Uitstekend debuut Heijmans in Provider Performance Onderzoek 

Uitstekend debuut Heijmans in Provider Performance Onderzoek 

Dit jaar is de vierde editie verschenen van het Provider Performance Onderzoek (PPO) van de Hospitality Group. Smart WorkPlace partner Heijmans deed voor de eerste keer mee en debuteerde uitstekend.

In het onafhankelijk marktonderzoek, dat dit jaar als thema ‘Datagedreven FM’ had, beoordelen opdrachtgevers facilitaire providers. In totaal zijn 144 opdrachtgevers geïnterviewd en zijn 16 providers opgenomen. De belangrijkste conclusies van het PPO zijn:

  1. Datagedreven FM hoort bovenaan de prioriteitenlijst
  2. Toenemende performance ten opzichte van afgelopen jaar
  3. Performanceverschillen tussen de providers blijven groot
  4. Forse stijging performance in de Industrie en Zorg
  5. Tevredenheid wordt mede bepaald door de resterende looptijd
  6. Innovatie & Continu Verbeteren toont wederom een stijgende lijn
  7. Contract Compliance en Rapportages & Financieel Beheer zijn een license to operate
  8. Maatwerk, maatwerk, maatwerk
  9. Samenwerking is de sleutel tot succes!
  10. Verschillen tussen hard en soft serviceproviders verder geëlimineerd

Technisch dienstverlener

Heijmans deed voor het eerst mee aan het PPO en haalde als technisch dienstverlener uitstekende scores. Zo was Heijmans overall de een-na-beste technisch dienstverlener, behaalde Heijmans een verdienstelijke derde plaats in de categorie datagedreven FM. Bovendien was Heijmans de beste technisch dienstverlener bij de categorie Multiservices, een categorie waar het bedrijf overall slechts drie echt facilitaire aanbieders voor hoefde te laten gaan.

Joris van Eijkeren, Senior Commercieel Manager Beheer & Exploitatie bij Heijmans, is trots op de behaalde scores. “Om als nieuwkomer in dit onafhankelijke marktonderzoek zo gewaardeerd te worden door opdrachtgevers is een enorme opsteker voor ons. Het laat zien dat we met Heijmans Services de juiste dingen doen. Tegelijk geeft het ook inzicht in waar de kansen liggen om onze toegevoegde waarde voor opdrachtgevers verder te verhogen. De lat ligt meteen al hoog maar we gaan graag de uitdaging aan om deze score volgend jaar te overtreffen!”

Datagedreven FM

Ook met de derde plaats van Heijmans in de categorie datagedreven FM is Van Eijkeren in zijn nopjes: “Het onderzoek geeft aan dat het overgrote deel (76%) van de opdrachtgevers Data gedreven FM zeer belangrijk vindt.  87% denkt zelfs dat Data & Tech de komende jaren nog belangrijker wordt. Om dan als nieuwkomer in dit onderzoek meteen de derde plaats in deze categorie in te nemen is fantastisch! Vooral omdat het de opdrachtgevers zijn die ons beoordelen is het zo waardevol, daar doen we het tenslotte voor. Innovatie en technologische ontwikkeling, ‘Verslimmen’ zoals wij dit noemen, staan hoog op de strategische agenda van Heijmans. Het is mooi om te zien dat alle investeringen hierin zich nu terugvertalen in waardering vanuit de markt. Het sterkt ons in de gemaakte keuzes en stimuleert vooral om door te gaan, op naar de koppositie!”

Van Eijkeren geeft aan waar Heijmans momenteel staat en welke ontwikkeling het bedrijf heeft doorgemaakt: “Heijmans is dagelijks verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van duizenden gebouwen en assets in Nederland. Dit levert ons een schat aan data op. Data die we gebruiken om de gebouwprestaties en het gebruikers comfort verder te optimaliseren. Hierdoor zijn we getransformeerd van bedrijf dat assets onderhoud conform de eisen naar een integraal dienstverlener die stuurt op output, vastgoedwaarde en gebruikerswaarde. Dit doen we concreet op de thema’s veiligheid, comfort, beschikbaarheid, duurzaamheid, imago en kosten. Thema’s die aansluiten op de strategische agenda van de opdrachtgever. Sensoring en data-analyse stellen ons in staat om Predictive Maintenance uit te voeren waardoor uiteindelijk een optimum bereikt wordt tussen kwaliteit en kosten.”

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven