Gemeente Alkmaar verwelkomt medewerkers op het Stadskantoor

1 min

 

Gemeente Alkmaar verwelkomt medewerkers op het Stadskantoor

Vanaf 31 januari is het Stadskantoor in Alkmaar weer open voor haar medewerkers. Rekeninghoudend met de RIVM-regels, zijn per dagdeel 100 werknemers welkom. Zij reserveren hun werkplek eenvoudig via de app.

“Tijdens de coronaperiode werkte iedereen verplicht thuis, met uitzondering van publieke dienstverlening, ICT en Facilitaire ondersteuning”, aldus Hospitality Coördinator Selly Amatdoelrasit. “De werknemers van deze afdelingen waren gewoon aanwezig op kantoor en werkten daar volgens de wettelijke richtlijnen van het RIVM. Het Stadskantoor bleef geopend voor het publiek, zodat de dienstverlening onverminderd door kon gaan.”

Thuiswerken sinds 2018

Sinds de verbouwing van het Stadskantoor in 2018, waar de overstap werd gemaakt naar flexwerken, stimuleert gemeente Alkmaar werknemers om meer thuis te werken. “Iedereen is voorzien van een laptop en een mobiele telefoon en Teams is al lange tijd aardig ingeburgerd. Om thuis de ideale werkomstandigheden te creëren, kunnen werknemers de kosten voor de inrichting van een werkplek (tot een maximum bedrag) declareren”, aldus Selly. “Toen in maart 2020 in verband met de pandemie het advies kwam om zoveel mogelijk thuis te werken, waren alle faciliteiten bij gemeente Alkmaar al aanwezig.”

Duidelijke afspraken

De directie houdt alle medewerkers per mail op de hoogte van de geldende maatregelen en de afspraken omtrent werken op het Stadskantoor. Per dagdeel is een gelimiteerd aantal werkplekken vrijgegeven. Die werkplek reserveer je eenvoudig via de app Officebooking. “Op het Stadskantoor handhaven we de 1,5 meter regel en we dragen een mondkapje in de publieke ruimtes. Op de werkvloer is bewegwijzering aangebracht en zijn alle benodigde hygiënische voorzieningen aanwezig. Heb je klachten? Dan blijf je thuis en doe je een zelftest.”

Warm welkom

“Dienstverlening zit in mijn bloed’, vertelt Selly enthousiast. “De eerste werkdag waarop werknemers weer fysiek aanwezig waren op het Stadskantoor hebben we dan ook gezorgd voor een warm welkom. Natuurlijk was er wat lekkers bij de koffie en lag er een welkomstbericht klaar. De collega’s die ik spreek, zijn allemaal blij dat ze weer naar kantoor mogen. Thuis missen ze voornamelijk het fysieke contact met collega’s. Zeker voor nieuwe collega’s is het fijn dat ze eindelijk op het Stadskantoor kunnen samenwerken.”

Advies

“Zolang we nog niet allemaal tegelijk op kantoor kunnen werken is het belangrijk om goed contact te blijven houden met je collega’s en duidelijke werkafspraken te maken. Zorg voor een prettige werkplek thuis en stem met je collega’s een dag af dat je samen fysiek aanwezig bent op kantoor, want dat mag gelukkig weer”, besluit Selly.

Delen:

Meer nieuws

'Focus op impact van werkplekkeuzes'

'Focus op impact van werkplekkeuzes'

donderdag 14 augustus

Per 1 augustus jl. is Rianne Appel-Meulenbroek benoemd tot hoogleraar Corporate Real Estate & Workplace Management aan ...

Lees meer

Grip houden op levensduur en kwaliteit van vastgoed

Grip houden op levensduur en kwaliteit van vastgoed

woensdag 13 augustus

In de praktijk blijven Meerjaren Onderhoudsplanningen (MJOP) steken in een statische lijst. In een webinar ontdek je hoe ...

Lees meer

Interface publiceert Impactrapport: duurzaamheid zonder compromis

Interface publiceert Impactrapport: duurzaamheid zonder compromis

woensdag 13 augustus

Interface, wereldwijd actief in vloeroplossingen, heeft zijn Impactrapport 2024 gepresenteerd. Het rapport laat zien hoe ...

Lees meer

24 september: start cursus Workplace Management bij VGZ

24 september: start cursus Workplace Management bij VGZ

dinsdag 12 augustus

Bij VGZ in Arnhem start op 24 september a.s. de Basiscursus Workplace Management. Hoofddocent Jan Gerard Hoendervanger laat ...

Lees meer

Hoe pak je wellbeing als designprincipe aan?

Hoe pak je wellbeing als designprincipe aan?

dinsdag 12 augustus

Hoe realiseer je werkgeluk op de werkvloer? Een event op 18 september aanstaande brengt je verhelderende inzichten rondom ...

Lees meer

Aanpassing CSRD: “Route naar toekomstbestendiger bedrijf”

Aanpassing CSRD: “Route naar toekomstbestendiger bedrijf”

maandag 11 augustus

De invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is aangepast en uitgesteld, na een besluit van het ...

Lees meer

Hoe inclusief is jouw organisatie écht?

Hoe inclusief is jouw organisatie écht?

woensdag 6 augustus

“Psychologische veiligheid is geen zachte wens, het is een harde voorwaarde voor inclusie.” Die boodschap brengt ...

Lees meer

Hoe een campus mogelijkheden biedt voor netcongestie

Hoe een campus mogelijkheden biedt voor netcongestie

dinsdag 5 augustus

De campus is in transitie! Dat vraagt een integrale aansturing vanuit een totaalperspectief. Maar hoe realiseer je een nieuwe ...

Lees meer

De vraag naar aanwezigheid

De vraag naar aanwezigheid

maandag 4 augustus

In deze blog van Gerda Stelpstra, Head of strategy Consulting bij Envalue, kijken we dieper naar de 'vraag om aanwezigheid'. ...

Lees meer

Bijzaak nieuwe partner Smart WorkPlace

Bijzaak nieuwe partner Smart WorkPlace

vrijdag 1 augustus

Bijzaak zet zich in voor een veilige, inspirerende en comfortabele werkomgeving. Om deze doelstelling nog beter tot leven ...

Lees meer

Webinar: Vernieuwde software voor gebouwonderhoud

Webinar: Vernieuwde software voor gebouwonderhoud

donderdag 31 juli

Een meerjaren onderhoudsplanning blijft vaak steken in een statische lijst, die te weinig bijdraagt aan belangrijke doelstellingen. In ...

Lees meer

FMXXL versterkt het MT met Eric de Wit.

FMXXL versterkt het MT met Eric de Wit.

woensdag 30 juli

Per 1 september komt Eric de Wit het team van FMXXL versterken als commercieel directeur. Een nieuwe rol binnen dit snelgroeiende ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Sven Toelen

WorkPlace Inside: Sven Toelen

woensdag 30 juli

Voor Sven Toelen zit ontspanning juist in actie. Wat fysieke inspanning doet voor zijn balans vertelt hij in deze WorkPlace ...

Lees meer

Achter de schermen van de NAVO-top 2025

Achter de schermen van de NAVO-top 2025

dinsdag 29 juli

De NAVO-top was een logistieke monsterklus. Alvero vertelt hoe zij voor dit soort evenementen gebruik boven bezit blijven ...

Lees meer

DPD Nederland nieuwe partner Smart WorkPlace

DPD Nederland nieuwe partner Smart WorkPlace

maandag 28 juli

DPD is de grootste speler op de Europese markt van pakketverzenders. Dagelijks staan er wereldwijd zo'n 57.000 medewerkers ...

Lees meer

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

vrijdag 25 juli

Waarom zou iemand nog naar kantoor komen in 2025? In Sodexo's whitepaper 'De kracht van de werkplek' helpen ze onderzoeken ...

Lees meer

Generatieverschillen op de werkvloer groeien en werkgevers zijn onvoldoende voorbereid 

Generatieverschillen op de werkvloer groeien en werkgevers zijn ...

donderdag 24 juli

Werkgevers onderschatten het effect van generatieverschillen op de werkvloer. Dat stelt HEYDAY Hospitality naar aanleiding ...

Lees meer

ISS investeert in kwaliteit met het Site Manager Certificering Programma

ISS investeert in kwaliteit met het Site Manager Certificering ...

donderdag 24 juli

Om ervoor te zorgen dat iedere site manager, ongeacht de locatie, beschikt over de juiste kennis, vaardigheden en het vertrouwen ...

Lees meer

SWP Talks #68: Inclusiviteit

SWP Talks #68: Inclusiviteit

woensdag 23 juli

In deze aflevering van SWP Talks kijken experts naar welke factoren bijdragen aan een inclusieve werkplek: van leiderschap ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Gerda Stelpstra 

WorkPlace Inside: Gerda Stelpstra 

woensdag 23 juli

Het opgroeien in verschillende landen en culturen vormde Gerda Stelpstra's blik op de werkplek en omgeving. Hoe die invloeden ...

Lees meer

Terug naar boven