DPD Nederland nieuwe partner Smart WorkPlace

DPD is de grootste speler op de Europese markt van pakketverzenders. Dagelijks staan er wereldwijd zo'n 57.000 medewerkers klaar om 8,3 miljoen pakketten te vervoeren. Hoe gaan zij om met het nieuwe werken? Die inzichten delen ze als nieuwe partner van Smart WorkPlace.
Joyce van Overmeeren-Nabbe, Manager Shared Service at DPD Nederland BV, sluit zich aan als expert van DPD Nederland.
Welke kansen/ontwikkelingen ziet DPD voor de werkomgeving van de toekomst?
Voor de toekomst zien we met name het kantoor als ontmoetingsplek. Samen met collega’s aan de slag en het verschil maken. Thuiswerken blijft om echt zaken verder uit te werken, of studies te doen vanuit ons platform.
Welke rol kan DPD hierin spelen?
Wij zien onszelf als voorbeeld van hoe het kan zijn. Samen schouders er onder als Employer of Choice. Met humor de klus voor elkaar krijgen. Of het nu pakketjes zijn, of een ingewikkelde verhuizing.
Waarom is het belangrijk voor DPD om deel te nemen aan een platform als Smart WorkPlace?
We zien veel veranderingen in de gebouwen en wat de eisen zijn vanuit de wetgever. Daarnaast zien we ook dat nieuwe generaties, maar ook na Covid, anders kijken naar de werkplek en hoe deze ingericht moet zijn. Bijna iedereen lijkt een specifieke wens, en toch willen we een generieke werkplek. Verschillen tussen ons warehouse personeel en kantoor personeel willen we zo klein mogelijk maken, vanuit onze kernwaarde WIJ. Om daar op te kunnen spelen is het belangrijk te weten wat er leeft in de markt, wat kan er, en wat komt er nog meer aan.