Social Enter Prizes voor impactmakers

Social Enter Prizes voor impactmakers

Impact maken. Dat is het motto van social enterprise en Smart WorkPlace partner Breedweer. Daarom zijn zij en expert Jack Stuifbergen geschikte genomineerden voor de Social Enter Prizes.

De Social Enter Prizes worden voor de eerste maal uitgereikt. Het is een initiatief van Social Enterprise NL, dat 10 jaar bestaat en dit op 30 juni 2022 viert op Vliegbasis Soesterberg met het Social Enterprise NL 10 jaar Festival. Tijdens de awardshow zijn er vijf categorieën Social Enter Prizes:

Social enterprise van het jaar

Dit is de prijs der prijzen. Wanneer je deze in de wacht sleept met je bedrijf, heb je aantoonbare impact gemaakt dit jaar en een sterk positieve maatschappelijke bijdrage geleverd. Via klinkende groei, een bijzonder partnerschap of het inspireren van een groot aantal mensen om bij te dragen aan je beweging. Jouw visie raakt mensen en brengt ze in beweging. De toekomst ligt aan je voeten, en door jouw product of service ook aan die van ons. De winnaar van Social Enterprise van het jaar is een jaar lang het uithangbord van de impacteconomie. 

Nieuwkomer van het jaar

De naam zegt het al, je bent relatief jong en net begonnen. Je bent 't impactvolle groentje. Je organisatie blaakt van de positieve energie om de wereld positief te veranderen. Je bent maximaal twee jaar operationeel, maar hebt stiekem al naam gemaakt op je eigen vierkante meter of zelfs daarbuiten. Je naam gonst al rond in de wandelgangen, eentje om in de gaten te houden, maar die wel al indruk maakt en zorgt voor impact.  

Vrouwelijke ondernemer van het jaar

47% van de sociale ondernemingen heeft een vrouwelijke oprichter. Dat is een indrukwekkend percentage, zeker als we het vergelijken met het percentage vrouwelijke MKB oprichters of kijken naar de diversiteit in bedrijven of traditionele boardrooms.  Met deze prijs zet de organisatie een vrouwelijk sociaal ondernemer in de spotlight, omdat zij een rolmodel is voor anderen en om haar aan te moedigen in haar ondernemerschap.

Social partnership van het jaar

Sociale ondernemingen vormen de voorhoede als het gaat om bedrijven met een maatschappelijke missie. Dit zijn organisaties waar omzet een middel is, geen doel. Niet elk bedrijf is zo ingericht, wel wordt het steeds essentiëler om oog te hebben voor de balans tussen people, planet en profit. Maatschappelijk verantwoord inkopen is dan een slimme optie. Buy Social noemen we dat. En social enterprises zijn daar bij uitstek voor geschikt. Welke bijzondere allianties ken jij? Welke mooie partnerschappen heb jij zien ontstaan waar deze werelden samenkomen?  

Publieksprijs

Dit is niet de traditionele publieksprijs waar het publiek de winnaar kiest. Dit is de prijs voor diegene die een breed publiek heeft weten te bereiken met de communicatie. Natuurlijk, alles begint bij een inspirerend product of service dat waarde toevoegt. Dan weten mensen je automatisch te vinden. Maar jij als trotse social enterprise wil meer mensen aanspreken buiten de eerste, organische groep. Een goed verhaal vertellen helpt daarbij. Want verhalen hebben de kracht om te binden en te bewegen, om te raken en te inspireren. Precies waar deze categorie om draait. Het bereiken van het publiek. Welke social enterprise steekt er dit jaar communicatief bovenuit? Wie raakt harten met hun campagnes? Wie maakt social impact en indruk met hun jaarrapport? 

Winnaar

Elke winnaar gaat naar huis met een prijs van 5000 euro en een passend coachingstraject.

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven