D&B The Facility Group nieuwe partner van Smart WorkPlace

D&B The Facility Group nieuwe partner van Smart WorkPlace

Met drive en geduld voor klanten de exceptionele werkomgeving van morgen bouwen. Dat is het doel van de nieuwe Smart WorkPlace partner D&B The Facility Group. Een interview met Michel Pan, General Manager FM bij D&B.  

Welke kansen/ontwikkelingen ziet D&B voor de werkomgeving van de toekomst?

“Er heeft de laatste twee decennia een revolutie plaatsgevonden in de werkomgeving. En die is natuurlijk vooral gedreven door de enorme doorbraak van informatietechnologie. Ik ben afgestudeerd op de invloed van de boekdrukkunst. Deze innovatie lanceerde Europa de middeleeuwen uit en de moderne tijd in. Zowel cultureel, politiek als economisch was de toename van geletterdheid van enorm belang. Feitelijk is met de doorbraak van IT sinds eind jaren negentig hetzelfde aan de gang. We weten eigenlijk nauwelijks wat er op ons afkomt. Ga maar na; 1999 - het internet en e-mail drongen goed door in het zakelijk domein. Een verademing: de toegang tot real time wereldwijde informatie en communicatie was een feit. 8 jaar later in 2007, de introductie van de I-phone verplaatste de werkplek van je bureau naar je broekzak. En je telefoon kon oneindig veel meer dan dat bakbeest uit 1999! Technologie was vanaf toen een verlengstuk van je dagelijkse, persoonlijke handelen. De wereld was continu binnen handbereik, overigens, ook met schadelijke gevolgen. De sociale interactie is bijvoorbeeld niet altijd ten goede veranderd. En dan nu, 2019: artificiële intelligentie begint meer invloed te krijgen op mijn werk. Analysepatronen voorspellen steeds beter de business. Als ik opsta krijg ik een signaal hoe en wanneer ik het beste kan rijden naar mijn klant, terwijl ik niet eens om die tip heb gevraagd! We beginnen ook het gedrag van klanten te doorgronden in de werkomgevingen die we bedienen. Uiteraard is het startpunt onze expertise als dienstverleners, maar tegenwoordig wordt die ervaring gedragen door voorspellende informatie. Het feit dat onze koks dankzij file- en weerinformatie, de registratie van bezoekersaantallen en de analyse van goedlopende producten veel gerichter kunnen koken, is al bijna business as usual. Maar eigenlijk vind ik dat een klein wonder. Omdat we daarmee ook klanten verrassen, kosten verlagen en verspilling tegengaan.”

Welke rol ziet D&B daarin voor zichzelf?

“D&B is boven alles een aanbieder van kwaliteitsdiensten. We bieden onze klanten alleen het allerbeste. Dat betekent dat we moeten blijven ontwikkelen én innoveren voor onze klanten. Wat vandaag geweldig is, is morgen goed en overmorgen de gewoonste zaak van de wereld. Wij willen onze klanten meenemen op die reis naar de toekomst. Samen innoveren, ook omdat dat het meest zinnige is om te doen. Je kunt het wiel niet meer alleen uitvinden. De netwerkeconomie is ook in dat opzicht een zegen. Wij zien ons vooral een professionele begeleider van verbeter- en vernieuwingsprocessen. Wij geloven sterk in kleinschalig en snel. Als het niet werkt - bij innoveren de regel - dan probeer je het nog een keer. En nog een keer. Net zolang tot het wel lukt. D&B is groot geworden omdat het wordt geleid door ondernemers. Met drive en geduld bouwen we voor onze klanten de exceptionele werkomgeving van morgen.”

Waarom is een platform als Smart WorkPlace voor D&B een belangrijke factor om in te participeren?

“Zoals ik hierboven al schetste, je kunt business niet runnen vanuit een ivoren toren. Kennisdeling is key, vanuit zakelijk, maar ook maatschappelijk oogpunt. We groeien hard, bieden 1250 mensen werk en bedienen ongeveer 200.000 gasten per jaar. Dat levert aan de lopende band inzichten, kennis en verhalen op. Die willen we, nee moeten we delen.”

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Lees verder

Terug naar boven