20 jaar HEYDAY, in gesprek met Remko Stolk

<span id='hs_cos_wrapper_name' class='hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text' data-hs-cos-general-type='meta_field' data-hs-cos-type='text'>20 jaar HEYDAY, in gesprek met Remko Stolk

Ontdek 20 jaar HEYDAY door de ogen van Remko Stolk, algemeen directeur van HEYDAY

Wie ben je en wat is je rol bij HEYDAY?

“Ik ben Remko Stolk, 52 jaar en woon in Enschede. Sinds 1 februari 2021 ben ik algemeen directeur van HEYDAY. Daarvoor werkte ik als commercieel directeur bij Asito, net als HEYDAY onderdeel van familiebedrijf ADG. HEYDAY was voor mij dus geen onbekende organisatie. In mijn rol als algemeen directeur probeer ik elke medewerker in zijn of haar kracht te zetten. Ik vind het belangrijk dat HEYDAY een aantrekkelijke werkgever is, waar de mensen de ruimte krijgen om te groeien. Want als onze medewerkers groeien, groeit HEYDAY ook.”

 

Grenzen verleggen binnen HEYDAY, hoe doe jij dat?

“Ik doe het natuurlijk niet alleen, maar door me echt te verdiepen in onze klanten. Wanneer je weet wat er echt speelt bij een organisatie, kun je op strategisch niveau van meerwaarde zijn. Dit leidt tot langdurgie relaties, meer efficiency en effectiviteit. Daarnaast worden onze relaties met klanten waardevoller, beter en leuker wanneer beide partijen plezier beleven en energie krijgen van een samenwerking. Een mooi voorbeeld vind ik ons partnerschap met DSM: we werken al twintig jaar samen en DSM heeft in die twintig jaar vele ontwikkelingen doorgemaakt, toch weten we keer op keer een passende oplossing neer te zetten.”

 

Wat maakt HEYDAY pionier in integrale facilitaire dienstverlening?

“HEYDAY is ontstaan uit het Nederlandse ingenieursbureau ARCADIS en de Britse facilitaire dienstverlener Mowlem en bracht het integrated facility management-model naar Nederland. Als dat geen pionieren is! In 2003 was Philips onze eerste grote klant en werd de basis gelegd voor vele succesvolle samenwerkingen. Nu, twintig jaar later, ziet de wereld er heel anders uit. We zijn continu bezig hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren en omarmen thema’s als wendbaarheid, duurzaamheid en data-driven facility management. We blijven pionieren.”

 

Welke gebeurtenis bij HEYDAY is je bijzonder bijgebleven? 

“We hebben onlangs een mooie, nieuwe opdrachtgever binnen de retail mogen verwelkomen bij HEYDAY. Op zich niet heel bijzonder, zou je denken. De retailbranche is voor ons echter relatief nieuw: we hebben vooral klanten uit de zakelijke dienstverlening of industrie. Toch zijn we met lef en inzet gestart met het traject, omdat we voelden dat het ons goed zou passen. Het resultaat is een fantastische gunning: we regisseren het facilitair management voor veertien locaties in Nederland.”

 

Welke ambities heb jij om HEYDAY en haar mensen nog meer vooruit te helpen?

“Nu de samenvoeging met ArrangeGroup achter de rug is, is het tijd om vooruit te kijken. Mijn focus ligt daarbij echt op onze mensen, ons belangrijkste bezit. We moeten als HEYDAY blijven groeien om de ambities van onze vakmensen te realiseren. Ik stimuleer alle leiders binnen onze organisatie om ervoor te zorgen dat de mensen op de werkvloer hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Ook pakken we steeds meer de regierol binnen het facilitaire domein van ADG. Zo gaan we er nog twintig mooie jaren aan vastplakken. En hopelijk nog veel meer.”

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven