Startup Dripl haalt 2 miljoen aan groeikapitaal op

Startup Dripl haalt 2 miljoen aan groeikapitaal op

De Belgische startup en SWP-Partner Dripl haalt 2.15 miljoen euro groeikapitaal op om de 'refillution' te versnellen. Dripl maakt verpakkingsvrije gezonde frisdrankautomaten.

De verpakkingsvrije frisdrankautomaten, die kraanwater koelen, aromatiseren en carboniseren, hebben al ruim 2,5 miljoen verpakkingen bespaard. De ambitie is om tegen 2030 maar liefst 1 miljard verpakkingen te besparen.

Refillution

Dripl verzorgt al meer dan 200 bedrijven met verpakkingsvrije frisdrank. Recent is de tweede financieringsronde succesvol afgerond waarmee een bedrag van €2.15 miljoen euro is opgehaald. Dit groeikapitaal is afkomstig van internationaal durfkapitaalfonds Faraday VP, The Source (Spadel Group) en huidige business angels.

“We zijn blij met het vertrouwen in Dripl vanuit verschillende hoeken. De gecombineerde investering geeft ons de mogelijkheid om onze Refill Points verder te ontwikkelen, nieuwe markten binnen Europa aan te boren en onze huidige markten verder uit te breiden. Ook in Nederland zien we nog veel groeipotentie. De gemiddelde Nederlander is bewust en actief op zoek naar duurzame alternatieven en ook de overheid speelt daar een mooie rol in. Neem bijvoorbeeld de maatregel om alle wegwerpverpakkingen te bannen op kantoren. We merken aan de vraag dat veel werkgevers een transitie willen maken naar een gezonde werkomgeving en lagere voetafdruk, zonder in te boeten op voordelen naar werknemers toe”, aldus Colin Deblonde, medeoprichter en CEO bij Dripl.
Refillution: maak verpakkingsvrije frisdrank de standaard

Plastic flessen

In Nederland drinken we gemiddeld 1.4 miljard liter frisdrank per jaar, wat zorgt voor 930 miljoen plastic flessen en 2 miljard blikjes aan afval. Dripl revolutioneert de productieketen van smaakwater en frisdranken door er geen flesjes aan te pas te laten komen en niet nodeloos water te transporteren. Door inzet van de Refill Points zijn inmiddels al ruim 2.5 miljoen verpakkingen bespaard en Dripl ambieert in 2030 maar liefst 1 miljard verpakkingen te besparen

Delen: Twitter LinkedIn Facebook

permalink

Naar het overzicht

Terug naar boven