4 tips voor je hybride werk­omgeving

4 tips voor je hybride werk­omgeving

Wat Alvero al jarenlang bij klanten ziet, blijkt nu ook uit onderzoek: hybride werken is geen trend, maar blijft de norm. Werknemers verwachten over een jaar evenveel thuis te werken als nu.

"Het aanpassen van de kantooromgeving wordt gezien als een uitdaging. 62% van de facilitair professionals verwacht dat het aantal m2 gelijk blijft en 31% verwacht af te schalen met gemiddeld 25%." Bron: Benchmark Facility Management 2022 - 2023

Je kantoor wordt een ontmoetingsplek

Ook in de toekomst hebben werknemers zowel thuis als op kantoor het juiste meubilair nodig. Dat is meer dan simpel wat bureaus bij werknemers thuis installeren. Alvero bekijkt de werkomgeving holistisch, waarbij het kantoor en het totaal aan thuiswerkplekken een andere functie vervullen. Het onderzoek wijst uit dat de rol van het kantoor verschuift van werkplek naar ontmoetingsplek. Steeds vaker kiezen werknemers ervoor om thuis meters te maken en naar kantoor te komen voor meetings, brainstorms of teamwerk.

Betrek je werknemers in hybride concepten

Veranderingen in de organisatie brengen weerstand met zich mee voor facility management. Mensen zijn immers gewoontedieren. De implementatie van een nieuw werkplekconcept kan, hoe goed er ook over is nagedacht, voor medewerkers een ingrijpend proces zijn.

Hybride werken wint in populariteit als secundaire arbeidsvoorwaarde. Uit het onderzoeksrapport: “Organisaties kunnen zich onderscheiden dankzij de faciliteiten die zij bieden. Zo onderscheiden de meeste organisaties zich op het gebied van hybride vergaderen.” Alvero ziet bovendien dat zowel huidige als toekomstige medewerkers steeds meer voelen voor de vrijheid om deels thuis te werken. Het draagt bij aan een betere werk-privé balans en scheelt bovendien kostbare woonwerk kilometers.

Benieuwd naar alle tips? Lees het volledige bericht op de website van Alvero.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven