Hoe denken medewerkers en IT-afdelingen over hybride werken?

2 min

 

Hoe denken medewerkers en IT-afdelingen over hybride werken?

Ontdek hoe 3008 IT-besluitvormers en eindgebruikers denken over werken op afstand, cyberbeveiliging en meer. In 'Blik op hybride werken: de impact op  medewerkers en IT-teams' lees je er alles over.

Walnut Unlimited heeft een onderzoek uitgevoerd namens Canon Europa. In totaal namen 3.008 IT-besluitvormers en -eindgebruikers deel aan een online enquête. Download de Whitepaper hier.

Medewerkers

Medewerkers vormen de frontlinie van een organisatie en kunnen worden gezien als een barometer voor verandering. Onderzoek biedt de meest nauwkeurige manier om inzicht te krijgen in hun ervaringen en hoe succesvol organisaties zijn in het zich aanpassen aan de veranderde situatie. Praktisch van de ene op de andere dag moesten medewerkers fulltime vanuit huis gaan werken, vaak zonder de apparatuur die ze daarvoor nodig hadden. Tegelijkertijd bood thuiswerken hen meer vrijheid en de mogelijkheid om een betere balans tussen werk en privé te vinden. Het is begrijpelijk dat de medewerkers de afgelopen jaren gemengde ervaringen hebben gehad, waarbij in de media verslag werd uitgebracht over periodes van hoge productiviteit en positiviteit, gevolgd door burn-out.

De werkplek van vandaag

Marc Bory, Senior Director Planning, Marketing and Innovation Canon Europe & IRIS-CEO vertelt over het doel van het onderzoek: De wereld verandert sneller dan ooit. Elk jaar wordt het moeilijker om voorspellingen te doen over wat er komen gaat. Een gebeurtenis zoals bij Covid-19 waarbij de wereld zo ingrijpend verandert en in één keer een hele revolutie tot stand weet te brengen komt echter zelden voor. Nu de crisis over haar hoogtepunt is, wilden we meer te weten komen over de blijvende invloed die de pandemie heeft op de bedrijfswereld. We wilden de werkelijkheid achter de krantenkoppen kennen om te weten te komen hoe groot en blijvend hybride werken is, en hoe het echt is om een medewerker of IT-besluitvormer te zijn die met deze veranderingen te maken heeft.
De resultaten van ons onderzoek laten zien hoe groot die impact wel niet is geweest. Vóór de pandemie moesten medewerkers voor het uitvoeren van computertaken meestal op kantoor aanwezig zijn, en gaf slechts 15% van de Europese arbeidskrachten aan ooit op afstand te hebben gewerkt1. De helft van onze respondenten geeft aan dat hun organisatie nu hybride werkvormen gebruikt of in die richting beweegt. Slechts een derde zegt weer volledig te zullen terugkeren naar kantoor.
De hele Whitepaper 'Blik op hybride werken: de impact op medewerkers en IT-teams' is te downloaden op de website van Canon.
Hoe denken medewerkers en IT-afdelingen over hybride werken?
Delen:

Meer inrichting & design

Achter de schermen van de NAVO-top 2025

Achter de schermen van de NAVO-top 2025

dinsdag 29 juli

De NAVO-top was een logistieke monsterklus. Alvero vertelt hoe zij voor dit soort evenementen gebruik boven bezit blijven ...

Lees meer

Gezonde en productieve medewerkers door biophilic design

Gezonde en productieve medewerkers door biophilic design

maandag 21 juli

Nederlanders brengen zo’n 90% van de tijd binnen door. In steriele omgevingen met TL-verlichting, kantoren zonder ...

Lees meer

Van complexe huisvestingsopgave naar multifunctioneel stadion

Van complexe huisvestingsopgave naar multifunctioneel stadion

woensdag 2 juli

Op 5 juli 2025 opent SC Cambuur officieel de deuren van haar nieuwe thuisbasis: het Kooi Stadion. Deze datum staat bij veel ...

Lees meer

Definitief Ontwerp ABG-kantoor afgerond

Definitief Ontwerp ABG-kantoor afgerond

dinsdag 17 juni

Het Definitief Ontwerp voor het nieuwe gemeentekantoor van de ABG-organisatie is afgerond. HEVO bereikt daarmee een belangrijke ...

Lees meer

Toekomstbestendige werkomgeving Hoogheemraadschap van Delfland

Toekomstbestendige werkomgeving Hoogheemraadschap van Delfland

donderdag 12 juni

De afgelopen tien jaar is het Hoogheemraadschap van Delfland als organisatie gegroeid. Ook de manier van werken is veranderd ...

Lees meer

Wireworks: Een circulaire ruimte-in-ruimte oplossing

Wireworks: Een circulaire ruimte-in-ruimte oplossing

dinsdag 10 juni

Met Wireworks introduceert Vepa – Nederlandse fabrikant van duurzaam meubilair – een opvallende en eigentijdse ...

Lees meer

De invloed van gebouwkeuze op gezondheid

De invloed van gebouwkeuze op gezondheid

dinsdag 27 mei

De gezondheid van medewerkers is een belangrijke metric, maar is volgens Silvia de Haan niet een topic dat hoog op de lijst ...

Lees meer

Sweco opent locatie Wonderwoods in hartje Utrecht

Sweco opent locatie Wonderwoods in hartje Utrecht

dinsdag 13 mei

Het nieuwe kantoor van Sweco staat in Utrecht en biedt een nieuwe werkplek voor de afdelingen Architectuur, Stedelijke planning ...

Lees meer

Impact van de gezonde werkomgeving op ons brein

Impact van de gezonde werkomgeving op ons brein

maandag 7 april

De City Table XL bij gemeente Amstelveen, samen georganiseerd met PD Group, gaf antwoord op een prangende vraag: wat doet ...

Lees meer

Hoe de fysieke werkomgeving het verschil maakt

Hoe de fysieke werkomgeving het verschil maakt

vrijdag 4 april

Kantoren zijn al lang niet meer alleen plekken om te werken; ze zijn belangrijk voor de sociale contacten en het welzijn ...

Lees meer

Tweede fase van NRC-verbouwing afgerond

Tweede fase van NRC-verbouwing afgerond

woensdag 19 maart

Na een succesvolle herinrichting van de kantoorruimte in 2023 heeft PD Group nu de tweede fase van de totaalverbouwing in ...

Lees meer

Multifunctionele kantoorruimte in Raadhuis Amstelveen

Multifunctionele kantoorruimte in Raadhuis Amstelveen

woensdag 12 maart

Een mooi project van PD Group in Amstelveen. Dit is een volgende stap in het moderniseren van het historische Raadhuis na ...

Lees meer

Whitepaper: De do's & don'ts bij het verhuizen van kantoor

Whitepaper: De do's & don'ts bij het verhuizen van kantoor

dinsdag 25 februari

Verhuizen van kantoor, extern maar ook intern, is een belangrijke onderneming. Daarom heeft Martsprojecten de belangrijkste ...

Lees meer

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels in Europa

Certificering voor Interface met Cradle to Cradle-tapijttegels ...

vrijdag 31 januari

Een deel van het assortiment in Europa geproduceerde tapijttegels van Interface heeft de Cradle to Cradle Certified Silver-status ...

Lees meer

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

Samenwerking bij toekomst van werkplekken

donderdag 30 januari

Alvero en Ditt werkten samen aan de kantooromgeving van HOFF Offices. Gevestigd op de Amsterdamse Zuidas, biedt HOFF een ...

Lees meer

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame en gezonde werkomgeving

Op bezoek bij SWP: Een gezamenlijke missie naar een duurzame ...

donderdag 23 januari

Robin Paul van Eck, Marketing Director bij Alvero, werkte mee aan het kantoor van Smart WorkPlace, een goede reden voor ...

Lees meer

Overzicht creëren in het gigantische aanbod werkplekmeubilair

Overzicht creëren in het gigantische aanbod werkplekmeubilair

donderdag 16 januari

Bij BUREAU VANDERVORM weten ze als geen ander dat het aanbod aan werkplekmeubilair onoverzichtelijk groot is. Ook loopt ...

Lees meer

Zo ziet het perspectief van de cateraar eruit

Zo ziet het perspectief van de cateraar eruit

dinsdag 3 december

Je selectie van de cateraar is van grote invloed op de medewerkerstevredenheid en het succes van het werkplekconcept. Het ...

Lees meer

In 5 stappen naar jouw nieuwe kantoor

In 5 stappen naar jouw nieuwe kantoor

woensdag 20 november

Bij een verhuizing komt veel kijken, daar weten ze bij BUREAU VANDERVORM alles van. Ze hebben daarom alles voor je op een ...

Lees meer

Een geweldige plek om te werken

Een geweldige plek om te werken

woensdag 6 november

Bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) vindt een strategische heroriëntatie plaats. Bij de huisvestingsopgave ...

Lees meer

Terug naar boven