Werkplekoplossingen tijdens en na COVID-19

 

Werkplekoplossingen tijdens en na COVID-19

Hoe ziet de werkplek er tijdens en na COVID-19 uit? Smart WorkPlace partner Spacewell zet de oplossingen voor managers, werknemers en dienstverleners op een rij.

Impact coronavirus

COVID-19 heeft voor opschudding gezorgd op de werkplek. En dit heeft zowel op korte als op lange termijn gevolgen voor het management, de dienstverleners en de werknemers. Terug op kantoor moeten er overgangsmaatregelen worden gevolgd, zoals social distancing op de werkvloer. Ook technologie kan helpen om het veilig te houden. Daarom werkt Spacewell samen met grote vastgoedspelers om snel oplossingen in te voeren. Na de overgangsfase zal het coronavirus een blijvende impact hebben op hoe we werken en wat we verwachten van onze werkplek.

De aanpak van Spacewell

Op kantoor moeten mensen veilig kunnen werken en duidelijk zien dat hun bedrijf begaan is met hun welzijn. Aan de hand van software en IoT-gebaseerde oplossingen wil Spacewell dit mogelijk maken voor managers, werknemers en dienstverleners. 

Voor managers

Spacewell stoomt samen met managers kantoren klaar voor de nieuwe wereld waarin 1,5 meter afstand de norm wordt. Spacewell voorziet managers van de nodige informatie en middelen voor een snelle en efficiënte omschakeling naar een moderne post-COVID-19-werkomgeving.

Het managementperspectief

Nu komt het er vooral op neer het voor iedereen veilig te houden. En hier spelen facility managers een belangrijke rol, vooral wanneer mensen naar het kantoor beginnen terug te keren. Bedrijven ondernemen stappen om deze overgangsfase door te komen. Met het oog op de veiligheid en het comfort van personeel, klanten en bezoekers zorgen ze dat de regels nageleefd worden. De pandemie had het onbedoelde effect dat er massaal wordt geëxperimenteerd met telewerk. Ze laat ons zien hoe we kunnen werken op een meer digitale en flexibele manier. En dit geeft ons een idee over de werkplek van de toekomst.

Controle op social distancing

De bezetting op de werkplek realtime meten vormt een krachtig instrument van het Internet of Things. Op basis van deze gegevens kan het management toezicht houden op de maatregelen rond social distancing.

Meer informatie

Binnenluchtkwaliteit controleren

Om het aantal afwezigheden te verminderen, de productiviteit te verhogen of werknemers gerust te stellen zodra ze terug op kantoor werken, zal de vraag naar controle en verbetering van de binnenluchtkwaliteit, het comfort en de gezondheid op de werkvloer alleen maar toenemen.

Meer informatie

Voor werknemers

Mensen moeten veilig terug kunnen naar kantoor. De digitale oplossingen van Spacewell bieden realtimebijstand en verhogen hun veiligheid, comfort en welzijn.

Ervaring van werknemers

Begeleiding op de werkvloer is nu belangrijker dan ooit. Via digitale plattegronden met realtime-gebruiksinformatie weten mensen welke ruimtes druk en welke rustig zijn. En dit in één oogopslag, ook als het kantoor meerdere verdiepingen telt. Op die manier hoeven ze niet op zoek te gaan naar een geschikte plaats. Deze informatie vinden ze op een aantal gebruiksvriendelijke touchpoints.

Realtimedrukte-indicator

Via de realtimedrukte-indicator van Spacewell kunnen werknemers en bezoekers drukke ruimtes vermijden en het risico op besmetting beperken. Deze informatie verschijnt op de kiosk op verschillende verdiepingen tegelijk, zonder dat het scherm aangeraakt hoeft te worden.

Meer informatie

Uw Personal Assistant

De Personal Assistant-app van Spacewell stuurt realtime-informatie naar een toestel dat enkel door de werknemer zelf wordt aangeraakt. Op die manier lopen werknemers geen gevaar op de werkvloer en zijn ze productiever.

Meer informatie

Beheer van vergaderingen op afstand

Combineer gebruiksgegevens met een efficiënt reservatiesysteem om na te gaan welke ruimtes, bureaus en stoelen nog vrij zijn. Beheer de receptie veilig op afstand.

Meer informatie

Werkplekoplossingen tijdens en na COVID-19

Voor dienstverleners

Dienstverleners moeten hun werkwijze bijsturen en zich dynamisch aanpassen aan een wisselende gebouwbezetting. We sturen contextuele realtime-informatie naar de mobiele toestellen van hun teams.

Uitdagingen voor dienstverleners

Technici en schoonmaakpersoneel moeten snel kunnen inspelen op wat er gebeurt in kantoren, in ziekenhuizen of op andere werkplekken. Zo blijft het voor iedereen veilig en aangenaam. Dienstverleners zullen ook hun servicecontracten moeten afstemmen op de behoeften en verwachtingen van de moderne, dynamische werkplek. Dit impliceert een omschakeling van vaste schema’s naar resultaatgebaseerde ‘service level agreements’ en activiteitgebaseerde dienstverlening.

Slim en veilig reinigen

Gebruik de slimme mobiele Work Assistant-app (zie foto onder) om schoonmaakprotocollen te koppelen aan realtimegegevens voor het schoonmaakpersoneel. Spacewell helpt ziekenhuizen en andere organisaties met de veiligheid van hun personeel door contextuele gegevens te sturen naar de mobiele apparaten van het schoonmaakpersoneel.

Werkplekoplossingen tijdens en na COVID-19

Meer informatie

Servicecontracten herzien

Dankzij de oplossingen van Spacewell optimaliseert u de schoonmaakschema’s en zet u de HVAC-systemen slimmer in op basis van meetwaarden van sensoren, gebouwbeheersystemen en binnenkomende serviceaanvragen.

Meer informatie

Delen:

Meer nieuws

Blog: Het kantoor als gedragsarchitect

Blog: Het kantoor als gedragsarchitect

maandag 13 oktober

Roel Geenen van Veldhoen+Company schreef een blog over het kantoor als gedragsarchitect. Hoe ruimte, ritme en rituelen het ...

Lees meer

Neurodiversiteit en de kracht van kleur

Neurodiversiteit en de kracht van kleur

vrijdag 10 oktober

Op 1 oktober organiseerden Tarkett en Smart WorkPlace het event 'Op locatie' bij het Koning Willem I College in Den Bosch. ...

Lees meer

Campus Day 2025 groot succes!

Campus Day 2025 groot succes!

donderdag 9 oktober

Dinsdag 30 september 2025 werd de 6e editie van Campus Day gehouden in Amsterdam UMC. Het thema was 'De campus in transitie'. ...

Lees meer

<span>CONTRAST en GRIP Facility ondersteunen facilitaire dienstverlening met technologie en data</span>

CONTRAST en GRIP Facility ondersteunen facilitaire dienstverlening ...

donderdag 9 oktober

Dit najaar leggen CONTRAST Facility + Hospitality en GRIP Facility de focus op het stimuleren van facilitaire processen ...

Lees meer

Live talk over Wellbeing als designprincipe

Live talk over Wellbeing als designprincipe

dinsdag 7 oktober

Onder leiding van Gertrude van den Brink gingen Eva Elias, Floris Schoonderbeek, Meggy Smulders en Lieke Genten in op de ...

Lees meer

Gezonde werkplekken in de praktijk getest

Gezonde werkplekken in de praktijk getest

vrijdag 3 oktober

Een kantoor waar je niet alleen werkt, maar waar je gezondheid en welzijn net zo belangrijk zijn als de prestaties die je ...

Lees meer

'Vergaderen anno nu is flexibel, hybride én snel!'

'Vergaderen anno nu is flexibel, hybride én snel!'

donderdag 2 oktober

Wie zit er nog vijf dagen per week op kantoor? Niemand! De manier waarop we vergaderen is flink veranderd, maar weet jij ...

Lees meer

Erik Scherder keynote op YNNO's Summer Experience

Erik Scherder keynote op YNNO's Summer Experience

donderdag 2 oktober

'Omarm de onzekerheid.' Dat was het thema tijdens de jaarlijkse Summer Experience van YNNO op 18 september. Een thema waar ...

Lees meer

Hoe kijk je met een frisse blik naar je eigen kantoor?

Hoe kijk je met een frisse blik naar je eigen kantoor?

woensdag 1 oktober

Hoe kijk je met nieuwe ogen naar het kantoor waar je misschien al jaren komt? In het E-zine nemen Melvin en Suzan Schalkx ...

Lees meer

HEYDAY Consultancy organiseert Facilitaire Kennisevent 2025

HEYDAY Consultancy organiseert Facilitaire Kennisevent 2025

dinsdag 30 september

HEYDAY Consultancy organiseert op dinsdag 4 november 2025 het Facilitaire Kennisevent 2025, een evenement gericht op facility- ...

Lees meer

Flexibel werken vraagt om leiderschap: waarom kaders juist nu onmisbaar zijn

Flexibel werken vraagt om leiderschap: waarom kaders juist nu ...

dinsdag 30 september

In het e-zine 'Hybride Werken' nemen Nick en Sep van YNNO je mee in het belang van leiderschap in hybride werken. 

Lees meer

E-zine 'Hybride Werken'

E-zine 'Hybride Werken'

woensdag 24 september

Hybride werken is niet langer een experiment maar de nieuwe realiteit. In deze editie van ons e-zine ontdek je inzichten, ...

Lees meer

Grootschalige studie Werkwereld 2025

Grootschalige studie Werkwereld 2025

maandag 22 september

Hybride werken is blijvend, maar het fysieke kantoor krijgt een nieuwe betekenis. Uit het rapport Werkwereld 2025 – ...

Lees meer

Slimme inzameling in professionele keukens

Slimme inzameling in professionele keukens

vrijdag 19 september

In de Nederlandse restaurants en catering wordt jaarlijks zo’n 83 miljoen kilo voedsel verspild, blijkt uit cijfers ...

Lees meer

Facilitaire organisaties zijn onvoldoende voorbereid op de volgende crisis

Facilitaire organisaties zijn onvoldoende voorbereid op de volgende ...

donderdag 18 september

Nederlandse organisaties lopen onnodige risico’s doordat ze onvoldoende voorbereid zijn op de ingrijpende veranderingen ...

Lees meer

PHI Factory versterkt managementteam met benoeming van Michael van der Meer tot Chief Impact Ontwikkeling

PHI Factory versterkt managementteam met benoeming van Michael ...

donderdag 18 september

PHI Factory kondigt met trots de benoeming aan van Michael van der Meer tot Chief Impact Ontwikkeling. Met deze stap wordt ...

Lees meer

Circulariteit levert goedwerkende werkomgeving op

Circulariteit levert goedwerkende werkomgeving op

donderdag 18 september

Uit het webinar ‘Circulaire oplossingen binnen de kantooromgeving’ kwamen diverse inzichten: “Circulariteit ...

Lees meer

Vacature - <span class='TextRun SCXW59867826 BCX8' data-contrast='auto'><span class='NormalTextRun SCXW59867826 BCX8'>Projectmanager Events - tijdelijk</span></span>

Vacature - Projectmanager Events - tijdelijk

donderdag 18 september

Ben jij een geboren regelaar met een glimlach, die energie krijgt van organiseren en samenwerkingen laten slagen? Dan zoeken ...

Lees meer

Eerste kennisevent van Upcycle Journey bij KiCo Kitchen 

Eerste kennisevent van Upcycle Journey bij KiCo Kitchen 

donderdag 18 september

Upcycle Journey organiseerde 9 september zijn eerste kennisevent over duurzame oplossingen in de foodservicebranche. Dirk ...

Lees meer

Gemeente Den Haag en YNNO: samen verder bouwen aan de werkomgeving van de toekomst

Gemeente Den Haag en YNNO: samen verder bouwen aan de werkomgeving ...

woensdag 17 september

De Gemeente Den Haag zet al jaren stappen richting een moderne en samenwerkende organisatie. Het programma ‘Werken ...

Lees meer

Terug naar boven