Themadossier: Social Responsibility
Social Responsibility wordt voor bedrijven steeds meer een essentieel onderdeel van hun strategie. Bedrijven willen er daarom ook steeds meer over communiceren. Bij een goed beleid rond Social Responsibility zijn er echter wel een aantal belangrijke uitgangspunten:
- Social Responsibility-programma’s moeten oprecht zijn en niet alleen om uiterlijk vertoon draaien. Woorden over waar je als bedrijf voor staat moeten onderbouwd worden met daden die een vorm van impact hebben.
- Social Responsibility-activiteiten moeten aantoonbare impact hebben op het doel dat ze ondersteunen.
- Social Responsibility-initiatieven moeten gedragen worden door het hele bedrijf: van stagiair tot CEO.
Als het goed wordt gedaan, kan Social Responsibility een grote bijdrage leveren aan het opbouwen van een positieve relatie met zowel medewerkers als klanten. Mensen willen het gevoel hebben dat de organisaties waar ze voor werken en aankopen doen, ook hun waarden weerspiegelen. Het motiveert medewerkers doordat zij het gevoel hebben dat hun werk goede doelen ondersteunt waar ze om geven, en klanten zijn om dezelfde reden meer bereid om hun geld aan een bepaald merk te besteden.
In het themadossier Social Responsibility treft u themagerelateerd nieuws, onderzoeken, whitepapers, projecten en blogs. Heeft u aanvullingen voor het themadossier Social Responsibility? Informeer de redactie via peter@smartwp.nl.
De Experts en Partners zijn u graag van dienst met relevante kennis en ontmoeten u graag!
Wilt u uw organisatie profileren op dit thema? Word dan partner van Smart WorkPlace!