Ricoh nieuwe partner Smart WorkPlace

2 min

 

Ricoh nieuwe partner Smart WorkPlace

Hybride werken vraagt om een perfect functionerende, flexibele (online) werkomgeving, die meebeweegt met de wensen en behoeften van je organisatie en individuele medewerkers. Jan Hellenbrand legt uit welke rol Ricoh, de nieuwe partner van Smart WorkPlace, daarbij kan spelen.

Welke kansen en ontwikkelingen ziet Ricoh voor de werkomgeving van de toekomst? 

"Onze manier van werken verandert. Hybride werken is de nieuwe norm. Dit is geen tijdelijk fenomeen: het anticipeert op veranderend beleid van organisaties om medewerkers op een zo prettig mogelijke manier met elkaar te laten samenwerken. Dat doen we tegenwoordig niet meer altijd gezamenlijk op kantoor, waardoor de behoefte aan kantoorruimte (m2, locatie, inrichting) verandert. Bijkomende voordelen voor werkgevers zijn dat er efficiënter wordt gewerkt, er minder kilometers worden gereisd en er minder kantoorruimte nodig is. Gedeeltelijk gedreven door kostenbesparingen zien we ook dat de personeelsschaarste werkgevers ertoe dwingt om te kijken naar (flexibiliteit in) de arbeidsvoorwaarden, waaronder de werktijden en werkplek. Medewerkers willen immers altijd en overal kunnen werken, met de juiste informatie en tools. En dat is exact het specialisme van Ricoh vanuit haar marktleidende rol als Digital Services Company."

Welke rol kan Ricoh daarbij spelen? 

"Je kunt bij ons terecht voor een breed scala aan diensten en oplossingen waarmee je een toekomstbestendige werkomgeving inricht. Denk aan innovaties rondom digitalisering, communicatie, werkplekbeheer, cybersecurity en cloud & infrastructuur. Alle tools, middelen en services om nieuwe, slimme manieren van werken te faciliteren én het werkplezier te verhogen vind je bij Ricoh onder één dak.

Hybride werken vraagt om een perfect functionerende, flexibele (online) werkomgeving. Maar hoe richt je een werkomgeving in waar je altijd en overal efficiënt met elkaar samenwerkt? Waar ruimtes en werkplekken zijn afgestemd op tijd- en plaatsonafhankelijk werken? En waar iedereen altijd toegang heeft tot de juiste informatie?

Bij Ricoh begeleiden we je organisatie bij deze verandering. We helpen professionals optimaal samenwerken. Met innovatieve technologie die informatie altijd en overal beschikbaar maakt. Veilig, efficiënt en duurzaam. Samen richten we een flexibele werkomgeving in die meebeweegt met de wensen en behoeften van je organisatie en individuele medewerkers."

Waarom is het belangrijk voor Ricoh om in een platform als Smart WorkPlace te participeren? 

"We faciliteren slim samenwerken voor iedereen. Het delen van kennis met partners, leveranciers en opdrachtgevers maakt dat we samen sterker staan. Door deelname aan het platform Smart WorkPlace leren we van de deelnemende partijen en stellen we ook vanuit Ricoh kennis en middelen beschikbaar om vooruit te komen."

Delen:

Meer hybride werken

De vraag naar aanwezigheid

De vraag naar aanwezigheid

maandag 4 augustus

In deze blog van Gerda Stelpstra, Head of strategy Consulting bij Envalue, kijken we dieper naar de 'vraag om aanwezigheid'. ...

Lees meer

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

Waarom zou je nog naar kantoor komen?

vrijdag 25 juli

Waarom zou iemand nog naar kantoor komen in 2025? In Sodexo's whitepaper 'De kracht van de werkplek' helpen ze onderzoeken ...

Lees meer

De belangrijkste veranderingen na 5 jaar thuiswerken

De belangrijkste veranderingen na 5 jaar thuiswerken

dinsdag 22 juli

In maart 2020 moest de kantoormens verplicht gaan thuiswerken. Wat is er sindsdien veranderd? In de BNW Index kijken ...

Lees meer

De kracht van een goed werkplekconcept

De kracht van een goed werkplekconcept

dinsdag 8 juli

Solved moest tijdelijk met het hele kantoor verhuizen, een nieuwe plek geeft ook ruimte voor nieuwe inzichten. Silvia de ...

Lees meer

Werk zonder omwegen: IWG stelt locaties gratis open tijdens de NAVO-top

Werk zonder omwegen: IWG stelt locaties gratis open tijdens de ...

dinsdag 24 juni

Terwijl Den Haag zich voorbereidt op zware verkeershinder tijdens de NAVO-top, houdt IWG professionals productief met gratis ...

Lees meer

Onzekerheid de enige constante

Onzekerheid de enige constante

maandag 16 juni

Het nieuwe normaal is misschien wel het nieuwe onbekende. Tijdens een Round Table gingen professionals van onder andere ...

Lees meer

Hoe past een kantoor in de flexibele wereld?

Hoe past een kantoor in de flexibele wereld?

donderdag 22 mei

Tijdens een rondetafelbijeenkomst in de HOFF-toren in Amsterdam gingen diverse belanghebbenden vanuit hun eigen achtergrond ...

Lees meer

Inspiratiesessie hybride werken met HEVO

Inspiratiesessie hybride werken met HEVO

maandag 24 maart

Hybride werken: hoe organiseer je de juiste omgeving? Tijdens een inspirerende ochtend met HEVO op donderdag 1 mei ...

Lees meer

Gemeente Heemskerk: een huis voor iedereen

Gemeente Heemskerk: een huis voor iedereen

maandag 10 februari

Bij het ontwikkelen van de hybride werkomgeving waar samenwerken, ontmoeten en verbinden centraal staat, werken de gemeente ...

Lees meer

De zes typische profielen van hybride werkers

De zes typische profielen van hybride werkers

dinsdag 4 februari

Hybride werkers kunnen worden onderverdeeld in zes verschillende profielen. Dat blijkt uit data van het Center for People ...

Lees meer

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

“Hybride werken draagt bij aan People, Planet, Profit”

vrijdag 24 januari

Nieuw jaar, nieuwe kansen. Tijd om bij de SWP Stand-Up bij IWG in Rotterdam de klokken gelijk te zetten en kennis te delen ...

Lees meer

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

Flexwerken: hoe optimaliseer je bureauruimte op kantoor?

woensdag 22 januari

Steeds meer moderne kantoren kiezen voor flexwerkplekken. Daarmee is het optimaliseren van bureauruimte belangrijker geworden, ...

Lees meer

Het belang van een sterk team op kantoor

Het belang van een sterk team op kantoor

dinsdag 14 januari

Hoe creëer je een sterk team op kantoor? En hoe ziet het kantoor waar zij werken er uit? Ellis ten Dam besprak deze ...

Lees meer

Acht op tien bedrijven monitoren de kantoorbezetting

Acht op tien bedrijven monitoren de kantoorbezetting

donderdag 9 januari

In de nasleep van de COVID-19-pandemie heeft de kantoorbezetting een aanzienlijke transformatie ondergaan. Bedrijven herzien ...

Lees meer

Samenkomst op kantoor stimuleren

Samenkomst op kantoor stimuleren

dinsdag 7 januari

“Hoe stimuleer je samenkomst op kantoor?” Die vraag stelde Hans Schekermans van gemeente Amstelveen tijdens ...

Lees meer

Grote bedrijven stoten vastgoed af

Grote bedrijven stoten vastgoed af

dinsdag 10 december

Bedrijven zijn bezig met manieren om samenwerking, flexibiliteit en operationele efficiëntie te verbeteren. Onderzoek ...

Lees meer

Kantoormedewerkers besparen duizenden euro's door lokaal te werken

Kantoormedewerkers besparen duizenden euro's door lokaal te werken

maandag 2 december

Deze besparingen blijken uit onderzoek van de International Workplace Group naar het woon-werkverkeer en de uitgavenpatronen ...

Lees meer

Een geweldige plek om te werken

Een geweldige plek om te werken

woensdag 6 november

Bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) vindt een strategische heroriëntatie plaats. Bij de huisvestingsopgave ...

Lees meer

Nooit meer 5 dagen op kantoor volgens CEO's

Nooit meer 5 dagen op kantoor volgens CEO's

vrijdag 1 november

Nieuw onderzoek onder Nederlandse CEO's toont aan dat 76% geen prioriteit geeft aan dagelijkse kantoorbezoeken voor medewerkers, ...

Lees meer

Hoe Experience Based Working de activiteitgerichte aanpak vervangt

Hoe Experience Based Working de activiteitgerichte aanpak vervangt

donderdag 24 oktober

De wereld van werk is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Waar Activity Based Working (ABW) ooit werd gezien als de ...

Lees meer

Terug naar boven