Themadossier: Health SWP.

Het grote ongelijk van Japke D. Bouma  

Het grote ongelijk van Japke D. Bouma  

De open werkomgeving is hel volgens Japke D. Bouma. Maar is dat wel zo? In onderstaande blog plaatst expert Harold Coenders van Smart WorkPlace partner Colliers enkele kritische kanttekeningen.

Hoe gebruik je zit-stabureaus optimaal?

Hoe gebruik je zit-stabureaus optimaal?

Zit-stabureaus zijn een positieve innovatie, mits er optimaal gebruik van wordt gemaakt. Over hoe je dat als organisatie het beste kunt doen, stelde Smart WorkPlace partner Healthy Workplace een whitepaper samen.

Iets minder skippyballen en iets meer gedragsverandering

Iets minder skippyballen en iets meer gedragsverandering

Het vitaler maken van medewerkers heeft geen quick and easy fix, maar kost tijd omdat alleen gedragsverandering een duurzaam effect heeft. Dat stelt SWP-expert Vera Dide van Oene van VytalX in onderstaande blog.

‘Schone buitenlucht en schone binnenlucht, een hele uitdaging’

‘Schone buitenlucht en schone binnenlucht, een hele uitdaging’

Om een duurzame en gezonde werk- en leefomgeving te creëren is zowel schone binnenlucht als schone buitenlucht nodig. Dat stelt Henk Brink van het lectoraat FM van de Hanzehogeschool Groningen in onderstaande blog.

Verzuimkosten door werkstress lopen op tot 2,8 miljard euro

Verzuimkosten door werkstress lopen op tot 2,8 miljard euro

In 2018 hadden bijna 1,3 miljoen Nederlandse werknemers burn-outklachten. En de kosten van werkstress gerelateerd verzuim zijn opgelopen tot 2,8 miljard euro per jaar.

Hoe overleef ik een kantoortuin?

Hoe overleef ik een kantoortuin?

Op 17 oktober organiseerde Smart WorkPlace partner Humanscale in Pakhuis De Zwijger het event ‘Beyond Agile Working’. Japke-d. Bouma, columniste bij NRC Handelsblad, gaf er enkele hilarische tips.

Vijfde editie Smart WorkPlace heeft als thema 'Bron van Gezondheid'

Vijfde editie Smart WorkPlace heeft als thema 'Bron van Gezondheid'

Smart WorkPlace editie 5 is uit! Met als thema ‘Bron van Gezondheid’. En een duidelijke boodschap richting de markt: “Goed Werken ontstaat door Goed Leven”.

Terug naar boven