Drie reputatieprijzen voor Signify
Het online platform MT/Sprout onderzoekt jaarlijks de reputatie van Nederlandse bedrijven. Signify scoorde daarbij dit jaar drie eerste prijzen: in de categorie ‘IT en Telecom’, ‘klantgerichtheid’ en ‘duurzaamheid’.
Het onderzoek, de MT500, wordt verricht onder leiding van professor Henk Volberda, vanuit het Amsterdam Centre for Business Innovation van de Universiteit van Amsterdam. Voor het onderzoek wordt aan duizenden ondernemers, managers en bestuurders gevraagd naar hun top drie van bedrijven binnen hun branche die zij het meest bewonderen. Deze top drie wordt vervolgens verder beoordeeld op vijf aspecten: klantgerichtheid, excellente uitvoering, productleiderschap, goed werkgeverschap en duurzaamheid ondernemerschap. Dit jaar vond de 22e editie van het onderzoek plaats.
“De overall ranking als ‘bedrijf met de beste reputatie van Nederland in de sector’ maakt ons trots” zegt Hellen van der Plas, CEO van Signify Benelux. “Deze uitslag toont aan dat we relevant zijn voor onze klanten. Het is veelzeggend dat we zijn ingedeeld in de categorie IT & Telecom. Als bedrijf zijn wij voortdurend in transitie. Vroeger dacht je bij ons al gauw aan de maakindustrie, maar IT is een steeds grotere rol gaan spelen.” De uitslag qua duurzaamheid verbaast haar niet. “Duurzaamheid is bij ons een gegeven. Het is de kern van onze strategie. We zullen nooit iets ontwikkelen wat haaks staat op duurzaamheid. Voor ons is dat geen vraag: we zijn ervan overtuigd dat het noodzakelijk is.”
IT en Telecom
Signify’s reputatie staat op nummer één in de sector IT en Telecom. Dat lijkt misschien verrassend voor een bedrijf dat wereldwijd marktleider is in verlichting, maar met de opkomst van LED-verlichting heeft Signify zich steeds verder ontwikkeld als aanbieder van slimme verlichtingssystemen als onderdeel van het Internet of Things. Het portfolio bevat een brede reeks producten, systemen en services, van Philips Hue producten voor consumenten, tot Interact systemen voor de zakelijke eindgebruiker. Een eigen IoT-platform om bedrijven en steden te helpen hun kantoor of stad slim te maken om bijvoorbeeld energieverbruik te verminderen of CO2 uitstoot te reduceren. En ook met Trulifi – Signify’s merknaam voor de interessant LiFi-technologie – speelt Signify een steeds grotere rol in de IT-wereld door het verzorgen van veilige, snelle en stabiele dataoverdracht via licht. Zo blijft Signify na 130 jaar nog steeds vooroplopen in technologie.
Duurzaamheid
Dat dit mede gedreven wordt door de hoogste scores op het gebied van duurzaamheid is geen toeval. Sinds 2020 is Signify CO2-neutraal in hun bedrijfsvoering en het bedrijf is al vijf jaar niet weg te slaan uit de top drie van de duurzaamheidsranglijst Dow Jones Sustainability Index. Ook publiceert Signify sinds dit jaar haar eigen Climate Action Report. Daarbij is de ambitie om de positieve impact op het milieu tegen eind 2025 te verdubbelen. Duurzaamheid gaat ook over gezondheid: daarom breidde het bedrijf haar portfolio van UV-C producten uit omdat wetenschappelijke studies aantoonden dat UV-C het SARS-CoV-2-virus in de lucht onschadelijk maakt. Tot slot onderstreept Signify zijn duurzaamheidsambities én zijn maatschappelijke relevantie door het op de markt brengen van 100% recyclebare 3D-geprinte armaturen.
Klantgerichtheid
De nummer één ranking in klantgerichtheid is voor Signify een zeer waardevolle erkenning. Bij alles wat Signify doet, staat de klant centraal. De focus ligt op de ontwikkelingen van oplossingen die relevant zijn voor de klant, een toegevoegde waarde bieden en de klant volledig ontzorgen, zodat die zich kan focussen op zijn core business. Met haar rol als marktleider staat Signify altijd aan het hoofd van belangrijke transities in technologie en om snel op deze transities in te kunnen spelen is nauw contact met de klant cruciaal.
De werkomgeving centraal in het aantrekken van talent
woensdag 4 oktober
Het aantrekken van nieuw talent is een uitdaging waar veel bedrijven mee geconfronteerd worden. In deze blog van HEVO vertellen ...
Breedweer wint award diversiteit bij European Cleaning & ...
woensdag 4 oktober
“Diversiteit is keihard nodig, iedereen doet ertoe. Als wij in onze mooie sector niet voor diversiteit kunnen zorgen, ...