Bedrijfsleven kan bij data-analyse zich laten inspireren door de sportwereld
Data-analyse speelt zowel in de sport als bij het bedrijfsleven een grote rol. Smart WorkPlace partner SAS zette daarom in ‘Ahead of the game’ vijf inspirerende voorbeelden op een rij.
- Het eerste voorbeeld laat zien hoe het ijshockeyteam van de Boston Bruins data-analyse gebruikt om de fan-experience in de thuishaven TD Garden nog verder te verbeteren.
- Het tweede voorbeeld laat zien hoe data-analyse wordt gebruikt om de prestaties van de Britse roeiers te verbeteren in een sport waarin kleine marges vaak het verschil maken.
- Het derde voorbeeld laat zien hoe het basketballteam van Orlando Magic data-analyse gebruikt om de fan-experience wereldwijd te verbeteren en om trouwe fans te belonen.
- Het vierde voorbeeld gaat over het Zuid-Koreaanse honkbalteam kt wiz. Dat gebruikt data-analyse om haar loyaltyprogramma te verbeteren, fangedrag te analyseren en de effectiviteit van marketingcampagnes te meten.
- Het vijfde en laatste voorbeeld tenslotte gaat over de Zweedse ijshockeybond. Zij gebruiken data-analyse om spelers te selecteren voor de World Cups.
Click hier om het rapport te bestellen.
Directieversteviging binnen HEYDAY
woensdag 26 april
Mooie ontwikkelingen binnen het HEYDAY Leadership Team. Per direct is Roland van Herk benoemd tot Algemeen Directeur. Hij ...
De wereld van werk verandert: wachten of actie ondernemen?
woensdag 26 april
Gaat het kantoor verdwijnen in de vorm zoals we die nu kennen? Dat was een van de vragen die aan de orde kwam tijdens de ...