Visie en roadmap voor anderhalvemeterkantoor

Visie en roadmap voor anderhalvemeterkantoor

Hoe implementeer je succesvol een anderhalvemeterkantoor? Smart WorkPlace partner Brink Management / Advies stelde een leaflet samen met een visie en een roadmap.

Helaas lijken de maatregelen rondom het coronavirus (in meer of mindere vorm)  nog wel even van kracht. Veel organisaties bereiden zich al voor op de situatie ná de intelligente lockdown. Maar hoe doe je dat en vanuit welk perspectief? In alle gevallen dienen de oplossingsrichtingen passend te zijn bij je organisatie, je medewerkers en je (specifieke) type vastgoed. Nu én straks. Brink Management / Advies stelde daarom een leaflet samen: ‘Werken in een anderhalve meter samenleving? Nu stappen maken met het oog op later!’

Observaties 

De leaflet bevat allereerst een visie met een aantal observaties:

  • Technologische oplossingen worden breed geadopteerd
  • We leren hoe we effectiever en duurzamer kunnen zijn en waar we écht gelukkig van worden We doen in deze periode  
  • De scheiding tussen werk en privé vervaagt verder
  • Het kantoor als ontmoetingsplek
  • Persoonlijke voorkeuren spelen een steeds grotere rol
  • Adaptiviteit is de standaard

Elke observatie bevat een korte toelichting.

Roadmap

De roadmap bevat zes stappen naar een anderhalvemeterkantoor:

  1. Prioriteer je drijfveren, bouw aan scenario’s en verzamel data.
  2. Inventariseer de behoeften van uw medewerkers en de werkprocessen voor de nieuwe situatie.
  3. Blijf thuiswerken stimuleren.
  4. Bepaal werkbare oplossingen om het aantal mensen op kantoor te beperken.
  5. Richt de fysieke werkomgeving en services met extra voorzorgsmaatregelen anders in.
  6. Communiceer. Bespreek de nieuwe manier van (samen)werken, spreek elkaar aan en geef tips.

Elke stap is in onderdelen uitgewerkt.

Benieuwd wat dit concreet betekent voor je organisatie? Neem contact op met Janneke Koeleman: j.koeleman@brink.nl.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven