Themadossier: WorkPlace Management

Work Place Management wordt in de hybride werkomgeving een centraal thema, waarbij afdelingen als HR, FM, IT en RE de handen ineen moeten slaan om de complexe uitdagingen het hoofd te bieden. Met aandacht voor zowel de harde als de zachte kant. En voor zowel het kantoor als voor de thuiswerkplek. En voor de bijbehorende budgetten.

In het themadossier Work Place Management treft u themagerelateerd nieuws, onderzoeken, whitepapers, projecten en blogs. Heeft u aanvullingen voor het themadossier Work Place Management? Informeer de redactie via peter@smartwp.nl.

De Experts en Partners zijn u graag van dienst met relevante kennis en ontmoeten u graag!
Wil u uw organisatie profileren op dit thema? Word dan partner van Smart WorkPlace!

Meer informatie

Themadossier: WorkPlace Management
Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (4/4)

Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (4/4)

Om de juiste thema’s in beeld te krijgen voor de inrichting van de werkomgeving bij gemeenten na corona organiseerde Smart WorkPlace een Round Table met zeven gemeenten. Bij deze deel 4 van het verslag.

Lees verder

Van Back to Work naar Future Workspace

Van Back to Work naar Future Workspace

Denk na over het vormgeven van de werkomgeving post-corona – op kantoor en thuis – in plaats van alleen over een terugkeer naar kantoor. Dat vinden Jolanda Tichelaar en Eric de Wit van Smart WorkPlace partner HEYDAY.

Lees verder

Approxx nieuwe partner Smart WorkPlace

Approxx nieuwe partner Smart WorkPlace

Blended Working wordt steeds meer de norm. Daarbij is het inzichtelijk maken van bezetting en gebruik op kantoor van groot belang. Dat betoogt Sander Munsterman, cofounder van Approxx, de nieuwe partner van Smart WorkPlace.

Lees verder

Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (3/4)

Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (3/4)

Om de juiste thema’s in beeld te krijgen voor de inrichting van de werkomgeving bij gemeenten na corona organiseerde Smart WorkPlace een Round Table met zeven gemeenten. Bij deze deel 3 van het verslag.

Lees verder

Tien succesfactoren voor uw huisvestings- en vastgoedstrategie

Tien succesfactoren voor uw huisvestings- en vastgoedstrategie

Een huisvestingsstrategie uitstippelen lijkt momenteel op ‘schaken op reis in een achtbaan’. Pepijn Schoonhoven van Smart WorkPlace partner RoyalHaskoningDHV zette daarom in een blog tien succesfactoren op een rij.

Lees verder

Blended working, zo mix je de perfecte cocktail!

Blended working, zo mix je de perfecte cocktail!

De Workplace Manager krijgt een steeds belangrijkere rol in het creëren van de juiste mix voor een werkomgeving. Dieuwe Breunissen van Smart WorkPlace partner draaijer+partners legt in zijn blog uit hoe hij te werk moet gaan.

Lees verder

Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (2/4)

Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (2/4)

Om de juiste thema’s in beeld te krijgen voor de inrichting van de werkomgeving bij gemeenten na corona organiseerde Smart WorkPlace een Round Table met zeven gemeenten. Bij deze deel 2 van het verslag.

Lees verder

Stimuleert het COVID-19 virus de groei van coworking of gaat het de groei juist tegen?

Stimuleert het COVID-19 virus de groei van coworking of gaat het de groei juist tegen?

Wat is de impact van COVID-19 op de groei van coworking-ruimtes? Smart WorkPlace expert Jeannine van der Linden van dekamer.eu en Thomas Celen van zapfloor delen hun mening hierover.

Lees verder

Remko Stolk nieuwe CEO van HEYDAY

Remko Stolk nieuwe CEO van HEYDAY

Remko Stolk, voorheen Commercieel Directeur van Asito, is per 1 februari 2021 benoemd tot CEO van Smart WorkPlace partner HEYDAY Facility Management. Hij volgt Bob Mols op die Algemeen Directeur wordt van Asito.

Lees verder

Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (1/4)

Constructief en professioneel kennis delen over werkomgeving van gemeenten na corona (1/4)

Om de juiste thema’s in beeld te krijgen voor de inrichting van de werkomgeving bij gemeenten na corona organiseerde Smart WorkPlace een Round Table met zeven gemeenten. Bij deze deel 1 van het verslag.

Lees verder

CO2MPAS meet CO2-uitstoot onderwijsvastgoed

CO2MPAS meet CO2-uitstoot onderwijsvastgoed

Hoe houd je met je onderwijsvastgoed koers in het voldoen aan de eisen uit het Klimaatakkoord en de sectorale routekaarten? Daarvoor ontwikkelde Smart WorkPlace partner HEVO het CO2MPAS.

Lees verder

2021: Het Jaar van het Kantoor

2021: Het Jaar van het Kantoor

Smart WorkPlace partner Profile Project ziet 2021 als het Jaar van het Kantoor. In onderstaande blog legt directeur Annemieke Besseling uit waarom.

Lees verder

Hoe creëer en financier je de ideale workplace at home?

Hoe creëer en financier je de ideale workplace at home?

Organisaties moeten de inrichting van workplace at home financieren door gelden uit het ‘waar-je-werkt’-budget en uit bestaande facilitaire kantoorkosten. Dat betoogt Roland van Herk van Smart WorkPlace partner HEYDAY.

Lees verder

Blended working in januari centraal thema bij SWP

Blended working in januari centraal thema bij SWP

Blended working is in januari 2021 het centraal thema bij SWP. Ook de overige thema’s voor het jaar zijn inmiddels vastgesteld.

Lees verder

Terug naar boven