Themadossier: WorkPlace Management

Work Place Management wordt in de hybride werkomgeving een centraal thema, waarbij afdelingen als HR, FM, IT en RE de handen ineen moeten slaan om de complexe uitdagingen het hoofd te bieden. Met aandacht voor zowel de harde als de zachte kant. En voor zowel het kantoor als voor de thuiswerkplek. En voor de bijbehorende budgetten.

In het themadossier Work Place Management treft u themagerelateerd nieuws, onderzoeken, whitepapers, projecten en blogs. Heeft u aanvullingen voor het themadossier Work Place Management? Informeer de redactie via peter@smartwp.nl.

De Experts en Partners zijn u graag van dienst met relevante kennis en ontmoeten u graag!
Wil u uw organisatie profileren op dit thema? Word dan partner van Smart WorkPlace!

Meer informatie

Themadossier: WorkPlace Management
<span>Waarom werken aan de keukentafel niet het einde van het kantoor betekent</span>

Waarom werken aan de keukentafel niet het einde van het kantoor betekent

Een grote crisis betekent niet het einde van het kantoor. Wel moeten werkplekken verbeterd worden ingericht. Dat betoogt Hans Smid van Smart WorkPlace partner Schneider Electric.

Lees verder

Fijne werkomgeving door Office2Flow

Fijne werkomgeving door Office2Flow

Mensen en organisaties functioneren het best in een werkomgeving die een gebalanceerde fysieke, digitale en sociale opzet heeft. Daarom ontwikkelde Smart WorkPlace partner HEVO Office2Flow.

Lees verder

Workplace management in oktober centraal thema bij Smart WorkPlace

Workplace management in oktober centraal thema bij Smart WorkPlace

Met slimme technologie, data en informatie een gezonde en circulaire werkomgeving realiseren kan alleen als alle disciplines samenwerken. Daarom staat in oktober workplace management centraal bij Smart WorkPlace.

Lees verder

Meer dienstverleningscontracten met hogere toegevoegde waarde

Meer dienstverleningscontracten met hogere toegevoegde waarde

Dienstverleningscontracten moeten meer opbrengstgedreven dan kosten- en kwaliteitgedreven zijn. Dat is de droom van Rogier Verbeek, vanaf 1 september de nieuwe CEO Benelux van Flexim Group.

Lees verder

The Future of Healthy Work (6) – de jury: Vincent Klein Breteler

The Future of Healthy Work (6) – de jury: Vincent Klein Breteler

De challenge ‘The Future of Healthy Work’ zoekt wie de grootste positieve impact maakt op de mentale en fysieke gezondheid op werk. Namens Menzis zit Vincent Klein Breteler in de jury.

Lees verder

Tijd voor een strategisch huisvestingsplan!

Tijd voor een strategisch huisvestingsplan!

Terwijl organisaties flexibel en aanpasbaar zijn en zich voortdurend ontwikkelen, is de huisvesting veelal statisch. Volgens Pim Bressers van Smart WorkPlace partner HEVO is het daarom tijd voor een Strategisch Huisvestingsplan.

Lees verder

‘Locatie, locatie, locatie’, geldt dat ook voor uw organisatie?

‘Locatie, locatie, locatie’, geldt dat ook voor uw organisatie?

Is locatie hét criterium bij het zoeken naar een nieuw kantoor om te huren? Verandert COVID-19 hier wat in? Richard Fikse van Smart WorkPlace partner HEVO schreef er onderstaand artikel over.

Lees verder

Perfecte timing in ongekende tijden

Perfecte timing in ongekende tijden

Smart WorkPlace partner D&B The Facility Group ondersteunde onlangs Vistra, topspeler in corporate services, bij de verhuizing binnen Amsterdam vanwege een nieuw werkomgevingsconcept. De timing bleek perfect.

Lees verder

‘Een blikje normaal’

‘Een blikje normaal’

Omdat leven nu eenmaal evolueren is, komt er geen oud-normaal meer. Dat betoogt Hans Topée van FMN in onderstaande blog.

Lees verder

Hoe ziet het kantoor van de toekomst eruit?

Hoe ziet het kantoor van de toekomst eruit?

Hoeveel collega’s keren weer terug naar kantoor als de COVID-19 crisis voorbij is of de 1,5 meter opgeheven wordt? Om zulke vragen te beantwoorden, ontwikkelde Smart WorkPlace partner Solved de Thuiswerkfactor.

Lees verder

'Het toekomstig kantoor. Een glazen bol of noodklok'

'Het toekomstig kantoor. Een glazen bol of noodklok'

Inzicht in de werkzaamheden, de bedrijfscultuur en uw visie zijn nodig om de juiste keuzes hierin te maken. Dat betoogt expert Silvia de Haan van Smart WorkPlace partner Solved in onderstaande blog.

Lees verder

Orde op zaken stellen bij inventarisbeheer DJI

Orde op zaken stellen bij inventarisbeheer DJI

Smart WorkPlace partners Measuremen en TwynstraGudde helpen de Dienst Justitiële Inrichtingen om orde op zaken te stellen bij het inventarisbeheer. Ze vertellen erover in Smart WorkPlace 6.

Lees verder

Contractwijzer helpt bij keuze contracteringsstrategie

Contractwijzer helpt bij keuze contracteringsstrategie

Welke contracteringsstrategie moet je kiezen bij een nieuwbouw of grote verbouwing? Daarvoor ontwikkelde Smart WorkPlace partner AT Osborne de Contractwijzer. Dit instrument is onlangs uitgebreid met een Coronamodule.

Lees verder

Checklist voor het 1,5 meter kantoor

Checklist voor het 1,5 meter kantoor

De 1,5 meter afstand regel heeft grote impact op de samenleving in zijn geheel, maar ook op kantoren specifiek. Daarom stelde Smart WorkPlace partner RoyalHaskoningDHV een checklist samen.

Lees verder

Terug naar boven