Kroon op drie jaar succes

PHI Factory is voor de derde keer uitgeroepen tot nummer 1 van de categorie ‘zakelijke dienstverlening in sustainability’ binnen de SD400 ranking van MT/Sprout. Het bedrijf ziet deze winst als teken dat de aanpak structureel gewaardeerd wordt. Tegelijkertijd laat dit zien dat de strategie effectief is en een stevige basis biedt om concrete stappen te zetten richting, duurzaamheid, circulariteit en praktische impact.
De ranking van MT/Sprout, de zogeheten SD400, is gebaseerd op een grootschalig onderzoek uitgevoerd door prof. dr. Henk Volberda, hoogleraar Strategisch Management & Innovatie van het Amsterdam Centre for Businesss Innovation (ACBI) van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Deze lijst omvat organisaties die een positieve bijdrage leveren aan mens, milieu en goed bestuur. Daarin kwam de PHI Factory als winnaar naar voren.
Het resultaat van gezamenlijke inzet
“Het is bijzonder eervol om voor het derde jaar op rij als nummer één uit de SD400 van MT/Sprout te komen. Deze erkenning bevestigt dat onze aanpak werkt: organisaties vooruithelpen met realistische, impactvolle stappen richting duurzaamheid, circulariteit en regeneratie. Het is het resultaat van de toewijding van ons team en de samenwerking met klanten die echt het verschil maken”, reageert Laura Huijgen, directeur van PHI Factory.
Michael van der Meer, Chef Impact Ontwikkeling bij PHI Factory vult aan: “Deze nummer 1-positie geeft ons extra energie om door te gaan, te blijven vernieuwen, onze impact te vergroten en op deze manier bij te dragen aan het herstel van onze prachtige aarde. We kijken uit naar deze toekomst, samen met onze klanten en partners.”
Ambitie: impactvol vooroplopen
Als koploper in duurzaam advies draagt het bedrijf de verantwoordelijkheid om keer op keer impact te maken. Tegelijkertijd blijft er continu aandacht voor verdere ontwikkeling, niet alleen ten behoeve van opdrachtgevers, maar ook voor de samenleving als geheel. Het doel voor in de toekomst: in 2050 alle grote organisatie geholpen te versnellen naar circulaire, inclusieve economie en te hebben uitgedaagd op regeneratie. Dat kan volgens PHI Factory alleen wanneer ze als bedrijf de verbinding blijven aangaan, kennis delen en durven te experimenten.
Meer artikelen van PHI Factory
- PHI Factory versterkt managementteam met benoeming van Michael van der Meer tot Chief Impact Ontwikkeling
- ''Herbruikbare koffiebekers zijn uiteindelijk goedkoper dan wegwerpbekers''
- De nieuwe standaard voor circulaire facilitaire diensten
- Circulariteit meetbaar maken met de Facility Circularity Index
- PHI Factory daagt organisaties uit om regeneratief te worden




















