke werkafspraken te maken. Zorg voor een prettige werkplek thuis en stem met je collega’s een dag af dat je samen fysiek aanwezig bent op kantoor, want dat mag gelukkig weer”, besluit Selly.

Delen:

Meer nieuws

<span>Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht</span>

Gastvrijheid begint met persoonlijke aandacht

maandag 3 november

Wat maakt een werkplek gastvrij? HEYDAY Hospitality en Markteffect hebben om een antwoord op deze vraag te krijgen een representatief ...

Lees meer

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

Klimaattop Gebouwde Omgeving officieel UITVERKOCHT!

vrijdag 31 oktober

Met overweldigend enthousiasme vanuit de sector is de Klimaattop GO officieel uitverkocht! Er is een wachtlijst voor als ...

Lees meer

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

WorkPlace Xperience 20-21 mei 2026: Balance@Work

vrijdag 31 oktober

De werkomgeving verandert snel door het hybride werken, digitalisering, gezondheid, duurzaamheid en flexibiliteit. Balans ...

Lees meer

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

DESQUE nieuwe partner Smart WorkPlace

woensdag 29 oktober

Met de slogan 'Rethink your office' begeleidt DESQUE organisaties bij het realiseren van werkomgevingen die kloppen: plekken ...

Lees meer

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

SWP Talks #70: Ondernemend samenwerken

woensdag 29 oktober

In de 70ste podcast van SWP Talks vertellen Yvon Olof-van Diemen van de provincie Noord-Holland en Tom de Been van Facilicom ...

Lees meer

Provincie Gelderland nieuwe partner SWP

Provincie Gelderland nieuwe partner SWP

maandag 27 oktober

Farlon Hubner, beleidsadviseur Facilitaire Dienstverlening bij de provincie Gelderland, licht de aansluiting bij Smart WorkPlace ...

Lees meer

Genomineerden CBRE Sustainability Award bekend

Genomineerden CBRE Sustainability Award bekend

vrijdag 24 oktober

Koplopers die vandaag het verschil maken in vastgoedverduurzaming moeten vaker in de schijnwerpers komen te staan. Dat is ...

Lees meer

Werk mee aan een toekomstbestendige zorgsector

Werk mee aan een toekomstbestendige zorgsector

vrijdag 24 oktober

Door de Green Deal Duurzame Zorg 3.0 te ondertekenen, draag je bij aan de zorg van de toekomst: duurzaam, gezond en veerkrachtig. ...

Lees meer

PLEQ nieuwe partner van Smart WorkPlace

PLEQ nieuwe partner van Smart WorkPlace

donderdag 23 oktober

Adil Ayi speelt met PLEQ in op de mogelijkheden van sensortechnologie en data voor de toekomstige werkomgeving. Blij is ...

Lees meer

Marts Projecten nu ISO 9001 gecertificeerd

Marts Projecten nu ISO 9001 gecertificeerd

donderdag 23 oktober

Mick Schmale is trots dat Marts Projecten het ISO 9001 certificaat heeft verkregen. "Het kostte tijd en focus om processen ...

Lees meer

Het slimme kantoor: van tools tot beleid

Het slimme kantoor: van tools tot beleid

dinsdag 21 oktober

In een moderne hybride werkomgeving zijn reserveringstools onmisbaar geworden. 

Lees meer

Whitepaper: Zo creëer je een toekomstbestendige vergaderruimte

Whitepaper: Zo creëer je een toekomstbestendige vergaderruimte

maandag 20 oktober

Herken je dat? Een vergadering die moeizaam op gang komt omdat het scherm niet werkt, de microfoon hapert of de verbinding ...

Lees meer

<span>Herhuisvestingstraject Mérieux NutriSciences | Blonk</span>

Herhuisvestingstraject Mérieux NutriSciences | Blonk

vrijdag 17 oktober

Voor Mérieux NutriSciences | Blonk begeleidde Marts Projectmanagement het volledige herhuisvestingstraject, ...

Lees meer

Keune Haircosmetics en ISS Facility Services versterken samenwerking met IFM

Keune Haircosmetics en ISS Facility Services versterken samenwerking ...

donderdag 16 oktober

Een volledig geïntegreerd IFM-model waar alle facilitaire diensten zijn ondergebracht bij één partner. ...

Lees meer

<span>Recensie van het boek Work + Life  </span>

Recensie van het boek Work + Life  

woensdag 15 oktober

"Laat je uitdagen via het integrale of holistische perspectief." Met deze oproep uit ‘Work+Life’ sluit Michaël ...

Lees meer

Werkgeluk begint bij de juiste plek

Werkgeluk begint bij de juiste plek

dinsdag 14 oktober

Het versterken van verbondenheid, motivatie en kwaliteit van werken is een urgent onderwerp in de hybride werkomgeving. ...

Lees meer

Blog: Het kantoor als gedragsarchitect

Blog: Het kantoor als gedragsarchitect

maandag 13 oktober

Roel Geenen van Veldhoen+Company schreef een blog over het kantoor als gedragsarchitect. Hoe ruimte, ritme en rituelen het ...

Lees meer

Neurodiversiteit en de kracht van kleur

Neurodiversiteit en de kracht van kleur

vrijdag 10 oktober

Op 1 oktober organiseerden Tarkett en Smart WorkPlace het event 'Op locatie' bij het Koning Willem I College in Den Bosch. ...

Lees meer

Campus Day 2025 groot succes!

Campus Day 2025 groot succes!

donderdag 9 oktober

Dinsdag 30 september 2025 werd de 6e editie van Campus Day gehouden in Amsterdam UMC. Het thema was 'De campus in transitie'. ...

Lees meer

<span>CONTRAST en GRIP Facility ondersteunen facilitaire dienstverlening met technologie en data</span>

CONTRAST en GRIP Facility ondersteunen facilitaire dienstverlening ...

donderdag 9 oktober

Dit najaar leggen CONTRAST Facility + Hospitality en GRIP Facility de focus op het stimuleren van facilitaire processen ...

Lees meer

Terug naar boven