Vastgoed en onderwijs: de toekomst ligt in het metaversum

Vastgoed en onderwijs: de toekomst ligt in het metaversum

Een metaversum kan inspelen op de behoeften van het onderwijs en onderwijshuisvesting en de zich steeds sneller ontwikkelende technologie. Hoe? Dat legt Jeannine van der Linden uit.

Vastgoed wordt elk jaar alleen maar duurder. Alleen al in 2021 is het vastgoedtarief van de Europese Unie met gemiddeld 10% gestegen ten opzichte van 2020. Naarmate de tijd verstrijkt, wordt onroerend goed een luxe die alleen de superrijken zich kunnen veroorloven.

Door de jaren heen is het onderwijs een sector geweest die altijd op grote gebouwen moest vertrouwen om studenten en hun dagelijkse lessen te huisvesten. Maar tijdens de pandemie is het duidelijk geworden dat onroerend goed niet het enige is dat nodig is voor het succes van studenten.

Bovendien ontwikkelt zich de technologie razendsnel en daarom kan het onderwijssysteem het niet bijbenen. Dit leidt ertoe dat op het moment dat wij ons realiseren dat de technologie verouderd is, het vaak al te laat is. Dit komt omdat het goedkeuren van onderwijsbudgetten tot een jaar kan duren.

De vraag is dus: maken we onze jeugd klaar om op de hoogte te zijn van de technologie van de toekomst? Er bestaat een trainingsfaciliteit die het idee van onroerend goed uitdaagt. Die trainingsfaciliteit is eerder ermee bezig om colleges in het metaversum aan te bieden. Kofi Oppong (foto), oprichter van Urban MBA, heeft samen met Blenderstreet een wedstrijd aangemaakt waarbij mensen het klaslokaal van de toekomst moeten ontwerpen.

Urban MBA richt zich op het ontwikkelen van zakelijke vaardigheden om gemarginaliseerde en niet-betrokken jonge volwassenen uit te rusten om veerkrachtig te kunnen zijn in tijden van persoonlijke onrust tijdens het opbouwen van een bedrijf.

Urban MBA is een geregistreerde non-profitorganisatie. Ze bieden ondernemingsprogramma’s en best-of-breed bedrijfscursussen die erop gericht zijn jonge mensen te helpen hun ideeën te ontwikkelen en hun eigen duurzame commerciële en sociale ondernemingen te starten.

Maken we onze kinderen echt klaar voor succes?

Kofi zet zich met toewijding in om jongeren op te leiden zodat ze kunnen slagen in een samenleving waar technologie snel en zonder waarschuwing verandert. Maar hebben Europese scholen dezelfde doelen?

Volgens Kofi is er al een enorme kloof tussen technologie binnen scholen en de technologie die de industrie gebruikt. Bovendien, legt hij uit, zal het onderwijssysteem de achterstand nooit kunnen inhalen.

Deze kloof is te wijten aan de tijd die nodig is om de begrotingen goed te keuren en dan uit te voeren. “Tegen de tijd dat de technologie is bijgewerkt, is deze al verouderd,” legt Kofi uit.

Dus, zou een school of klaslokaal in het metaversum niet meer haalbaar zijn? Kofi legt uit dat fysieke gebouwen altijd deel uit zullen maken van de samenleving maar dat het verplaatsen van meer boeiende klassen naar het metaversum kinderen goed kan bezig houden, ze intrigeren en zelfs meer bereid maken om te leren. “Het zal ook veel sneller zijn om te updaten,” zegt Kofi. “Het stelt ons in staat om jaarlijks te evalueren welke technologieën nog up-to-date zijn, welke technologieën we moeten updaten en welke technologieën we achter ons laten.”

Hoe het idee begon

Kofi was zich al bewust bij het opzetten van Urban MBA van de uitdagingen waarmee hij te maken zou krijgen als hij afhankelijk zou zijn van het onderwijssysteem. Deze uitdagingen deden hem besluiten om onafhankelijk van het onderwijssysteem te blijven, omdat dit hem de ruimte zou geven om de technologie sneller te updaten.

Onlangs heeft Urban MBA kantoorruimte gekregen van het kantoor van de burgemeester van Hackney. Voor deze locatie heeft Kofi grootse plannen. Een ervan is het oprichten van een onderwijshub met een speciale focus op technologie. Dit is bedoeld om studenten van Urban MBA les te geven en kennis te laten maken met de verschillende technologieën waarmee ze later in de werkomgeving te maken kunnen krijgen.

Naarmate de technologie vorderde tijdens het verkrijgen van de ruimte, werd Kofi verliefd op het idee van een klaslokaal in het metaversum. Na vele uren onderzoek en het afwegen van voor- en nadelen wist Kofi precies wat Urban MBA nodig had.

Zo kwam Kofi op het idee voor een wedstrijd. “Wat wij dus wilden doen, was een aantal geweldige ideeën of weergaven werven van hoe een toekomstige school eruit zou zien,” legt Kofi uit.

Urban MBA zal de creatie van de winnaar van de wedstrijd gebruiken als sjabloon voor het klaslokaal in het metaversum die ze graag willen gaan bouwen.

Om van Urban MBA een school van de toekomst te maken moeten ze mensen laten begrijpen wat technologie is, hoe snel het zich ontwikkelt en de voordelen die het met zich meebrengt.

Blenderstreet assisteert Urban MBA met de metaversum-cursus door het 3D-ontwerp gedeelte van de cursusinhoud uit te voeren. De wedstrijd georganiseerd door Urban MBA en Blenderstreet heeft twee doelen voor ogen:

  1. Het geeft mensen een voorbeeld van een 3D ruimte. Dus wanneer ze de cursus voltooien, krijgen ze de werken te zien die bij de wedstrijd zijn ingeschreven. De cursusstudenten zullen ook de stukken beoordelen en een winnaar kiezen. Hun ontwerp zal vervolgens als sjabloon gebruikt worden voor het ontwerp van het toekomstige Urban MBA metaversum-klaslokaal.
  2. Het geeft ze een duidelijk idee van de behoeften van Urban MBA voor de ruimte in de toekomst en wat in die ruimte opgenomen kan worden. Dit maakt het makkelijker om partners te vinden om de ruimte op te richten en in werking te stellen.

Over het algemeen zal de wedstrijd vele voordelen met zich meebrengen voor zowel Urban MBA als de studenten.

Het metaversum en meer interactieve lessen

Het metaversum zorgt niet alleen voor betere technologie maar ook voor meer interactieve lessen. “Stel je voor dat je in Kenia bent en je kunt in het gras zitten naast een leeuw – dat is hoe lesgeven in het metaversum is,” legt Kofi uit.

Het stelt kinderen en studenten in staat om geschiedenis, aardrijkskunde en toerisme op een meer realistische manier te ervaren. Het is een interactieve en leuke manier om te leren, zegt Kofi.

De interactieve lessen zullen er ook voor zorgen dat studenten meer aandacht aan lessen besteden en kan misschien zelfs hun korte aandachtsspanne zodanig boeien dat ze er in de ban van zijn.

Studeren en leren worden ook leuker naarmate studenten meer visuele hulpmiddelen hebben en datgene dat misschien aanvoelt als fysieke voorbeelden recht voor hun neus.

Natuurlijk zijn er veel meer voordelen die het metaversum het onderwijs biedt naast het wegsturen van het bezit van onroerend goed. Het biedt veel mogelijkheden die vijf jaar geleden nog niet bestonden. Dus goed in de gaten houden wat deze technologie kan brengen voor de samenleving en onze toekomst; je zult misschien verrast zijn.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven