Aquablu zet in op duurzaam drinkwater in Europa

Aquablu zet in op duurzaam drinkwater in Europa

Dankzij een nieuwe strategische samenwerking met Europese Foodtech marktleider Selecta, gaat Aquablu hun nieuwe REFILL productlijn in 16 Europese landen uitrollen.

Aquablu heeft een slimme watertap ontwikkeld voor retail- en businessomgevingen. De moderne watertaps zuiveren en mineraliseren het leidingwater, maar kunnen dit ook aanpassen met koolzuur, vitamines, cafeïne en suikervrije functionele smaken.

Selecta samenwerking

Selecta Group, is een Food Techbedrijf met een toonaangevend routegebaseerd, zelfbedieningsdistributienetwerk in Europa dat kant-en-klaarmaaltijden en koffie aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimtes. Selecta serveert elke dag koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Aquablu biedt een perfecte reactie op nieuwe strengere Europese wetgeving rondom de consumptie van dranken uit PET of blik. In navolging op landen zoals Duitsland, voerde ook Nederland in April naast statiegeld op plastic flessen, ook statiegeld in op blik.

Daarnaast sluit het duurzame karakter van Aquablu volgens Sanders aan bij dat van Selecta. “In Nederland zijn we gewend kraanwater te drinken. Maar in het buitenland wordt nog veel water vanwege de kwaliteit van het kraanwater uit plastic flessen gedronken. Met de watertaps van Aquablu bieden we een duurzaam alternatief. Daarnaast is het voor ons heel waardevol om op tijd te weten wanneer apparaten onderhoud behoeven. Daarmee kunnen we niet alleen onze service verbeteren, maar ook de kortst mogelijke routes rijden en onze milieu-impact verder minimaliseren. Zo dragen we ons steentje bij aan een duurzamere wereld.”

Uitrol in Europa

De samenwerking tussen Selecta en Aquablu komt niet uit de lucht vallen. Volgens Tjerry Sanders, Group Coffee Solutions & Equipment Manager bij Selecta, vult Aquablu een groeiende klantbehoefte in. “Onze belangrijkste doelstelling is niet alleen het leveren van drankjes, maar ook het creëren van geluksmomenten voor onze consumenten. Daarom onderzoeken we regelmatig waarmee we onze klanten echt blij kunnen maken. Consumenten & werkgevers zijn op zoek naar gezonde alternatieven voor frisdrank, zeker de jongere generaties. Met Aquablu kunnen we inspelen op die behoeften en onze dat moments of joy bieden. Daarnaast ondersteunen we met de (gezond) eten, snacks en drinken de productiviteit en het welzijn op de werkvloer.”

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven