WorkPlace Inside: Bert Bagijn

Simpliciteit en rust, dat staat voor Bert Bagijn centraal als het gaat om een gezonde relatie met werk, relaties en zijn team. In deze WorkPlace Inside vertelt hij over wat hem die rust brengt.
“Chi va piano, va sano e va lontano.”
Wie langzaam gaat, gaat gezond en komt ver.
– Italiaans levensmotto
Natuur en rust
In mijn vrije tijd doe ik graag eenvoudige, niet zo spannende dingen: een boek lezen (meestal non-fictie), gitaar spelen, Italiaans leren of kamperen met mijn gezin. Geen van die hobby’s heeft een competitief element – en dat is precies wat ik prettig vind. Even uit de dagelijkse hectiek, deadlines en besluiten stappen. Kamperen in de natuur, lekker buiten koken, rustig zitten met een boek of gewoon niets moeten – dat geeft ruimte in mijn hoofd. Juist in die rust ontstaan vaak de beste ideeën of inzichten. Die momenten maken mijn hoofd vrij voor spontane gedachten over ons werk en over hoe we het als team verder kunnen brengen.
Ik werk sinds 2001 bij De Vos Groep en ben sinds 2012 verantwoordelijk voor De Vos Ergonomics.
We zijn een gespecialiseerd team waarin iedereen zijn of haar rol serieus neemt. André, Michel en Bas zijn onze experts op het gebied van cablemanagement – vaak onzichtbaar werk, maar cruciaal voor een veilige en nette werkomgeving. Evelien en Romy houden de commerciële binnendienst draaiende, Maarten, onze warehouse beheerder zorgt dat alle goederen op tijd en compleet gereed staan, en Jim is onze projectleider die samen met een poule van twintig toppers het cablemanagement professioneel uitvoert. Mijn rol is vooral faciliterend: zorgen dat zij goed kunnen werken, én plezier houden in wat we samen doen. Niet teveel sturen van bovenaf, maar ruimte geven zodat expertise vanzelf tot zijn recht komt.
“Da soli si va veloci, ma insieme si va lontano.”
Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.
Partnerschap
Vanaf 2013 is cablemanagement commercieel ingehaald door productverkoop, maar we brengen de dienst nu weer nadrukkelijker onder de aandacht. Niet alleen omdat we daarmee echt het verschil maken voor de eindklant, maar ook omdat onze partners – projectinrichters – zich er beter mee kunnen onderscheiden. Een product ziet er goed uit en werkt prettig, maar met een service win je vertrouwen en bouw je relaties op.
In klantrelaties zoek ik naar loyaliteit, vertrouwen en partnerschap. Natuurlijk speelt prijs een rol, maar in onze prijs zit meer dan alleen het product. We investeren veel tijd in kennisdeling, advies en het goed regelen achter de schermen – zaken die je niet altijd ziet, maar die wel het verschil maken. Partners weten: ligt een vraag bij ons, dan is het geregeld. Geen gezeur, geen zorgen.