NTT-RAPPORT: Investeren in Hybride werken, Cloud en AI leidt tot betere Employee Experience

3 min

 

NTT-RAPPORT: Investeren in Hybride werken, Cloud en AI leidt tot betere Employee Experience

NTT, toonaangevend op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, presenteerde haar 2023 Global Customer Experience Report. Daaruit blijkt onder andere dat customer experience (CX) een topprioriteit blijft voor de C-suite. 

Van de organisaties heeft 95% tegenwoordig een directielid die verantwoordelijk is voor CX. Tegelijkertijd is het belang van employee experience (EX) gestegen en is een top-3 prioriteit voor CEO's te worden. Uit het rapport blijkt dat de meerderheid van de CEO's het ermee eens is dat verbeteringen in CX (92%) en EX (91%) direct van invloed zullen zijn op hun nettowinst. Er is echter ruimte voor verbetering, want meer dan 80% van de organisaties is het erover eens dat CX en EX momenteel een zwakke schakel voor hen zijn, wat leidt tot een negatieve impact op hun bedrijf.

Uit de gegevens blijkt verder dat de kans dat top presterende organisaties ook vergevorderd zijn in hun digitaliseringproces bijna twee keer groot is als andere organisaties. Cloudgebaseerde technologieën en AI, automatisering en machine learning spelen een prominente rol in de CX- en EX-strategieën van deze toppresteerders.

Amit Dhingra, Executive Vice President, Managed Network and Collaboration Services bij NTT licht toe: "De afgelopen jaren hebben we gezien dat CX en EX steeds meer met elkaar in verband worden gebracht en dat beide verbeterd kunnen worden met behulp van technologie. Uit ons rapport blijkt dat organisaties die investeren in technologieën om CX en EX te verbeteren, een aanzienlijk grotere kans hebben om voorop te blijven lopen. Niet alleen op financieel gebied, maar ook wat betreft klant- en medewerkerstevredenheid."

Hybride werken

Het onderzoek geeft aan dat het belang van EX sterk aan het toenemen is. Onderkend wordt dat het hybride werken de norm begint te worden en dat daarvoor de technologische faciliteiten voor de medewerkers dienen te worden geoptimaliseerd. In het bijzonder moeten de faciliteiten voor telefonie en overlegmomenten (video-calls) worden gemoderniseerd.

In de kern, zo geeft het rapport aan, verdienen de volgende gebieden aandacht:

  • Het belang van EX bij het aansturen van bedrijfsdoelstellingen
    • De business case: Het samenbrengen van CX en EX
  • Hoe wordt EX & CX getransformeerd?
    • Organisaties ontwikkelen hun technologiearchitectuur om CX/EX-succes mogelijk te maken. Cloud, netwerkmodernisering, AI en hybride werken zijn topprioriteiten
  • Hoe organisaties EX-producten en -diensten beheren en kopen
    • De definitieve beslissingen over technologische oplossingen en partnerselectie reiken nu verder dan IT
  • Hoe zal EX &; CX worden geleverd?
    • Houd rekening met opkomende EX-technologie

Aan dit onderzoek delen in totaal 1442 C-level beslissers mee, waaronder 513 EU-respondenten en 63 Nederlanders.

Round Table

Met de vier genoemde ontwikkelingen als vertrekpunt organiseertt NTT in samenwerking met Smart WorkPlace eind september een Round Table over de impact daarvan op de hybride werkomgeving

Delen:

Meer nieuws

De vraag naar aanwezigheid

De vraag naar aanwezigheid

maandag 4 augustus

In deze blog van Gerda Stelpstra, Head of strategy Consulting bij Envalue, kijken we dieper naar de 'vraag om aanwezigheid'. ...

Lees meer

Bijzaak nieuwe partner Smart WorkPlace

Bijzaak nieuwe partner Smart WorkPlace

vrijdag 1 augustus

Bijzaak zet zich in voor een veilige, inspirerende en comfortabele werkomgeving. Om deze doelstelling nog beter tot leven ...

Lees meer

Webinar: Vernieuwde software voor gebouwonderhoud

Webinar: Vernieuwde software voor gebouwonderhoud

donderdag 31 juli

Een meerjaren onderhoudsplanning blijft vaak steken in een statische lijst, die te weinig bijdraagt aan belangrijke doelstellingen. In ...

Lees meer

FMXXL versterkt het MT met Eric de Wit.

FMXXL versterkt het MT met Eric de Wit.

woensdag 30 juli

Per 1 september komt Eric de Wit het team van FMXXL versterken als commercieel directeur. Een nieuwe rol binnen dit snelgroeiende ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Sven Toelen

WorkPlace Inside: Sven Toelen

woensdag 30 juli

Voor Sven Toelen zit ontspanning juist in actie. Wat fysieke inspanning doet voor zijn balans vertelt hij in deze WorkPlace ...

Lees meer

Achter de schermen van de NAVO-top 2025

Achter de schermen van de NAVO-top 2025

dinsdag 29 juli

De NAVO-top was een logistieke monsterklus. Alvero vertelt hoe zij voor dit soort evenementen gebruik boven bezit blijven ...

Lees meer

DPD Nederland nieuwe partner Smart WorkPlace

DPD Nederland nieuwe partner Smart WorkPlace

maandag 28 juli

DPD is de grootste speler op de Europese markt van pakketverzenders. Dagelijks staan er wereldwijd zo'n 57.000 medewerkers ...

Lees meer

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

vrijdag 25 juli

Waarom zou iemand nog naar kantoor komen in 2025? In Sodexo's whitepaper 'De kracht van de werkplek' helpen ze onderzoeken ...

Lees meer

Generatieverschillen op de werkvloer groeien en werkgevers zijn onvoldoende voorbereid 

Generatieverschillen op de werkvloer groeien en werkgevers zijn ...

donderdag 24 juli

Werkgevers onderschatten het effect van generatieverschillen op de werkvloer. Dat stelt HEYDAY Hospitality naar aanleiding ...

Lees meer

ISS investeert in kwaliteit met het Site Manager Certificering Programma

ISS investeert in kwaliteit met het Site Manager Certificering ...

donderdag 24 juli

Om ervoor te zorgen dat iedere site manager, ongeacht de locatie, beschikt over de juiste kennis, vaardigheden en het vertrouwen ...

Lees meer

SWP Talks #68: Inclusiviteit

SWP Talks #68: Inclusiviteit

woensdag 23 juli

In deze aflevering van SWP Talks kijken experts naar welke factoren bijdragen aan een inclusieve werkplek: van leiderschap ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Gerda Stelpstra 

WorkPlace Inside: Gerda Stelpstra 

woensdag 23 juli

Het opgroeien in verschillende landen en culturen vormde Gerda Stelpstra's blik op de werkplek en omgeving. Hoe die invloeden ...

Lees meer

De belangrijkste veranderingen na 5 jaar thuiswerken

De belangrijkste veranderingen na 5 jaar thuiswerken

dinsdag 22 juli

In maart 2020 moest de kantoormens verplicht gaan thuiswerken. Wat is er sindsdien veranderd? In de BNW Index kijken ...

Lees meer

''Herbruikbare koffiebekers zijn uiteindelijk goedkoper dan wegwerpbekers''

''Herbruikbare koffiebekers zijn uiteindelijk goedkoper dan wegwerpbekers''

dinsdag 22 juli

Het dagelijkse kopje koffie heeft veel gevolgen. Jaarlijks gooien we namelijk 3 tot 5 miljard koffiebekers weg. En die worden ...

Lees meer

Grip op slimme gebouwtechnologie

Grip op slimme gebouwtechnologie

dinsdag 22 juli

De digitalisering van kantoren is in volle gang. Veel organisaties zijn inmiddels deels of geheel voorzien van slimme toepassingen. ...

Lees meer

Gezonde en productieve medewerkers door biophilic design

Gezonde en productieve medewerkers door biophilic design

maandag 21 juli

Nederlanders brengen zo’n 90% van de tijd binnen door. In steriele omgevingen met TL-verlichting, kantoren zonder ...

Lees meer

Collectief van partners leidt Brink de toekomst in

Collectief van partners leidt Brink de toekomst in

woensdag 16 juli

Na de onlangs aangekondigde verkoop van Brink Software treedt de holdingdirectie, bestaande uit Adriaan Visser, Erik Deiman ...

Lees meer

WorkPlace Inside: Bert Bagijn

WorkPlace Inside: Bert Bagijn

woensdag 16 juli

Simpliciteit en rust, dat staat voor Bert Bagijn centraal als het gaat om een gezonde relatie met werk, relaties en zijn ...

Lees meer

Hoe PwC vergaderbeheer optimaliseert met Gfacility

Hoe PwC vergaderbeheer optimaliseert met Gfacility

dinsdag 15 juli

In deze klantcase blikken we samen met Maurice Verwer, Director Facility Management & Business Support bij PwC, terug ...

Lees meer

De nieuwe standaard voor circulaire facilitaire diensten 

De nieuwe standaard voor circulaire facilitaire diensten 

maandag 14 juli

Tijdens de Workplace Xperience 2025 presenteerde PHI Factory de Facility Circularity Index (FCI): de eerste methode die ...

Lees meer

Terug naar boven